;
فیلم و سریال

بیوگرافی حمید لولایی، ماجرای جالب ازدواجش و تصاویر دختران جوانش+عکس

حمید لولایی و همسرش: حمید لولایی متولد سوم دی ماه ۱۳۳۴ بازیگر سینما و تلویزیون است. او برای بازی در فیلم چند میگیری گریه کنی (۱۳۸۴) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد. لولایی با مجموعه تلویزیونی زیر آسمان شهر در نقش «خشایار مستوفی» به شهرت رسید، و شهرت او با مجموعه‌های خانه به دوش در نقش «ماشاالله» و مسافران در نقش «فرخ افروخته» ادامه یافت. در ادامه این مطلب با تصاویر حمید لولایی و همسرش و همچنین بیوگرافی این هنرمند همراه باشید.

شاید بپسندید: بیوگرافی مهتاب ثروتی راپونزل زیبای ایران و اطلاعات خانوادگیش+ عکس های جدید

بیوگرافی حمید لولایی

او فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. در این سال، رضا قاسمی او را برای ایفای نقش در تئاتر سبزه، دوست بچه‌ها به کارگردان آن رضا ژیان پیشنهاد داد و لولایی در این نمایش، در دو نقشِ «فیل» و «دارکوب» ظاهر شد. سپس در سال ۱۳۵۹ در نمایش بچه‌ها و خمرهٔ سخنگو به کارگردانی سیاوش طهمورث بازی کرد و کمی بعد در تئاتر آن شصت نفر، آن شصت هزار به کارگردانی بهرام ابراهیمی به ایفای نقش پرداخت.

او فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. در این سال، رضا قاسمی او را برای ایفای نقش در تئاتر سبزه، دوست بچه‌ها به کارگردان آن رضا ژیان پیشنهاد داد و لولایی در این نمایش، در دو نقشِ «فیل» و «دارکوب» ظاهر شد. سپس در سال ۱۳۵۹ در نمایش بچه‌ها و خمرهٔ سخنگو به کارگردانی سیاوش طهمورث بازی کرد و کمی بعد در تئاتر آن شصت نفر، آن شصت هزار به کارگردانی بهرام ابراهیمی به ایفای نقش پرداخت.

وی در سال ۱۳۸۴ بابت ایفای نقش در فیلم چند می‌گیری گریه کنی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.

حمید لولایی و همسرش

حمید لولایی بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال 1334 در تهران است اما اصالتا شمالی می باشد و هم اکنون 68 سال سن دارد. تصاویری از حمید لولایی بازیگر پیشکسوت در کنار همسر و فرزندش در فضای مجازی منتشر شده است.

شاید بپسندید: رونالدو اشک مادرش را در آورد + اصل ماجرا

حمید لولایی و همسرش

حمید لولایی در سال 1369 زندگی مشترک خود را آغاز کرده است. بازیگر نقش خشایار سریال زیر آسمان شهر، همسرش را برای اولین بار در یک میهمانی خانوادگی ملاقات کرد و همان جا یک دل نه صد دل عاشقش شد. حمید لولایی دو دختر به نام های مریم و سارا دارد.

 

 

حمید لولایی و همسرش

مروری بر مهمترین نقش های حمید لولایی

حمید لولایی یکی از هنرمندان با تجربه در دنیای بازیگری است که نقش های ماندگاری را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است و در این بخش از نمناک به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

حمید لولایی در سریال زیر آسمان شهر

زیر آسمان شهر به کارگردانی مهران غفوریان یکی از موفق ترین و خاطره انگیزترین مجموعه های کمدی تلویزیونی در دهه هشتاد است. این سریال که در سه فصل پخش شد داستان چند خانواده در یک آپارتمان را روایت می کرد که ارتباط دوستانه ای با یکدیگر داشتند و در مشکلات به یکدیگر کمک می کردند.

حمید لولایی با ایفای نقش «خشایار مستوفی» در این سریال به شهرت بسیاری دست یافت و به یکی از کاراکترهای محبوب تلویزیونی تبدیل شد. حمید لولایی در زیر آسمان شهر، با هنرمندانی همچون مهران غفوریان، کیومرث ملک مطیعی، نصرالله رادش، ملکه رنجبر، یوسف تیموری، مجید صالحی، رضا ژیان، معصومه کریمی و … نقش آفرینی کرده است.

حمید لولایی و همسرش

حمید لولایی در سریال خانه به دوش

سریال «خانه به دوش»به کارگردانی رضا عطاران یکی از موفقترین سریال های کمدی در تلویزیون است که برای اولین بار در ماه رمضان 1383 به روی آنتن شبکه 3 رفت و بارها بازپخش شد.

در این سریال حمید لولایی(آقا ماشالله) فردی بی پول و فقیری است که مشکلات مالی او را در مضیغه قرار داده است. او هندوانه فروشی می کند و در نهایت برای رهایی از مشکلات به پیشنهاد آقای بیات که به طور اتفاقی با او دوست شده است ماشین خود را فروخته و راهی مالزی می شود اما هرگز به این کشور نمی رسد چرا که بیات فردی کلاهبردار است. آقا ماشالله در این سفر با احمد دوست می شود که او نیز گول حرفهای بیات را خورده است آنها به یک کارگاه کفاشی رفته و ….

حمید لولایی در فیلم چند میگیری گریه کنی

چند میگیری گریه کنی به کارگردانی شاهد احمدلو و نویسندگی محسن تنابنده و حسن وارسته فیلمی کمدی در سال 1384 است که ادامه داستان آن با عنوان «چند میگیری گریه کنی 2» در سال 1398 تولید شد. در این فیلم رضا شایسته با بازی منوچهر نوذری، پس از سالها به ایران باز می گردد تا پس از مرگ در خاک وطن دفن شود اما تنها نگرانی او این است که پس از مرگش هیچ کسی نیست تا برای او گریه کند.

حمید لولایی با ایفای نقش اشکبوس در این فیلم توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شود. ابوالفضل پورعرب، شهرام حقیقت دوست، الناز شاکردوست، هومن حاجی عبداللهی، کریم اکبری مبارکه از بازیگران این فیلم در فصل اول هستند و حامد آهنگی نیز در قسمت دو این فیلم به جمع بازیگران اضافه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا