;
خانواده و زناشوییسلامت جنسی

باورها و تصورات غلط در مورد تقش های زن و مرد در زندگی مشترک که بسیاری از آن بی خبرند!

تصورات غلط در مورد تقش های زن و مرد: از گذشته تا به امروز متاسفانه باورهای غلط مختلف و فراوانی درباره نقش های زن و مرد در زندگی مشترک و در بین مردم رایج شده است. در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی و سلامت جنسی به بررسی باورها و تصورات غلط در مورد تقش های زن و مرد در زندگی مشترک پرداخته شده است. با مجله خبری چشمک همراه باشید. برخی از تصورات غلط در مورد تقش های زن و مرد عبارتند از:

مردان نباید احساسات خود را نشان دهند

این باور نادرست نقش بسیار بازدارنده ای در روابط دوجانبه و زندگی جنسی مردان دارد. افسانه “مردها گریه نمی کنند” مردان را از ابراز احساسات، بیان آنچه می خواهند،به ویژه گفتن آنچه که نمی خواهند باز می دارد و از نظر روابط محدود کننده است.

دستیابی به موفقیت در رابطه جنسی مانند موارد دیگر بسیار مهم است

این افسانه که بر هدف و تربیت موفقیت‌محور مردان در موضوع جنسی تأثیر می‌گذارد، اشتراک لذت جنسی را به یک موضوع مهم موفقیت مردان در روابط زناشویی تبدیل می‌کند. عشق ورزی مبتنی بر موفقیت و مقاربت جنسی، اشتراک گذاری غنی ارتباطات جنسی را محدود می کند. مردی که ارتباط جنسی را به فعالیتی تبدیل می کند که باید در آن موفق باشد، لذت جنسی همسرش را کاهش می دهد. بودن با کسی که در تلاش برای رسیدن به چیزی است، نه برای تقسیم لذت جنسی، لذت زن را کاهش می دهد یا حتی مانع از آن می شود.

احتمالاً بپسندید: نشانه های علاقه مردان: ۸ نشانه واضح که مردی شما را دوست دارد

تصورات غلط در مورد تقش های زن و مرد

مرد باید تمایل خود را برای رابطه جنسی بیان کند

این باور، از زنی که ممکن است بخواهد از نظر جنسی فعال باشد جلوگیری می کند و هم بر مردی که همسر فعال جنسی خود را عجیب می بیند تأثیر می گذارد.

شاید بپسندید: مضرات رابطه جنسی زیاد + روش های مقابله با خطرات احتمالی

مردان همیشه خواهان رابطه جنسی هستند و همیشه برای آن آماده هستند

این باور نادرست که باری را بر زندگی جنسی مردان تحمیل می کند و زندگی جنسی آنها را مخدوش می کند، مرد را در زمانی که نمی خواهد مجبور به آمیزش می کند و خواه ناخواه سعی می کند رابطه جنسی داشته باشد. اما مهمتر آن است که روابط زناشویی زن و مرد را مختل می کند. با این باور، زنان فکر می‌کنند که هر مردی که به آنها نزدیک می‌شود، همیشه با تقاضای آمیزش نزدیک‌ می‌شود و مرد فکر می‌کند که باید نسبت به هر زنی که به او نزدیک می‌شود، میل جنسی داشته باشد.

تمام صمیمیت فیزیکی باید به عشق ورزی ختم شود

این باور نادرست بیشتر بر مرد تأثیر می گذارد و باعث می شود که در مواقعی که تمایلی به آمیزش ندارد، به سختی با نمایش صمیمیت روبرو شود. از طرفی ارتباط بین همسران را به عنوان ابراز محبت محدود می کند. در مواردی که همسرش فقط با ابراز محبت فریفته می شود، مرد گاهی احساس می کند که مجبور به آمیزش جنسی است، حتی اگر هیچ یک از آنها تمایل نداشته باشند.

زنی که تمایل خود را برای آمیزش جنسی ابراز می کند، فردی سبک است

این باور نه تنها مانع زندگی جنسی زنان می شود، بلکه باعث قضاوت مرد نسبت به همسرش می شود. به همین دلیل، بسیاری از مردان متاهل از ابراز علاقه و تمایلات جنسی خود توسط همسر خود ناراحت هستند.

تصورات غلط

شاید بپسندید: ۲۰مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می هد + سایر روش ها

افزایش سن، میل جنسی را کاملا از بین می برد

این باعث می شود افرادی که خود را مسن می دانند از زندگی جنسی خود جلوگیری کنند. تحقیقات در این زمینه نشان داده است که محدودیت زندگی جنسی به دلیل افزایش سن با عوامل فرهنگی و همچنین عوامل بیولوژیکی مرتبط است. در جوامعی که از میل جنسی سالمندان استقبال نمی کنند، افراد بیشتر با افزایش سن به زندگی جنسی خود پایان می دهند.

یائسگی میل جنسی را از بین می برد

سنت فرهنگی که تولید مثل و عشق ورزی را به هم پیوند می دهد، نشان می دهد که میل جنسی زنی که وارد دوران یائسگی شده است، اکنون در جای خود نیست و پس از آن، میل جنسی تنها می تواند مشکل ساز باشد. مردی که معتقد است زندگی جنسی زن با یائسگی به پایان می رسد، تمایل خود را برای داشتن رابطه جنسی با همسرش با تردید بیشتری ابراز می کند. برای زنان، این باور منجر به سرکوب تمایلات جنسی یا عدم ابراز تمایلات جنسی می شود.

زنان میل جنسی کمتری دارند

رابطه جنسی برای زنان لذت بخش نیست و بیشتر به عنوان یک وظیفه انجام می شود. این یکی از رایج ترین باورهای غلطی است که در فرهنگ ما به دختران داده می شود. زنی که به این شکل بزرگ شده است از تمایلات جنسی خود خجالت می کشد و در هنگام آمیزش جنسی خود را مهار می کند.

شاید بپسندید: ناکامی در عشق:  ۱۰ راهکار موثر برای کنار آمدن با درد و رنج جدایی و ناکامی در عشق!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا