;
فیلم و سریال

بیوگرافی آنتونی کوئین بازیگر نقش “حضرت حمزه در فیلم محمد رسول الله”؛ همسر، فرزندان+عکس

بیوگرافی آنتونی کوئین: آنتونیو رودولفو اوکزاکا کوئین (به انگلیسی: Antonio Rodolfo Quinn Oaxaca) (زاده ۲۱ آوریل ۱۹۱۵ – درگذشته ۳ ژوئن ۲۰۰۱) هنرپیشه، نویسنده و نقاش مکزیکی آمریکایی بود. او یکی از بازیگران نامدار هالیوود بود. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در مجموعه فیلم و سریال با بیوگرافی آنتونی کوئین و عکس های شخصی او همراه باشید.

شاید بپسندید: بیوگرافی امیر مقاره، زندگی شخصی، ازدواج و ناگفته ها+عکس های شخصی

احتمالا بپسندید: استایل باکلاس رضا پروانه سریال پوست شیر در 44 سالگی+عکس و بیوگرافی

بیوگرافی آنتونی کوئین

آنتونی کوئین در منطقه فقیرنشین چی‌واوا مکزیک از پدری ایرلندی-مکزیکی و مادری مکزیکی-سرخ‌پوست زاده شد. در یکی از مناطق نزدیک لس آنجلس، کالیفرنیا بزرگ شد و مدرسه را زودتر از وقت موعود ترک کرد. در ۱۰ سالگی پدرش را از دست داد.

قبل از اینکه هنرپیشه شود، بوکسر و نقاش بود و به کارهای گوناگون از جمله کارگری کشتارگاه پرداخت. علاقه‌اش به تحصیل او را به رشته معماری کشاند. دلش می‌خواست بازیگر شود اما هیچ‌کس حاضر نبود به جوانی که هنوز زبان انگلیسی را با لکنت حرف می‌زد، نقش بدهد. در ۱۹۳۶ به‌طور اتفاقی چند دقیقه نقش یک سرخ‌پوست را بازی کرد و چنان خوب که تحسین گری کوپر اسطوره سینمای وسترن را برانگیخت.

بعداز آن کارگردان‌ها به سراغ او آمدند اما فقط برای ایفای نقش سرخپوست‌ها یا بزهکارها. در سال ۱۹۴۷ در تئاتر «اتوبوسی به نام هوس» نقش استنلی کوالسکی را بازی کرد. پنج سال بعد (۱۹۵۲) به خاطر بازی در نقش برادر امیلیانو ساپاتا در فیلم زنده‌باد زاپاتا! برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. جاده و گوژپشت نتردام بازی‌های درخشان بعدی او بودند.

آنتونی کوئین جایزه اسکار دوم خود را در سال ۱۹۵۶ برای هشت دقیقه بازی در نقش پل گوگَن در شور زندگی دریافت کرد. دهه ۶۰ دهه کوئین بود. توپ‌های ناوارون، لورنس عربستان و زوربای یونانی باعث شهرت او در سراسر جهان شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی هدی زین العابدین همسر پارسا پیروفر در انتهای شب+ عکس خانوادگی

بیوگرافی آنتونی کوئین

در سال ۱۹۷۶ زمانی که ۶۰ سال سن داشت نقش حمزه عموی پیامبر اسلام را در فیلم رسالت بازی کرد و دو سال بعد در نقش عُمَر مختار در عمر مختار: شیر صحرا (۱۹۷۸) ظاهر شد. او با ۶۰ سال تجربه و بازی در ۳۱۲ فیلم، رکورد بازیگری را شکست. در جلد سرخ‌پوستها، مکزیکی‌ها، اسکیموها، یونانی‌ها و حتی چینی‌ها رفت و نماینده جماعتی شد که در حاشیه‌اند و مورد تحقیر اما هرگز تسلیم نمی‌شوند.

بسیاری از منتقدان نقش او در فیلم زوربای یونانی (۱۹۶۴) را به یاد ماندنی‌ترین کار او می‌دانند. این نقش، نقش محبوب او نیز بود. او در فیلم کاروان‌ها محصول مشترک ایران و آمریکا به کارگردانی جیمز فارگو با بهروز وثوقی و محمدعلی کشاورز هم بازی بوده‌است.

شاید بپسندید: عکس های قدیمی بازیگران سینما و تلویزیون که شوکه می شوید+پیر شدند اما باکلاس و جذاب شدند!

کودکی تا بزرگسالی آنتونی کوئین

هنگامی که کوین شش ساله بود، در یک کلیسای کاتولیک شرکت کرد و حتی به این فکر کرد که کشیش شود، اما در سن 11 سالگی، در کلیسای بین المللی انجیل چهارگوشه که توسط واعظ انجیلی، ایمی سمپل تأسیس و رهبری می شد، به پنطیکاستال ها پیوست. مک فرسون. برای مدتی، کوین در گروه موسیقی کلیسا می نواخت و در کنار انجیلیست واعظ شاگرد بود. کوین یک بار در مورد مک فرسون جذاب گفت: “من اکثر بازیگران زن بزرگ زمان خود را می شناسم، و هیچ یک از آنها نمی توانست او را لمس کند.”

کوین ابتدا در ال پاسو، تگزاس، و بعد در شرق لس آنجلس و در منطقه اکو پارک لس آنجلس، کالیفرنیا بزرگ شد. او در مدرسه ابتدایی خیابان هامل، دبیرستان جونیور بلودِر، دبیرستان پلی تکنیک و دبیرستان بلمونت در لس آنجلس همراه با بازیکن آینده بیسبال و ستاره بیمارستان عمومی جان برادینو تحصیل کرد، اما قبل از فارغ التحصیلی آن را ترک کرد. در ژوئن 1987، دبیرستان توسان در آریزونا به او دیپلم افتخاری دبیرستان اعطا کرد.

در جوانی، کوین برای کسب درآمد به طور حرفه‌ای بوکس می‌کشید، سپس هنر و معماری را زیر نظر فرانک لوید رایت در اقامتگاه طراح آریزونا و استودیوی خود در ویسکانسین، تالیسین، آموخت. این دو مرد با هم دوست شدند. وقتی کوین گفت که به بازیگری علاقه دارد، رایت او را تشویق کرد. کوین گفت که یک استودیوی فیلمسازی به او 800 دلار در هفته پیشنهاد داده بود و نمی‌دانست چه کند. رایت پاسخ داد، “بگیر، هرگز با من آنقدر پول در نمی آوری. کوین در مصاحبه ای در سال 1999 در مورد نمایش خصوصی با رابرت آزبورن گفت که قرارداد فقط 300 دلار در هفته بود.

شاید بپسندید: بیوگرافی سارا رسول زاده از حضور در تیم هندبال تا بازیگری سینما و تلویزیون، زندگی شخصی و ….+عکس

احتمالا بپسندید: بیوگرافی سوتلانا سوپیلنیاک بازیگر اوکراینی سریال سرجوخه،همسر و عکس های شخصی بیرون سریال!

همسران آنتونی کوئین

  • کتی بنوین: (7 دسامبر 1997 – 3 ژوئن 2001)
  • جولاندا آدولوری: (2 ژانویه 1966 – 19 اوت 1997)
  • کاترین دمیل: (3 اکتبر 1937 – 21 ژانویه 1965)

شاید بپسندید: عادل فردوسی پور در کنار مسی + عکس

بیوگرافی آنتونی کوئین
کاترین دومیل همسر اول

شاید بپسندید: عکس های دخترکشی بازیگر نقش بابا پنجعلی “سریال پایتخت” در 71 سالگی!

احتمالا بپسندید: بیوگرافی ماهره حفیظ خان بازیگر زیبای پاکستانی + عکس های جدید!

فرزندان آنتونی کوئین

  • کریستوفر کوین (زاده 27 اکتبر 1938 – درگذشت 15 مارس 1941)
  • کریستینا کوئین (متولد 1 دسامبر 1941)
  • کاتالینا کوئین (متولد 21 نوامبر 1942)
  • دانکن کوین (زاده 4 اوت 1945)
  • والنتینا کوین (متولد 26 دسامبر 1952)

 

شاید بپسندید: بیوگرافی کامل دیبا زاهدی بازیگر “فیلم بادیگارد”+عکس های جدید شخصی

احتمالا بپسندید:  عکس های “بازیگر نقش بانو هن سریال جواهری در قصر” پس از 21 سال + مثل قالی کرمون میمونه، زیباتر و جذاب تر!

بیوگرافی آنتونی کوئین
لورنزو کوئین پسر آنتی کوئین
دنی کوئین پسر آنتونی کوئین

فیلم های آنتونی کوئین

  • زنده‌باد زاپاتا
  • شور زندگی‌
  • بادهای‌ وحشی‌
  • محمد رسول الله (ص)
  • لورنس‌
  • زوریای یونانی
  • راز سانتا ویتوریا
  • گوتی‌
  • شعبده باز
  • ساعت 25
  • فرمان گمشده
  • کفشهای ماهیگیر
  • خیابان 110
  • آخرین قطار گان هیل
  • حادثه آکس بو
  • جادهباراباس
  • عمر مختار
  • اسب کهر را بنگر

کوین دو بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد: برای ویوا زاپاتا! در سال 1952 و شهوت برای زندگی در سال 1956. علاوه بر این، او دو نامزدی جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، به همراه پنج نامزدی گلدن گلوب و دو نامزدی جایزه بفتا را دریافت کرد. در سال 1987، جایزه گلدن گلوب Cecil B. DeMille یک عمر دستاورد به او اهدا شد. از طریق تلاش های هنری و فعالیت های حقوق مدنی، او به عنوان یک چهره اصلی نمایندگی آمریکای لاتین در رسانه های ایالات متحده باقی می ماند.

آنتونی کوئین

علت مرگ آنتونی کوئین

کوئین آخرین سالهای زندگی خود را در بریستول، رود آیلند گذراند. او بر اثر نارسایی تنفسی (به دلیل عوارض ناشی از پرتودرمانی سرطان ریه) در 3 ژوئن 2001 در بوستون در سن 86 سالگی درگذشت. مراسم خاکسپاری کوین در اولین کلیسای باپتیست آمریکا در کالج هیل، پراویدنس، رود آیلند برگزار شد.

بیوگرافی آنتونی کوئین

 

 

برایتان جالب خواهد بود

جالب خواهد بود: بیوگرافی جورج آنسارا “بازیگر نقش ابوسفیان در فیلم محمد رسوال الله”، همسران و فرزندانش+عکس های شخصی

شاید بپسندید: بیوگرافی بهزاد خلج بازیگر “سریال آقای قاضی”، همسر و فرزندانش+عکس های شخصی

احتمالا بپسندید: بیوگرافی غلامعلی کویتی پور، رازهای خصوصی و سرنوشت تنها دخترش + عکس ها

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. خدا اورا رحمت کند بسیار زحمت کشید تا به این جایگاه رسید گوژ پشت نتردام یکی از بهترین‌های او بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا