;
تازه هادانش

تلسکوپ فضایی جیمز وب، اولین تصاویر رنگی از اعماق فضا را ثبت کرد!

در مراسمی با حضور جو بایدن، ناسا اولین عکس رنگی گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب را که اعماق فضا را رصد می کند را به مردم ارائه کرد. تلسکوپ جیمز وب، بهترین تلسکوپ فضایی تاریخ که در 25 دسامبر 2021 به فضا پرتاب شد، در 25 ژانویه به هدف خود رسید.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

بیشتر بخوانید: فرود فضاپیمای سایوز MS-19 بر روی زمین

تلسکوپ فضایی جیمز وب

پس از 6 ماه کار بر روی تلسکوپ 7 تنی به ارزش 10 میلیارد دلار شروع به کار کرد که با بهترین کیفیت تصویر در تاریخ جهان را رصد می کند. این مراسم تاریخی در کاخ سفید آمریکا برگزار شد.

در مراسمی با حضور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، یکی از اولین عکس های تمام رنگی که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب آژانس هوافضای آمریکا (ناسا) با رصد اعماق فضا گرفته شده بود، با مردم به اشتراک گذاشته شد.

در این مراسم، مقامات ناسا در مورد اولین عکس گرفته شده توسط این تلسکوپ توضیحاتی را به بایدن دادند. بايدن در سخنراني خود تاكيد كرد كه تصوير و اطلاعات مشروحي كه ناسا در 12 جولاي انجام خواهد داد، ماهيت تاريخي خواهد داشت.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

بایدن با بیان اینکه عکس های مورد بحث نمایش قدرت آمریکا خواهد بود، گفت: این عکس ها به تمام دنیا نشان می دهد که آمریکا می تواند کارهای بزرگی انجام دهد و به ویژه به کودکان آمریکایی یادآوری می کند که هیچ چیز فراتر از ظرفیت ما نیست.

پس از سخنرانی بایدن، عکسی از کهکشان هایی که تا به حال با چشم انسان دیده نشده بود، با مردم به اشتراک گذاشته شد. عکس مورد بحث عمیق ترین و واضح ترین عکسی است که تاکنون از کهکشان های جهان گرفته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب زندگی در سیارات را بررسی خواهد کرد

بیل نلسون، مدیر ناسا، در سخنرانی خود پس از به اشتراک گذاشتن این عکس گفت: “می دانید، 100 سال پیش ما معتقد بودیم که تنها یک کهکشان وجود دارد، اکنون می دانیم که میلیاردها کهکشان و خورشید بی شمار وجود دارد.

تصاویر رنگی از اعماق فضا با تلسکوپ فضایی جیمز وب

نلسون با بیان اینکه تلسکوپ مورد نظر در تلاش برای دستیابی به اسرار 13 میلیارد ساله کیهان است، گفت: تلسکوپ جیمز وب با مطالعات شیمیایی که روی سیارات انجام می دهد تلاش خواهد کرد تا مشخص کند که آیا در این سیارات حیات وجود دارد یا خیر.

به گفته نلسون، این عمیق‌ترین تصویری است که تاکنون از جهان ما گرفته شده است. نسبت این تکه از آسمان به کل جهان، همچون نسبت یک دانه شن در نوک انگشتان یک انسان به کل زمین است

وب محصول همکاری ناسا با آژانس های فضایی اروپا و کانادا، به عنوان جانشین تلسکوپ فضایی هابل شناخته می شود که بزرگترین و قدرتمندترین تلسکوپ ساخته شده تا کنون است، اما در 31 سالگی به پایان عمر کاری خود نزدیک می شود.اولین تصاویر رنگی که پس از اتمام دوره آماده سازی 6 ماهه وب منتشر می شود، نشان دهنده آغاز ماموریت های علمی آینده او است.

جیمز وب و تصاویر واضح و با فوکوس خوب

تصاویر به اشتراک گذاشته شده این تلسکوپ، که دری را به روی اسرار فضا می گشاید، می تواند تصاویر “واضح و با فوکوس” را ثبت کند و عملکرد نوری بالاتر از حد انتظار را به نمایش بگذارد. جیمز وب به عنوان پیشرفته ترین تلسکوپ فضایی تا به امروز شناخته می شود و برای شکل گیری کیهان و کشف سیارات احتمالی قابل سکونت مهم هستند. این تلسکوپ برای مطالعه تمام مراحل تاریخ کیهان با گرفتن نور ستارگانی که برای اولین بار پس از انفجار بزرگ 13.5 میلیارد سال پیش شکل گرفتند، در نظر گرفته شده است.

گوگل و تلسکوپ فضایی جیمز

بدلیل این رویداد بزرگ در عرصه فضایی، گوگل نیز امروز (22 تیرماه 1401 برابر با 13 جولای 2022) صفحه اول خود را به تلسکوپ فضایی جیمز وب اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: نمونه های جمع آوری شده از مریخ در سال 2020،چه زمانی به زمین می رسند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + یک =

دکمه بازگشت به بالا