;
تازه ها

اطلاعات مهم درباره تشخیص نیش انواع حشرات که باید بدانید!

با فرا رسیدن هوای گرم، حشرات، مگس ها و آفات نیز ظاهر می شوند. احتمالا برنامه ریزی برای رفتن به بیرون از خانه با وجود هوای گرم آغاز شده است. ماندن در طبیعت از جمله مهمترین و به یادماندنی ترین برنامه هایی هست که هر کدام از ما علاقه داریم آن را امتحان کنیم. اما در این میان نیش حشرات مختلف در طبیعت ممکن است ما را تهدید کند. بعضی از حشرات ممکن است خطری نداشته باشند، اما برخی مرکبار هستند. اما چگونه می توانیم نیش حشرات را از هم تشخیص دهیم؟ در این مطلب از سری مطالب تازه ها وب سایت چشمک 10 علامت و تشخیص نیش انواع حشرات که باید بدانید آورده شده است.

 تشخیص نیش انواع حشرات

در پارک ها، باغ ها و حتی گاهی اوقات نشستن در یک کافه، ممکن است ناگهان احساس خارش کنید. اولین چیزی که به ذهن ما می رسد نیش پشه است، اما ممکن است همیشه اینطور نباشد.انواع مختلفی از حشرات وجود دارد و همه آنها اثرات متفاوتی بر بدن و بیماری هایی که منتقل می کنند دارند. بنابراین بسیار مهم است که فرد بداند چه چیزی او را گاز می گیرد و چگونه با آن رفتار کند.

تشخیص نیش حشره از روی آثار آن و انجام اقدامات احتیاطی اولیه می تواند نجات دهنده باشد. در اینجا 10 نشانه تشخیص نیش انواع حشرات و خزندگان که رایج هستند و باید بدانید مورد بررسی قرار گرفته است.

نیش زنبور

نیش زنبور یکی از رایج ترین نیش هایی است که ممکن است هریک از ما در طول زندگی آن را تجربه کرده باشیم. محل نیش قرمز و متورم می شود. ناحیه نیش احساس درد و سوزش می کند و سپس خارش ایجاد می شود.

تشخیص نیش انواع حشرات:نیش پشه

نیش پشه برجستگی های ریز قرمز رنگی روی پوست ایجاد می کند. هنگامی که پشه ها شما را نیش می زنند، بزاق خود را در داخل پوست شما رها می کنند. این بزاق خون شما را رقیق می کند و باعث قرمزی، خارش و تورم پوست می شود.

گزش کنه

واکنش بدن به نیش کنه به صورت یک نقطه قرمز است. اگر حشره را از بدن خود خارج کردید، اما  لکه قرمزی که ایجاد کرده ناپدید نشد و به رشد خود ادامه داد، باید در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.

تشخیص نیش انواع حشرات:نیش کک

نیش کک بسیار دردناک است و خارش آن بدتر است. کک ها معمولاً به پاها حمله می کنند و به صورت نقاط قرمز ظاهر می شوند.

تشخیص نیش انواع حشرات:نیش کک

نیش مورچه

مورچه ها با گزش خود را روی شما ثابت می کنند و با نیش های سوزنی شان پوست را سوراخ می کنند. مشاهده می شود که در نقاط گزیده شده، آب جمع شده و سپس این ناحیه به زخم تبدیل می شود.

نیش مورچه

تشخیص نیش انواع حشرات:نیش خرمگس

خرمگس به طور دردناکی گاز می گیرد و در ابتدا یک لکه کوچک قرمز رنگ که بزرگتر از 1 میلی متر نیست ظاهر می شود. سپس متورم می شود و شروع به خارش می کند.

تشخیص نیش انواع حشرات:نیش خرمگس

نیش شپش

اگر متوجه لکه‌های قرمز کوچکی که شبیه نیش پشه هستند روی سر، گردن و پشت گوش‌های شدید، ممکن است به این معنی باشد که توسط شپش سر یا شپش ناحیه تناسلی گزیده شده‌اید.

نیش شپش

نیش ساس

گزش ساس و شپش بسیار نزدیک به هم هستند و مانند یک خط نقطه چین کوچک روی پوست به نظر می رسند.

نیش ساس

تشخیص نیش انواع حشرات:نیش عنکبوت

علائم گزش عنکبوت با توجه به نوع عنکبوت متفاوت است، اما به طور کلی تورم در محل گزش، سوزش و خارش شدید، برجستگی های قرمز روی پوست و بثورات پوستی دیده می شود.

نیش عقرب

علائم مسمومیت با عقرب: جای سوزن کوچکی در ناحیه عقرب گزیدگی دیده می شود. پس از 15 دقیقه تا 2 ساعت در این ناحیه، درد شدید، سوزش، افزایش دما رخ می دهد. همچنین قرمزی، کبودی و تورم دیده می شود.

نیش عقرب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 8 =

دکمه بازگشت به بالا