;
فرهنگ و هنرفیلم و سریال

چهره متفاوت حسام منظور در فیلم ایرانی-ترکی مست عشق+عکس و بیوگرافی

بیوگرافی حسام منظور: وی یکی از بازیگران نوظهور سینمای ایران است که با بازی در فیل های برادر جان و بانوی عمارت به شهرت رسید. پس از این سریال ها با بازی در فیلم نجلا توانست توانایی های خود را به رخ بکشد و خود را به عنوان بازیگری توانا به جامعه سینما معرفی کند. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در مجموعه فیلم و سریال با بیوگرافی حسام منظور بازیگر نقش شازده ارسلان میرزای قوانلوی قاجار در سریال بانوی عمارت در خدمت شما هستیم.

شاید بپسندید: بازیگر نقش زن اوس موسی سریال پایتخت، بیرون سریال انگار یکی دیگه است+ عکس و بیوگرافی

احتمالا بپسندید: بیوگرافی دایانا حبیبی بازیگر دورگه ایرانی-گرجستانی + عکس‌ و زندگی شخصی

بیوگرافی حسام منظور

حسام منظور، ۱۸ آذر ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. مادرش اهل ارومیه است، به همین سبب کودکی و نوجوانی خود را در آذربایجان سپری کرده‌است. او که فارغ‌التحصیل کارشناس ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است، فعالیت‌های هنری خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده در بیش از ۴۰ نمایش ایفای نقش کرده‌است. وی تجربه اجرا در مراکز مطرح تئاتر اروپا از جمله پیکولو ایتالیا و جشنواره شکسپیر گدامفک لهستان را دارد. او همچنین از سال ۱۳۹۵ به تدریس رشته بازیگری در دانشگاه آزاد مشغول است.

او در سال ۱۳۸۸ برای نمایش مکبث به کارگردانی رضا ثروتی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تئاتر دانشگاهی و در سال ۱۳۹۰ برای نمایش مکبث به کارگردانی رضا ثروتی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر سال تئاتر از جشن بازیگر شد.او همچنین در سال ۱۳۹۵ برای بازی در نمایش اودیسه به کارگردانی آرش دادگر جایزه بهترین بازیگر سال را از سیزدهمین جشن بازیگر، دریافت کرد.

 

جالب خواهد بود: محمد کدخدایی مبصر چهار ساله کلاس پس از 34 سال+عکس و بیوگرافی

بیشتر بخوانید: تولد زن رحمت امینی شالیکار هزار جریبی بیرون سریال پایتخت+بیوگرافی

حسام الدین چلبی

وی در سال ۱۳۹۷ با ایفای نقش شازده ارسلان میرزای قوانلوی قاجار در سریال تلویزیونی بانوی عمارت به عنوان بازیگر تلویزیون مورد توجه قرار گرفت و موفق شد تندیس بهترین بازیگر سال تلویزیون را در پنجمین جشنواره جام جم از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: تغییر چهره بازیگر خردسال سریال سه در چهار در آستانه 26 سالگی+عکس و بیوگرافی

فیلم مست عشق

مست عشق فیلم سینمایی به کارگردانی حسن فتحی است. این اثر محصول مشترک ایران و ترکیه است، و سرمایه‌گذاران آن شرکت سیماریا (Simarya Film Production) و شرکت ای‌ان‌جی (ENG yepim medya) هستند.

تریلر این فیلم که تاریخ اکران آن به دلیل بیماری همه گیر کرونا به تعویق افتاد، بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت. در فیلم؛ پارسا پیروزفر نقش مولانا جلال الدین رومی را بازی می کند و شهاب حسینی که برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن شد، نقش دوست عزیز مولانا شمس تبریزی را بازی می کند.

هانده ارچل در نقش «کیمیا خاتون»، ابراهیم چلیکول در نقش «اسکندر»، بوران کوزوم نقش «علاءالدین»، سلما ارگچ در نقش کررا، بنسو سورال نقش «مریم»، بوراک توزکوپران در نقش «سلطان ولد» بازی می‌کنند.

حسام منظور در فیلم مست عشق نقش حسام الدین چلبی را بازی کرده است.

شاید بپسندید: بیوگرافی کامل بازیگر نقش سودابه در سریال سنجر خان+عکس

بیشتر بخوانید: بازیگر نقش ممیسابو سریال یوسف پیامبر به همراه همسر و فرزندان واقعی‌اش+عکس و بیوگرافی

حسام الدین چلبی

حسام الدین چلبی که بود؟

حسام الدین چلبی در سال ۶۲۲ قمری در قونیه متولد شد ولی چون خانواده او اصالتاً کرد و اهل ارومیه بوده و به قونیه مهاجرت کرده بودند به همین دلیل مولانا او را در مقدمه مثنوی اورموی اصل خوانده‌است. پدر بزرگ او، شیخ تاج الدین ابوالوفا، صوفی اهل ارومیه بود که در بغداد به خاک سپرده شده است.

لقب دیگر وی «ابن اخی ترک» بود . او از سال ۶۶۲ تا ۶۷۲ هجری قمری مصاحب و همنشین مولوی بود و به وجود آمدن مثنوی معنوی یادگار این دوره‌است و حتی نظم کتاب مثنوی به درخواست او صورت گرفت اما قبل از آغاز نظم دفتر دوم زوجهٔ حسام الدین وفات یافت و مولانا هم پسر جوانش علاءالدین محمد را که سی و شش سال داشت از دست داد و از شدت تأثر به جنازهٔ او حاضر نشد.

(اما بدون شک ریشهٔ این اختلاف مربوط به کدورت یا شاید نفرت موجود بین علاءالدین و شمس تبریزی و پایان زندگی نامعلوم شمس در این بین می‌باشد) درست است که بین علاءالدین با پدر دراین ایّام اختلافاتی وجود داشت اما بدون شک این اختلافات مانع از تأثر شدید پدر در مرگ فرزند نشد. به این ترتیب مدت دو سال نظم مثنوی متوقف شد و در سال ۶۶۲ هجری قمری مجدداً آغاز شد.

ذکر چلبی در مثنوی معنوی بارها آمده‌است چنان‌که مثنوی را به تعبیر شاعرانه حسامی نامه نیز خوانده‌است. حسام الدین نزد مولانا مقامی والا و عزیز داشت تا بدانجا که آورده‌اند: «روزی مولانا با جمع اصحاب به عیادت چلبی می‌رفت در وسط محله سگی برابر آمد، کسی خواست او را برنجاند فرمود که سگ کوی چلبی را نشاید زدن.»

آن سگی را که بود در کوی او من به شیران کی دهم یک موی او

همچنین آورده‌اند که از مولانا سؤال کردند که از این سه خلیفه و نایب کدامین اختیار است؟ گفت: مولانا شمس الدین به مثابت آفتاب است و شیخ صلاح الدین درمرتبهٔ ماه است و حسام الدین چلبی میانشان ستاره ایست روشن و رهنما.

وی در سال ۶۸۳ درگذشت. آرامگاه حسام الدین چلبی در قونیه ترکیه قرار دارد.

در ادامه گریم حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی را در فیلم زیر مشاهده می کنید. این کلیپ کوتاه گویا توسط دست اندرکاران فیلم مست عشق در سالروز تولد حسام منظور ساخته شده است.

شاید بپسندید: بازیگر نقش امپراتور سوکجونگ از بس خوش تیپه، باید رئیس جمهور کره می شد+عکس و بیوگرافی

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: سرنوشت همسر امیرکبیر چه شد؟ | داستان زندگی غمناک عزت الدوله ملک نسا خانم !

بیشتر بخوانید: معرفی کامل سریال افعی تهران+عکس

جالب خواهد بود: زنان یاغی و هفت‌ تیرکش در آمریکای قرن نوزده میلادی+عکس و بیوگرافی

احتمالا بپسندید: ساعت تحویل سال 1403 | 1403 سال نهنگ است یا اژدها!؟

بیشتر بخوانید: تقی سریال پایتخت به همراه پسر واقعی اش|اونقدر تو نقش تقی خوب بوده که باور نمی‌کنید پسر داشته!

برایتان جالب خواهد بود: عکس های خصوصی و جالب از بازیگران دونگی بیرون سریال!

جالب خواهد بود: بازیگران خردسال فیلم خواهران غریب در 37 سالگی +عکس و بیوگرافی

بیشتر بپسندید: علیرضا رئیسی بازیگر خردسال پاتال و آرزوهای کوچک پس از 33 سال+ عکس خودش و بچه اش!

جالب خواهد بود: شهره سلطانی با عکس بدون آرایش انگار یه آدم دیگه است+عکس و بیوگرافی

بیشتر بخوانید: زمان پخش سریال پایتخت ۷ در نوروز مشخص شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا