;
فرهنگ و هنرفیلم و سریال

اوس موسی بیرون سریال پایتخت در کنار دختر و همسر زیبا و باکلاسش+عکس و بیوگرافی

بیوگرافی هدایت هاشمی: این بازیگر متولد سال ۱۳۵۳ در سبزوار بوده و بازیگر مطرح سینما و تلویزیون است. بازی هدایت هاشمی در سریال های پایتخت و چک برگشتی باعث شهرت بیشتر او شد. سید هدایت هاشمی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. در این مقاله بخش فرهنگ و هنر در بخش فیلم و سریال مجله خبری چشمک به بررسی زندگینامه، فعالیت‌های هنری و به طور کلی بیوگرافی هدایت هاشمی پرداخته ایم.

جالب خواهد بود: تغییر چهره بازیگر نقش کودکی یانگوم در 28 سالگی اش+عکس و بیوگرافی

بیشتر بخوانید: عکس های خفن و جذاب تبلیغاتی دونگی بیرون سریال+عکس

بیوگرافی هدایت هاشمی

هدایت هاشمی در تاریخ ۱۷ اسفند سال ۱۳۵۳ در سبزوار در متولد شد. او از کودکی به بازیگری علاقه زیادی داشت و در سن ۱۳ سالگی اولین بار با اثر ترانس جان به روی صحنه تئاتر رفت و به خاطر عملکرد درخشانش لوح تقدیر دریافت کرد. او تا قبل از اینکه به سربازی برود فوتبال را به طور جدی دنبال می‌کرد و بعد از سربازی در دانشگاه هنر معماری آزاد تهران درس کارگردانی را فرا گرفت. هدایت هاشمی فارغ التحصیل رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد است.

شروع فعالیت‌های هنری

او فعالیت‌های هنری اش را بطور حرفه‌ای در سن نوجوانی و با بازی در تئاتر بازرس در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد که به واسطه همین تئاتر به سینما معرفی شد. هدایت هاشمی اولین بار با فیلم یک بوس کوچولو به کارگردانی بهمن فرمان آرا روی پرده نقره‌ای سینما دیده شد.

تئاتر

هاشمی در تئاترهای زیادی مانند افرا یا زود می‌گذرد به کارگردانی بهرام بیضایی، یک نوکر و دو ارباب، آندرانیک، تیغ کهنه، دن کیشوت، ریش فیدل غبغب مرکل، لوله، غولتشن‌ها و … به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید: شناختین!؟ این دختر کوچولو سریال دهه 60، الان بازیگر معروفی شده+ عکس و بیوگرافی

جالب خواهد بود: عکس های تبلیغاتی بانو جانگ|چه قیافه آروم و مهربونی، قابل باور نیست که همون بانو جانگ بدجنس باشه!

بیوگرافی هدایت هاشمی

سینما

  • “یک بوس کوچولو” به کارگردانی بهمن فرمان آرا سال ساخت ۱۳۸۴
  • “آرام باش و تا هفت بشمار” به کارگردانی رامتین لوافی سال ساخت ۱۳۸۶
  • خاک آشنا” به کارگردانی بهمن فرمان آرا در سال ۱۳۸۶
  • “وقتی همه خوابیم” محصول سال ۱۳۸۷ به کارگردانی بهرام بیضایی
  • “سوت قرمز کوچک” ساخته بابک شیرین صفت در سال ۱۳۸۷
  • “لطفا مزاحم نشوید” در سال ۱۳۸۸ به کارگردانی محسن عبدالوهاب
  • “یه حبه قند” به کارگردانی رضا میر کریمی در سال ۱۳۸۹
  • “گل چهره” در سال ۱۳۸۹
  • “میگرن”در سال ۱۳۹۰ به کارگردانی مانلی شجاعی فر
  • “محمد ص” به کارگردانی مجید مجیدی ساخت سال ۱۳۹۳
  • “آزمایشگاه” فیلمی به تهیه کنندگی کانون ایران نوین و کویر فیلم در سال ۱۳۹۰
  • “شیر تو شیر” کارگردان ابراهیم فروزش در سال ۱۳۹۰
  • “خانه‌ای کنار ابر ها” به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری در سال ۱۳۹۲
  • “به دنیا آمدن” به کارگردانی محسن عبدالوهاب سال ۱۳۹۴
  • “زندانی ها” به کارگردانی و تهیه کنندگی مسعود ده نمکی در سال ۱۳۹۷

شاید بپسندید: 10 محبوب ترین خواننده های جهان در سال 2024+عکس

احتمالا بپسندید: چهره متفاوت بازیگر سیب خنده در آستانه 51 سالگی+عکس و بیوگرافی

تلویزیون

  • چک برگشتی به کارگردانی سیروس مقدم
  • نوشدارو به کارگردانی جواد اردکانی
  • پایتخت ۳  به کارگردانی سیروس مقدم
  • گاهی به پشت سر نگاه کن ساخته مازیار میری
  • پایتخت ۴ به کارگردانی سیروس مقدم
  • قرعه به کارگردانی برزو نیکزاد
  • عقیق به کارگردانی بهرنگ توفیقی
  • سریال زوج یا فرد به کارگردانی علیرضا نجف زاده

جوایز

هدایت هاشمی برنده دیپلم افتخاری بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و هشتمین جشنوره فیلم فجر برای بازی در فیلم لطفا مزاحم نشوید در سال ۸۸ شد.

زندگی شخصی هدایت هاشمی

هدایت هاشمی در آغاز فعالیت‌های هنری اش با نگار عابدی آشنا شده و ازدواج کرد و صاحب دختری به نام اما شد. با این حال، این ازدواج دوام زیادی نداشت و منجر به طلاق شد. هدایت هاشمی چند سال پس از جدایی از همسر سابقش با مهشید ناصری که او نیز بازیگر تئاتر است ازدواج کرد و صاحب یک دختر به اسم جانا شدند.

خانواده هدایت هاشمی

هدایت هاشمی در رابطه با نحوه آشنایی اش با همسر دومش می‌گوید: همسرم یکی از شاگردان من بود و قرار بود با یکی دیگر از شاگردانم ازدواج کند در حالیکه من مشاور آن‌ها بودم. در آن زمان ما در یک تاتر همبازی بودیم و من مخش را زدم!

شاید بپسندید: استوری جالب ستاره سادات قطبی از خانه مادرشوهر + عکس

جالب خواهد بود: پیمان معادی برای مریلا زارعی سنگ تمام گذاشت!

بیوگرافی هدایت هاشمی

حضور در پایتخت 3 و 4

در پایتخت 3 ارسطو برای سومین بار عاشق شده‌است و قصد برپایی مراسم عروسی دارد. نقی که در حال ساخت خانه خود است، این مراسم را در همان خانه نیمساز برگزار می‌کند و شام مراسم را هم هما به عهده می‌گیرد. اوس موسی (معمار مشهدی ساختمان) به نقی اصرار می‌کند تا ستونی را وسط خانه نصب کند ولی نقی قبول نمی‌کند. مراسم برگزار می‌شود و بعد از شام هنگامیکه همه مشغول رقص و پایکوبی در طبقه دوم هستند ساختمان فرو می‌ریزد و همه مصدوم می‌شوند.

چند هفته از این ماجرا می‌گذرد و نقی در خانه خواهرش فهیمه سکونت دارد و با ارسطو قهر کرده‌است. بهبود (همسر فهیمه) که جنگلبان است به گفته خودش در راه نجات جان پلنگ مازندران از دست شکارچی‌ها با برخورد تیر به لگنش جانفدایی کرده‌است و این قصه را همیشه با آب و تاب فراوان تعریف می‌کند. نقی که چند وقتی است بیکار شده تصمیم می‌گیرد در مسابقات کشتی پیشکسوتان شرکت کند، او در مسابقه پایانی با دیدن حریف سالخورده‌اش دچار غرور شد و کشتی را باخت. ارسطو هم با یک هجده چرخ در اروپا کار می‌کند.

احتمالا بپسندید: تغییر چهره نگین عبداللهی بازیگر سریال ترش و شیرین پس از 18 سال+عکس و بیوگرافی

بیشتر بخوانید: بازیگر خردسال فیلم طوطیا در آستانه 32 سالگی اش، استاد دانشگاه شده+عکس و بیوگرافی

خلاصه بزرگان فامیل نقی و ارسطو را آشتی می‌دهند. بابا پنجعلی هم توهمی شده و همیشه لیلا (همسر مرحومش) را در کنارش می‌بیند و با او حرف می‌زند. وقتی ارسطو برای معاینه بهبود او را به دکتر می‌برد، متوجه می‌شود که یک ساچمه در کمر بهبود باقی مانده و به سمت نخاع او در حال حرکت است. اوس موسی که در حادثه ساختمان هر دو دستش شکسته این مدت در منزل بهبود و فهیمه ساکن بود.

ارسطو، نقی و موسی تصمیم می‌گیرند تا با این بهانه که سر نقی مشکل پیدا کرده بهبود را با خود به تهران ببرند برای انجام عمل چون او از دکتر می‌ترسد و به فهیمه هم هیچ چیزی نمی‌گویند. بعد از راه افتادن آن‌ها به سمت تهران، معینی (رئیس هیئت کشتی شیرگاه) به در خانه فهیمه می‌رود و خبر می‌دهد که نقی باید به جای حریف سالخورده‌ای که در مسابقات از او شکست خورد به اردوی تیم ملی برود چون سوهانپز (کشتی‌گیر رقیب نقی) مصدوم شده‌است. هما می‌ترسد که نقی به مسابقات برود و ببازد و مجدد افسردگی بگیرد برای همین تصمیم می‌گیرد به نقی چیزی نگویند.

رحمت‌الله (دوست خانوادگی نقی) به منزل آن‌ها می‌رود و با دهن لقی ماجرای بهبود را لو می‌دهد و فهیمه که باردار است با اصرار با ماشین رحمت‌الله دنبال آن‌ها می‌روند و با نقی و بقیه همسفر می‌شوند. ارسطو هم که قصد ازدواج با یک زن چینی به نام چوچانگ(وی در پایتخت ۴ در پرواز شماره ۳۷۰ هواپیمایی مالزی کشته می شود) دارد متوجه می‌شود که وی در راه تهران است. خانواده نقی در منزل اوس موسی سکنا می‌گزینند. نقی و هما و ارسطو هم برای استقبال از چوچانگ به برج میلاد می‌روند و …

در پایتخت 4 هما سعادت در انتخابات شورای شهر رأی می‌آورد و طرفداران او در منزلشان جمع می‌شوند. همسر چینی ارسطو (چوچانگ یا راحله) در سانحه هوایی جان خودش را از دست داده و این مسئله موجب شده تا کام ارسطو هر روز تلخ و تلخ‌تر بشود. نقی از همسرش درخواست می‌کند تا برای ساخت خانه فهیمه (خواهر نقی) مجوز بگیرد اما او این کار را خلاف می‌داند و هیچ رقمه زیر بار نمی‌رود.

نقی به همراه اقوام و خویشانش و کمک اوس موسی دست به کار می‌شوند و خانه فهیمه را به‌طور پنهانی با آوردن مصالح از راه و بیراه می‌سازند، اما در آخر توسط شهرداری تخریب می‌شود. در این بین ماجراهایی از جمله ازدواج باباپنجعلی، دعوای نقی و هما، حضور بهبود در جمهوری دموکراتیک کنگو اتفاق می‌افتد.

عکس جدید هدایت هاشمی و خانواده اش در سال 1403

 

هدایت هاشمی و خانواده اش

احتمالا بپسندید: الهه حمیدی خواننده تیتراژ علی کوچولو و آهنگ فیلم خواهران غریب پس از 40 سال+عکس و آهنگ ها

جالب خواهد بود: استایل عجیب و غریب دونگی در خیابان های سئول+عکس

برایتان جالب خواهد بود

بیشتر بخوانید: چهره متفاوت دختر آقای هاشمی، کراش آقا جواد نوروز رنگی بیرون از سریال+عکس

جالب خواهد بود: هوش مصنوعی مادر و فرزند هر کشور را با توجه به فضای فرهنگی و اجتماعی آن طراحی کرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا