;
آرایش و زیبایی

با استفاده از اسکراب قهوه، پوستی روشن و صاف داشته باشید+نحوه تهیه و مصرف

اسکراب قهوه برای داشتن پوست روشن: قهوه علاوه بر این‌که جایگاه ویژه‌ای در میان نوشیدنی‌های پرطرفدار دنیا دارد یکی از اسکراب‌ها یا لایه‌بردارهای محبوب در میان محصولات پوستی نیز است. برای استفاده از خواص اسکراب قهوه راه‌های زیادی وجود دارد؛ برخی اسکراب را آماده می‌خرند و بعضی دیگر آن را در منزل می‌سازند. در ادامه این مطلب بخش آرایش و زیبایی مجله خبری چشمک با خواص اسکراب قهوه برای داشتن پوست روشن و نحوه تهیه آن آشنا خواهید شد.

شاید بپسندید: کاهش چین و چروک صورت با این روش طب سنتی

اسکراب قهوه

این لایه‌بردار نه تنها در کوتاه‌مدت فواید بسیاری دارد و باعث نرمی پوست می‌شود، در درازمدت نیز خواص بی‌شماری دارد. باید توجه داشت که برای خرید محصولات مراقبت پوست حتما باید با پزشک متخصص مشورت کرد تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ، با ما همراه باشید تا با این اسکراب بسیار جذاب بیشتر آشنا شوید و از تاثیر آن بر روی پوست بدن و صورت بیشتر بدانید.

اسکراب کردن پوست صورت علاوه بر لایه برداری و حذف سلول های مرده، پوست شما را به صورت عمیق پاکسازی کرده و نرم و صاف می کند. اسکراب قهوه یک ماده پاکسازی مهم و معجزه آساست که صورتتان را از هر نوع میکروب، آلودگی و کثیفی پاک کرده و نرم و لطیف می کند.

مزایای استفاده از اسکراب قهوه

خواص اسکراب قهوه بی‌شمار است؛ چه در کوتاه‌مدت و چه در درازمدت. هنگامی‌که سلول های مرده‌ی پوست پاک می‌شوند، پوست فورا صاف‌تر به نظر می‌رسد و نرم‌تر احساس می‌شود. عموما تفاله‌های قهوه به تنهایی عمل لایه‌برداری را انجام می‌دهند اما در ترکیب با روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام شیرین، روغن ماکادِمیا و روغن نارگیل، نقش مرطوب‌کننده را نیز پیدا می‌کنند. بنابراین شما در ۳۶۵ روز سال ظاهری صاف، نرم و هیدراته خواهید داشت.

در لایه‌برداری طولانی‌مدت، خواص اسکراب قهوه با گذشت زمان خود را بهتر نشان می‌دهند؛ رنگ پوست روشن‌تر و یکنواخت‌تر با بافتی صاف‌تر خواهد شد و خطوط ریز، جای زخم‌ها و علائم کشش و ترک کاهش می‌یابند. لایه‌برداری همچنین به بیدار شدن سلول‌های پوست و افزایش جریان خون نیز کمک می‌کند. به علاوه وقتی لایه‌ی بالایی پوست مرده‌ی خود را پاک می‌کنید، به سایر محصولاتی که استفاده می‌کنید کمک می‌شود تا تاثیر بیشتری داشته باشند.

احتمالا بپسندید: پنهان کردن بازوهای بزرگ: اگر خانومی هستی که بازوهای تپل داری ببین!

اسکراب قهوه برای داشتن پوست روشن (1)

اسکراب قهوه برای بدن فواید زیادی دارد البته اگر برای مدت زمان طولانی استفاده شود. به از بین بردن جای زخم‌ها، ترک‌های پوستی، پوست خشک، جوش‌، کراتوز پیلاریس (پوست مرغی) و سلولیت کمک می‌کند. ماساژ منظم، لایه‌برداری و رطوبت می‌تواند به محو شدن ظاهر لک‌ها و جای زخم‌ها کمک کند. همچنین می‌تواند به صاف کردن توده‌ها و برجستگی‌های سلولیت در هر جایی از پشت بازو گرفته تا باسن نیز کمک کند. به جرات می‌توان گفت که مزایای اسکراب قهوه برای بدن بی‌پایان است.

طرز تهیه اسکراب قهوه برای داشتن پوست روشن

اسکراب کردن پوست صورت علاوه بر لایه برداری و حذف سلول های مرده، پوست شما را به صورت عمیق پاکسازی کرده و نرم و صاف می کند. اسکراب قهوه یک ماده پاکسازی مهم و معجزه آساست که صورتتان را از هر نوع میکروب، آلودگی و کثیفی پاک کرده و نرم و لطیف می کند. شما می توانید این اسکراب پوست صورت را به راحتی در خانه درست کرده و دیگر هزینه ای برای لایه بردارهای شیمیایی پرداخت نکنید. در ادامه با طرز تهیه این اسکراب راحت که برای تمامی پوست ها مناسب است، آشنا خواهید شد.

طرز تهیه اسکراب قهوه با شکر

یکی از ساده ترین اسکراب ها با قهوه که می توانید در خانه با ساده ترین امکانات درست کنید، اسکراب قهوه با شکر است. نصف قاشق غذاخوری پودر قهوه را با یک قاشق غذاخوری شکر و یک و نیم قاشق غذاخوری روغن گیاهی به صورت دلخواه (زیتون، بادام، فندق، گل همیشه بهار، نارگیل) مخلوط کرده و خوب هم بزنید. حالا صورت خود را به صورت حرکات دایره وار بر روی صورت بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید و پوستتان را خشک کرده و کرم مرطوب کننده مناسب بزنید. از این اسکراب یک الی دو بار در هفته استفاده کنید.

طرز تهیه اسکراب قهوه با زردچوبه

این مدل اسکراب قهوه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی زردچوبه و مواد مغذی قهوه، چربی پوست را کاهش می دهد. یک قاشق غذاخوری قهوه، یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق و نصفی روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. با حرکات دورانی این اسکراب را بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید. بعد از گذشت ۵ الی ۸ دقیقه استراحت، حالا آن را با آب ولرم شستشو دهید. پوستتان را با دستمال نخی سبک خوب خشک کرده و بعد از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

اسکراب قهوه برای داشتن پوست روشن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا