;
ترفندهای زندگی

چه جوری زیورآلات نقره ای سیاه شده رو تمیز و براق کنیم!؟+ روش های ساده و دم دستی در منزل

تمیز کردن نقره: نقره از جمله فلزاتی است که زیورآلات زیبا و چشم نوازی از آن تهیه می شود و قطعاً هر کدام از ما تعدادی از این زیورآلات در منزل داریم و از آن استفاده می کنیم. اگر بخواهید که نقره جات را در زیباترین حالت خود نگهدارید، باید به طور منظم آن را تمیز کرده و از آن مراقبت کنید.

محصولات زیادی بدین منظور در بازار هستند که می توانید خریداری کنید اما معمولا گران قیمت می باشند اما روش های راحت تر و ارزان تری نیز وجود دارد که می توانید در منزل نیز آن ها را انجام دهید. در این بخش از ترفندهای زندگی مجله خبری چشمک به چند مورد از این روش ها برای تمیز کردن نقره اشاره خواهیم کرد که همگی تست شده است.

شاید بپسندید: از بین بردن رسوب کتری و سماور با چند روش راحت و کاربردی!

روش های خانگی  تمیز کردن نقره

برخی از مهمترین روش های خانگی عبارتند از :

تمیز کردن جواهرات نقره

به کارگیری فویل آلومینیوم و جوش شیرین

مقداری آب جوش و جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و فویل آلومینیومی درون آن قرار دهید و نقره ها باید درون فویل آلومینیومی باشند و بعد از 1 تا 3 دقیقه آن ها را بردارید، زیر آب سرد بگیرید و با پارچه نخی نرم خشک کنید که این پروسه باعث ایجاد واکنش شیمیایی می شود و می تواند کدری نقره را از بین ببرد و در نتیجه بعد از این عمل خواهید دید که قسمت های بی رنگ و یا تیره به حالت اولیه نقره بر می گردند که بسیار اعجاب انگیز خواهد بود.

استفاده از لیمو و نمک برای تمیز کردن نقره

یک لیمو را درون کاسه فشار دهید تا آب آن دربیاید و سه قاشق غذاخوری از نمک و آب داغ درونش بریزید و نقره تیره شده را به مدت 5 دقیقه درون این محلول قرار دهید و سپس آن را خارج کنید و با پارچه نخی خشک کنید. بهتر است بعد از اتمام برای خشک کردن از پارچه نخی به رنگ سفید استفاده کنید و اگر با یک بار انجام این روش، به حالت دلخواه خود نرسیدید، چند بار این کار را به طور منظم انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

شاید بپسندید: ترس فیل از موش: آیا فیل ها واقعا از موش می ترسند!؟

تمیز کردن نقره

شاید بپسندید: نحوه تمیز کردن جواهرات در خانه: قوی ترین پاک کننده برای أنواع جواهرات را در خانه بسازید!

به کار بردن خمیردندان

مقدار کمی خمیر دندان را به اندازه یک بند انگشت درون یک ظرف بریزید و با استفاده از یک اسفنج، آن را درون کاسه پخش کنید و نقره را نیز درون این محیط قرار داده و کاملا آن را به خمیر دندان داخل کاسه آغشته کنید و سپس نقره را با آب گرم شستشو دهید.

خمیردندان قادر است که تیرگی ها را از بین ببرد اما شاید نتیجه آن آنقدر هم رضایت بخش نباشد و علتش این است که خمیر دندان به تمام قسمت ها نفوذ نداشته است و برای نفوذ کامل می توانید از یک مسواک آغشته به خمیر دندان استفاده کنید و آن را به تمامی قسمت ها بزنید.

استفاده کوکاکولا برای تمیز کردن نقره

مقداری کوکاکولا را درون یک کاسه بریزید و اجازه دهید که نقره هم به مدت 10 دقیقه درون آن بماند و سپس آن را در بیاورید و با پارچه نخی خشک کنید، البته این روش برای بعضی نقره ها کاملا عالی کار نمی کند اما امتحان آن ضرر ندارد.

شاید بپسندید: از شایعه تا واقعیت: تصاویر ازدواج ایلان ماسک با رباتی به نام کاتانلا

به کار بردن شیشه شوی

مقداری شیشه شوی را به یک پارچه نخی اسپری کنید و روی نقره بکشید که با این کار نقره شما درخشنده تر می شود اما رنگ پریدگی ها و تیرگی ها تغییر نمی کند و بعد از این روش می توانید به راحتی از نقره تان استفاده کنید.

برق انداختن نقره

استفاده از سرکه برای تمیز کردن نقره

نقره مد نظر را درون کاسه ای از سرکه بریزید و سپس پارچه ای به دست بگیرید و دور نقره را درون همان کاسه تمیز کنید و البته نمی توان انتظار داشت که این روش تا حد زیادی تاثیرگزار باشد اما در هر حال بهتر از روز اول خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اگه دوست داری مثل سرآشپزها آشپزخانه همیشه مرتب و تمیز داشته باشی این کارای ساده رو انجام بدی!

به کار بردن پودر لباسشویی و فویل الومینیوم

یک ورق فویل الومینیوم را درون کاسه قرار دهید. مقداری پودر لباسشویی را روی فویل ریخته و نقره را درون کاسه بگذارید. سپس مقداری آب داغ را همراه با نقره در آن بریزید و اجازه دهید که پنج دقیفه سپری شود و سپس آن را بیرون آورده و با پارچه نخی خشک کنید. این ماده با آب واکنش نشان می داد و ماده ای نرم و کفی را ایجاد می کند. خواهید دیدکه نقره شما سفید و درخشنده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا