;
درمان خانگیسلامت

۱۳ مهم ترین خواص خرمالو برای سلامت و زیبایی که شما را شگفت زده می کند!

خواص خرمالو برای سلامتی: خرمالو یکی از انواع درختان اصیل آسیایی است که عمده باغ های آن در کشورهای چین و ژاپن است. از مهم ترین خواص خرمالو می توان به درمان سکسکه، کاهش کلسترول بد، سلامت دستگاه گوارش، تقویت بینایی، درمان فشار خون بالا، کاهش وزن، افزایش رشد جنین، درمان سرماخوردگی، تقویت قدرت جنسی مردان، پیشگیری از سرطان پروستات، تقویت سیستم ایمنی، کاهش چین و چروک پوست و مرطوب کننده طبیعی پوست اشاره کرد. طبع خرمالو گرم و تر است. در ادامه مطلب سلامت به شرح مهم ترین خواص این میوه خوشمزه پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: کاهش فشار خون بالا در ۵ دقیقه با روش معروف چینی ها!

۱.خواص خرمالو برای دستگاه گوارش

خرمالو از میوه‌های غنی از فیبر است و به همین دلیل می‌تواند به عملکرد صحیح گوارش کمک کند. میوه‌ی خرمالو حاوی ماده‌ای به نام تانن است که این ماده می‌تواند به تنظیم حرکات روده‌ای کمک کند که در نتیجه باعث سلامت دستگاه گوارش و درمان اسهال می شود.

احتمالاً بپسندید: ۱۰ بهترین خوراکی ها برای گرم نگه داشتن بدن در فصل زمستان!

۲.تقویت سیستم ایمنی

خواص خرمالو برای سلامتی، سیستم ایمنی بدن انسان مانند یک سپر محافظ است که از بدن در مقابل بیماری ها محافظت می کند. ضعف این سیستم می تواند باعث مشکلاتی زیادی در بدن شود. مثلا افرادی که داری ضعف سیستم ایمنی هستند، خیلی سریع دچار بیماری های ویروسی مثل سرماخورگی و آنفولانزا می شوند. خرمالو به دلیل اینکه حاوی مقادیر غنی از اسید فولیک، پیریدوکسین و تیامین است می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید: ۵ بیماری پوستی که از باشگاه میگیرید+ راه های پیشگیری!

۳.مرطوب کننده طبیعی پوست

یکی از خواص مهم خرمالو برای پوست این است که می تواند به رطوبت و شادابی پوست کمک کند، برای این منظور توصیه می شود از ماسک طبیعی خرمالو استفاده کنید. برای درست کردن این ماسک کافی است یک خرمالو را پوره کنید و روی پوست صورت خود بمالید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک علاوه بر شادابی پوست می تواند باعث سفید تر شدن پوست نیز شود.

احتمالاً بپسندید: بهترین روش پخت شلغم برای درمان فوری سرماخوردگی

 خواص خرمالو برای سلامتی

احتمالاً بپسندید: چای سبز در مقابل قهوه: کدام یک برای سلامتی شما بهتر است؟

۴.خواص خرمالو برای سکسکه

خواص خرمالو برای سلامتی، یکی از خواص جالب خرمالو این است که می تواند به درمان طبیعی سکسه کمک کند. طبق بررسی سایت چی شی در منابع طب کهن، از قرن‌ها پیش در طب سنتی چینی برای درمان سکسه مصرف خوراکی خرمالوی ژاپنی را تجویز می‌کرده اند.

شاید بپسندید: ناسازگاری لیمو با غذاها: اطلاعات مهم درباره لیمو ترش که از آن بی اطلاع هستید!

۵.کاهش کلسترول بد

یکی از مهم ترین دلایل مشکلاتی قلبی، افزایش کلسترول بد در خون است. به همین جهت برای در امان ماندن از بیماری‌های قلبی عروقی توصیه می شود رژیم غذایی خود را تغییر دهید. خرمالو یکی از میوه هایی است که می تواند باعث کاهش کلسترول در بدن شود. علاوه بر این، مصرف این میوه به دلیل وجود تانن برای سلامت قلب نیز مفید است.

احتمالاً بپسندید: گذاشتن پیاز کف پا و داخل جوراب + فواید درمانی آن که نمی دانستید!

۶.افزایش رشد جنین

خواص خرمالو برای سلامتی، پزشکان متخصص معمولا در دوران بارداری مصرف میوه‌ و سبزیجات تازه را برای رشد و سلامت جنین توصیه می شود. خرمالو یکی از میوه هایی است که به دلیل وجود فسفر و کلسیم برای رشد جنین بسیار مناسب است. هر چند در دوران بارداری توصیه می شود بدون مشورت پزشک خود، هیچ ماده غذایی را به صورت افراطی مصرف نکنید.

شما هم با فحش دادن احساس آرامش می کنید + ۱۰ دلیل جالب که نمی دانستید!

۷.خواص خرمالو برای تقویت بینایی

کسانی که با بیماری های چشمی مواجه هستند، معمولا از کمبود ویتامین A در بدن رنج می برند. برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است ویتامین A بدن در سطح متعادل باشد که یکی از راه های جذب این ویتامین مصرف مواد غذایی و میوه های داری ویتامین A است. خرمالو از میوه‌هایی محسوب می شود که می تواند به جذب بیشتر ویتامین A در بدن کمک کند و به همین دلیل برای تقویت بینایی مفید است.

شاید بپسندید: آجیلی که به مغز آسیب می زنه!

۸.مفید برای فشار خون بالا

خواص خرمالو برای سلامتی، همانطور که مطمئنا می دانید به کسانی که دارای فشار خون بالا هستند توصیه می شود از مصرف نمک (که داری حجم بالای سدیم است) خودداری کنند. خرمالو به جهت اینکه دارای حجم بسیار کمی سدیم است می تواند با توصیه متخصص تغذیه در رژیم غذایی افرادی که فشار خون بالا دارند قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان خوردن قهوه برای افزایش تمرکز و رفع خستگی!

۹.خواص خرمالو برای لاغری

جالب است بدانید که مصرف خرمالو در یک رژیم غذایی صحیح می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. تقریبا کمتر از ۲۰ درصد حجم هر میوه خرمالو کربوهیدرات است و مقدار چربی موجود در آن به حدی ناچیز است که تقریبا برابر صفر است، به همین دلیل این میوه برای میان وعده‌ی کسانی که در رژیم هستند بسیار مفید است.

شاید بپسندید:  ۸ درمان طبیعی سوء هاضمه با طب سنتی

 خواص خرمالو برای سلامتی

بیشتر بخوانید: ۱۰ خاصیت شگفت‌آور دمنوش زنجبیل و لیموترش + طرز تهیه‌ی آن

۱۰.ویتامین C و درمان سرماخوردگی

خرمالو میوه‌ای پر از خواص است که ویتامین C بالایی دارد، که تقویت‌کننده سیستم ایمنی و کاهش دهنده علائم سرماخوردگی است. این میوه نه تنها انرژی بدن را افزایش می‌دهد، بلکه برگ‌های آن نیز برای مقابله با علائم تنفسی مثل سرفه مفید هستند. برگ‌های خرمالو حاوی موادی آنتی‌هیستامینی هستند که به کاهش واکنش‌های آلرژیک کمک می‌کنند.

خواص خرمالو برای سلامتی، برای مقابله با گلودرد، مصرف آب خرمالو توصیه می‌شود، چرا که باعث نرمی و آرامش در ناحیه سینه می‌شود. علاوه بر این، خواص ضد میکروبی خرمالو به مهار عفونت‌های ویروسی، قارچی و باکتریایی کمک می‌کند. به طور کلی، خرمالو به عنوان یک میوه چند منظوره، برای کاهش علائم سرماخوردگی و تقویت سلامت بدن بسیار مفید است.

احتمالاً بپسندید: ۲۴ مواد غذایی که ویتامین c آن ها بیشتر از پرتقال است!

۱۱.خاصیت‌های خرمالو برای آقایان

خرمالو یک میوه خوشمزه با خواص تغذیه‌ای فراوان است که از تقویت سیستم تناسلی مردان گرفته تا کاهش خطر سرطان پروستات، تقویت چشم و سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد. محتوای رتینول، ویتامین C و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند کاروتنوئیدها، کاتچین و گالوکاتچین در این میوه، به تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از بیماری‌های چشمی و کاهش التهابات کمک می‌کند.

همچنین، بتولینیک اسید موجود در خرمالو می‌تواند در پیش‌گیری از تومورها موثر باشد. این میوه همچنین برای سلامت روده به دلیل داشتن فیبر بالا مفید است. با این حال، به دلیل محتوای قند بالا، توصیه می‌شود به‌صورت معتدل و در ساعات معینی از آن استفاده کنید. در کل، توصیه می‌شود روزانه یک عدد از این میوه را مصرف کنید تا از خواص آن بهره‌مند شوید.

احتمالا بپسندید: کبد چرب را با این میوه درمان کنید!

۱۲.کاهش فشار خون

خواص خرمالو برای سلامتی، میوه‌ی خرمالو به دلیل وجود پتاسیم و منیزیم باعث باز شدن عروق می شود که در نتیجه باعث کاهش فشار خون می شود. از این رو توصیه می شود که کسانی که با افت فشار مواجه هستند، از مصرف زیاد خرمالو خودداری کنند.

شاید بپسندید: این مواد غذایی خوشمزه رو اگه شب مصرف کنید مانع خواب راحت شما میشه!

۱۳.یبوست بارداری

یکی از مشکلاتی که خانم‌ها در ماه‌های پایانی بارداری با آن مواجه هستند، یبوست است. به همین دلیل توصیه می شود خانم‌های باردار خرمالو را با توصیه پزشک مصرف کنند. البته در طب سنتی طبع و مزاج افراد را هم در ایجاد یبوست موثر دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: رفع یبوست با نسخه بوعلی سینا!

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالاً بپسندید: اگه زیادی میشینی، منتظر این ۵ بلا باش!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا