;
تفریح و سرگرمی

(ویدیو) این هم کارگاه تولید چیپس موز در هند | یعنی بهداشت بیداد می کنه!

تولید چیپس موز در هند: تولید چیپس موز در یکی از کارگاههای سنتی هند! بهداشت بیداد می کند!

لینک دانلود

این ویدیو هم جالب است: 

ویدیو:عینهو بز از دیوار راست بالا و پائین میره،این ویدیو رو ببین تا متوجه مفهوم جمله بشی!

 

 

 

 

 

چیپس موز

چیپس موز از خشک کردن یا سرخ کردن عمیق حلقه‌های موز درست می‌شود. بر روی چیپس موز می‌توان شکر یا عسل ریخت تا طعمی شیرین داشته باشد یا می‌توان در روغن سرخ کرد و به آن نمک و ادویه اضافه کرد تا مزه‌ای نمکی یا فلفلی بدست آورد. چیپس موز معمولاً در هند و اندونزی (با نام کریپیک) یافت می‌شود. در بعضی از رستوران‌ها بر روی این چیپس‌ها شکلات مایع ریخته می‌شود. چیپس موز را نباید با شیفل که از لایه‌های نازکتر و لطیفتر موز درست می‌شود اشتباه گرفت.

شاید بپسندید: (ویدیو)تهیه بستنی جلو چشم مشتری با میوه‌های تازه، خیلی هم بهداشتی و خوشمزه!

چیپس موز

فیلم جالب: (ویدیو) تا حالا خط تولید تیله های رنگی رو دیده بودی! | قابل توجه دهه شصتی ها

چیپس موز سرخ‌کرده

معمولاً، این چیپس را از با حلقه حلقه کردن موزهای نرسیده و سرخ کردن در روغن آفتاب‌گردان یا روغن نارگیل درست می‌کنند. بر روی چیپس موز یا شکر سفید و شکر زرد می‌ریزند یا مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده بر رویش نمک و ادویه می‌پاشند. البته می‌تواند از موز رسیده هم استفاده کرد که در این صورت چیپس‌ها روغنی شده و به عنوان دسر استفاده می‌شوند. گاهی هم از موز خام استفاده می‌گردد.

(ویدیو) یک لیوان از این آبمیوه خیابانی هندی بخوری،در برابر همه میکروب ها واکسینه میشی!

تولید چیپس موز در هند

شاید بپسندید:داستان ضرب المثل نه کور می کند نه شفا می دهد!

خشک‌کرده

بعضی اوقات برای درست کردن چیپس موز از روش خشک کردن استفاده می‌شود. فقط حلقه‌های خشک شدهٔ موز است که قهوه‌ای و چغر نیستند بلکه به رنگ زرد تیره درآمده و ترد می‌شوند. در این روش موزها بسیار شیرین می‌شوند و طعم اصلی خود را حفظ می‌کنند.

شاید بپسندید: (ویدیو) تا حالا دعوای دو تا زرافه رو دیده بودید!| نبردی که تا مرگ یکی از زرافه ها ادامه پیدا می کند!

آنچه درباره موز نمی دانستید

موز، منبع اصلی نشاسته برای مردم بسیاری در نواحی گرمسیری است. بسته به مقدار باردهی و رسیده بودن موز، مزه گوشت موز می‌تواند مزه‌های متفاوتی شبیه نشاسته تا مزهٔ شیرین داشته باشد و بافت آن هم ممکن است سفت تا خمیری مانند باشد. هم پوست موز و هم بخش درونی آن را می‌توان خام یا پخته مصرف نمود. بوی موز تازه به خاطر ایزوآمیل استات است که با نام «روغن موز» هم شناخته می‌شود. ایزوآمیل استات به همراه چندین ترکیب دیگر مانند بوتیل استات و ایزوبوتیل استات از عوامل مهم طعم موز است.

شاید بپسندید:فیلم سر کار گذاشتن ببر توسط میمون (خیلی باحاله)

تولید چیپس موز در هند

شاید بپسندید: اگه اشتباه تصویر کلاس را پیدا کنی، در باهوشی دست هرکول پوآرو رو از پشت بستی!

در مرحله رسیدن، موز، گاز اتیلن تولید می‌کند که به عنوان هورمون گیاهی عمل کرده و به‌طور غیرمستقیم در مزه موز اثر می‌گذارد. اتیلن، با تحریک آنزیم آمیلاز، نشاسته را به شکر تجزیه می‌کند. موز کمتر رسیده و سبز، نشاسته بیشتر و در نتیجه مزه شبیه‌تری به نشاسته دارد. از سوی دیگر، موز زرد با توجه به داشتن میزان قند بیشتر، مزه شیرین‌تری دارد. علاوه بر این، اتیلن نشانگر تولید پکتیناز است. پکتیناز آنزیمی است که پکتین موجود بین سلول‌های موز را تجزیه کرده و موجب می‌شود تا موز به هنگام رسیدن نرم شود.

احتمالاً بپسندید: آزمون دقت ذهن:خرسی که خودش رو از شکارچی مخفی کرده پیدا کن!

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: فقط یک نابغه می تواند با جابجایی یک چوب کبریت معادله 511-2=309 را تصحیح کند!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید: اگه هوشی پلیسی ات قوی باشه، می تونی قناد قاتل را شناسایی کنی!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

احتمالاً بپسندید: فقط تیزبینا اشتباه تصویر آغاز سال نو در یک خانه را پیدا می کنن!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید:با شناسایی پلنگ برفی دراین منظر کوهستانی، ثابت کن که چشات مثل عقاب تیزه!

 

 

 

 

لینک های جالب

شاید بپسندید: یعنی چشم شور به این میگن! بزکوهی رو ترکوند!

(ویدیو) یعنی چشم شور به این میگن! بزکوهی رو ترکوند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا