;
فرهنگ و هنر

حقیقت جالب درباره لباس پرنسس های دیزنی: چرا بیشتر آنها لباس آبی رنگ می پوشند!

لباس پرنسس های دیزنی: پرنسس‌های دیزنی، بل، سیندرلا، یاسمین و آریل و … همگی قهرمان‌های فیلم هایی هستند که ما در دوران کودکی آنها را تحسین کرده ایم. از دیدن آن ها لت برده ایم و گاهی حتی احساس کرده ایم که بیشتر آنان نقاط مشترکی همچون زیبایی، بی باکی و … داشته اند. اما اکنون که بیشتر دقت می کنیم متوجه می شویم که غیر از این مورد یک وجه اشتراک برجسته دیگر نیز میان این پرنسس ها قابل مشاهده است، لباس ابی رنگ!

این خانم‌های برجسته همیشه آبی می‌پوشند! در این مطلب از سری مطالب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک به موضوع چرا پرنسس های دیزنی لباس آبی می پوشند و لباس پرنسس های دیزنی خواهیم پرداخت.

احتمالاً بپسندید: اگر پرنسس های دیزنی در قرن 21 طراحی می شدند، چه شکلی بودند!؟

 

لباس پرنسس های دیزنی

طراح کریستوفر کین در مصاحبه اخیر خود با ELLE.com این روند (لباس های ابی پرنسس های دیزنی) را در مورد مجموعه الهام گرفته از Beauty and the Beast مشاهده کرد و گفت: “وقتی به هر قهرمان دیزنی فکر می کنید، سیندرلا،  یاسمین و …. همه آنها آبی پوشیده اند! “دیزنی آبی.”

شاید بپسندید: هنرمند فرانسوی به سبک زنان مدرن فرانسوی، پرنسس های دیزنی را بازسازی کرد!

سیندرلا

از شنل آبی یخی ملکه السا گرفته تا لباس آبی آسمانی آلیس، دیزنی عاشق ظاهر آبی است. اما رنگ تصادفی نیست. Leatrice Eiseman از مؤسسه رنگ Pantone به Allure می‌گوید که استفاده از رنگ ابی به دلیل توانمندسازی زنان است. شما با دادن رنگ آبی به شخصیت ها کمی قدرت می‌دهید. او می افزاید: این یک روش بسیار ظریف است برای گفتن، “بله، زنان جوان، دختران جوان، نیز می توانند توانمند شوند.” او ادامه می دهد: دلیل دیگری که چرا آبی اینقدر رنگ پرنسسی محبوب است؟ این رنگ آسمان است که ما را به یاد مثبت اندیشی و امید می اندازد.

بر اساس تئوری رنگ هم، رنگ آبی، یکی از سه رنگ اصلی است و نه تنها به عنوان رنگ نمایانگر آسمان و دریا شناخته می‌شود، بلکه نشانی از روحیه و رفتار آدم‌ها نیز هست.

به عنوان مثال، آبی انعکاس دهنده شخصیت عمیق و با ثبات است و در طول دهه‌ها نماد اعتماد، وفاداری، خرد، اطمینان، هوش، ایمان، حقیقت و حتی بهشت بوده است.

احتمالاً بپسندید: می دونستی که معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی چی میشه+بخش اول

لباس پرنسس های دیزنی

همچنین باور ا بر این است که آبی اثر آرام بخش برای ذهن و بدن دارد و نمادی از صداقت نیز هست. به اینها اضافه کنید احساس پاکیزگی؛ سلامتی، شفا، درک، نرمی و… البته «قدرت» که پرنسس‌های دیزنی هر کدام به نوعی آن را داشته اند.

حالا با این حساب، نباید تعجب کرد که چرا تقریباً همه پرنسس‌های دیزنی آبی می‌پوشند. از سفید برفی، سیندرلا، گرفته تا السا، آلیس در سرزمین عجایب و موارد دیگر.

شاید بپسندید: اتفاق عجیب در اروپای 1518: مردمانی که به طاعون رقص گرفتار و تا سر‌حد مرگ رقصیدند!

 

جذابیت‌های دیزنی لند

تنوع فرهنگی

دنیای دیزنی لند با پرنسس‌های مختلف، به تنوع فرهنگی و جذابیت‌های مختلفی اشاره دارد. این تنوع باعث می‌شود که هر کودک به شخصیتی ارتباط برقرار کند که با ویژگی‌ها و زمینه‌ای که به آن مربوط است، هم‌دست و هم‌سر شود.

شاید بپسندید: آشنایی با زوج های محبوب دیزنی+ شاهزاده های رویایی پرنسس های دیزنی!

پرنسس های دیزنی وقتی متأهل شده

احتمالاً بپسندید: پرنسس های دیزنی به شکل واقعی تر چه جوری بودند!؟

پیام‌های مثبت

پرنسس‌های دیزنی لند علاوه بر جذابیت‌های خود، پیام‌های مثبتی را نیز به کودکان منتقل می‌کنند. از ارادت به خانواده تا تلاش برای رسیدن به آرزوهای خود، این پیام‌ها به مخاطبان کوچک کمک می‌کنند تا ارزش‌های مهم زندگی را یاد بگیرند.

شاید بپسندید: 10 جالب ترین حقایق درباره فرهنگ مردم پرتغال !

نقد و انتقادات

با وجود جذابیت‌های زیاد پرنسس‌های دیزنی لند، برخی از انتقادات نیز مطرح شده است. از جمله تصویری نمایشی از زنان در برخی موارد تا تبلیغ تصویر زنانه‌ای از زیبایی.

برایتان جالب خواهد بود: پرنسس های دیزنی متعلق به کدام کشورها هستند+بخش دوم

والت دیزنی

نتیجه‌گیری

دنیای پرنسس های دیزنی لند با داستان‌های شیرین، شخصیت‌های قوی و پیام‌های مثبت، همچنان در قلب کودکان و بزرگتران ادامه دارد. این داستان‌ها نه تنها سرگرمی را فراهم می‌کنند، بلکه ارزش‌های مهم زندگی را نیز آموزش می‌دهند.

احتمالاً بپسندید: پرنسس های دیزنی هم بچه دار شدند+تصاویر بارداری پرنسس های دیزنی

 

 

 

 

احتمالاً بپسندید

شاید بپسندید: فینالیست های سال 2023 در بخش عکاسی کمدی حیات وحش+تصاویر

10 قدرتمندترین پرنسس های دیزنی چه کسانی هستند!؟

شاید بپسندید: وقتی پرنسس های دیزنی وارد عرصه تبلیغات در دنیای مُد می شوند+ بخش اول تصاویر

احتمالاً بپسندید: بازسازی چهره مجسمه و نقاشی های معروف با کمک ابزارهای نوین گرافیکی!

شاید بپسندید: چشم بند دزدان دریایی: چرا چشم بند مشخصه اصلی دزدان دریایی است!؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا