;
تازه ها

چرا برخی از افراد بوی زیر بغل بدی دارند!؟

بوی زیر بغل: مردم آسیا و علی الخصوص آسیای شرق به طور کلی خون Rh منفی ندارند و بیمارستان ها این خون را برای انتقال خون ذخیره نمی کنند. مسافران خارجی با مقدار Rh منفی در صورت نیاز به تزریق خون، ناراحتی زیادی را در کشورهای آسیایی تجربه می کنند. آسیایی ها از بسیاری جهات با سایر نژادها متفاوت هستند و یکی از آنها این است که آنها معمولاً برای از بین بردن بوی زیر بغل و همچنین بوی بد بدن نیازی به استفاده از دئودورانت ندارند. با بخش تازه ها مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: واکنش اعراب به حنگ غزه به روایت هوش مصنوعی+عکس

بوی زیر بغل

مطالعات نشان داده است که بوی بد زیربغل مربوط به ژن است. در واقع بدن ما عرق بی بو تولید می کند که سپس توسط باکتری ها مورد هجوم قرار می گیرد. دلیل بوی بد این باکتری ها هستند. بنابراین اساساً هیچ کس با زیر بغل بدبو به دنیا نمی آید. با این حال، تحقیقات جدید در دانشگاه بریستول این واقعیت را آشکار کرده است که بوی زیر بغل شما به ژن خاصی به نام ABCC11 بستگی دارد.

در ابتدا دانشمندان تصور کردند که این ژن تنها مسئول قوام جرم گوش و خشک یا مرطوب بودن آن است. در واقع، مشخص شده است که 80 تا 95 درصد از مردم شرق آسیا جرم گوش خشک دارند، در حالی که آفریقایی ها و اروپایی ها جرم گوش مرطوب دارند. علاوه بر این، به طور شگفت انگیزی، قوام جرم گوش با بوی زیر بغل مرتبط است.

شاید بپسندید: واقعیت زندگی گربه ها: آیا گربه ها 9 جان دارند!؟

به نظر می رسد آسیایی ها یک بیماری ژنتیکی خاص دارند که ناشی از کمبود ژن ABCC11 است. این ژن سبب خشکی جرم گوش می شود؛ زیرا فاقد ماده ای است که باکتری ها را تغذیه می کند. همین امر در مورد عرق آنها نیز صدق می کند: از آنجایی که بدن آسیایی ها این ماده را برای مواد مغذی خود تولید نمی کند، باکتری ها “گرسنه” می مانند و بنابراین عرق آنها بو نمی دهد.

کمتر از 3 درصد از اروپایی ها و آفریقایی ها نیز این ژن را ندارند، در حالی که بقیه این ژن را دارند. بنابراین محیط مناسبی برای تکثیر باکتری های زیر بغل و در نتیجه ایجاد بوی بد وجود دارد.

شاید بپسندید: اقیانوس سرپوشیده نیروی دریایی آمریکا برای تمرین+تصاویر

استفاده از دئودورانت

با کمال تعجب، علیرغم عدم نیاز اکثر زنان شرق آسیا از دئودورانت استفاده می کنند. دانشمندان ژنتیک معتقدند که فشار اجتماعی دلیلی است که برخی از افراد شرقی به دلیل پیروی از روال های بهداشتی، به استفاده غیر ضروری دئودورانت غیر ضروری ادامه می دهند.

شاید بپسندید: اگر این ویژگی ها را داری قطعاً یک نابغه باهوشی!

بوی زیر بغل

احتمالاً بپسندید: با این تکنیک سلفی های جذاب و متفاوت بگیر!

 

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: تمیزکردن قاب شفاف گوشی: چگونه قاب شفاف گوشی که زرد شده را تمیز کنیم!؟

بیشتر بخوانید: رنگ شانس و ثروت شما در طالع بینی چینی چه رنگی است

احتمالاً بپسندید: باربیکیو چیست | اطلاعات جالب درباره تاریخچه باربیکیو و انواع آن!

شاید بپسندید: چهره متفاوت و عجیب دختران شایسته دنیا در گذر زمان | چهره بعضیاشون کلاً داغون شده!

بیشتر بخوانید: تشخیص زعفران اصل با تقلبی با ۱۴ ترفند ساده

احتمالاً بپسندید: بازی رایانه ای و موبایلی ساخت ترکیه با سبقت از کندی کراش به سودآورترین بازی موبایلی جهان تبدیل شده است!

شاید بپسندید: دسرهای خوشمزه شب یلدا: این ۱۷ دسر و کیک شیک رو یخچالی و فوری درست کن!

احتمالاً بپسندید: گیاهانی که خوش شانسی می یاره: ۱۱ گیاه آپارتمانی که میگن خوش شانسی و ثروت میاره!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − ده =

دکمه بازگشت به بالا