;
سلامت

 آلودگی هوا: در این هوای آلوده این چیزا را بخورید تا سالم بمانید!

در زمان آلودگی هوا چه بخوریم؟ این روزها که شاخص آلودگی هوا به سطح بالایی رسیده و برای همه افراد به خصوص کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی خطرساز می باشد، توصیه های تغذیه ای بیش از گذشته اهمیت می یابند. استفاده از مواد غذایی مفید برای تقویت بدن در مقابل آلودگی هوا می‌تواند نقش مهمی در حفظ سلامتی داشته باشد.

در این زمینه، رعایت تغذیه مناسب و مصرف برخی مواد غذایی خاص می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی و مقاومت بدن در برابر عوامل آلودگی کمک کند. در ادامه این بخش از سلامت، درباره مواد غذایی مفید برای تقویت بدن در برابر آلودگی هوا، تغذیه مناسب در آلودگی هوا، نوشیدنی مناسب برای آلودگی هوا، از بین بردن اثرات آلودگی هوا، درمان خانگی آلودگی هوا، درمان سرفه آلودگی هوا و… اطلاعاتی ارائه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: پاکسازی کامل هوای خانه با ۱۲ روش طبیعی!

۱.تا میتونی آب بخور، البته به اندازه

استفاده از مقدار زیادی مایعات، به ویژه آب، یکی از موثرترین و ارگانیک ترین راه ها برای جلوگیری از اثرات آلودگی هوا است. نوشیدن آب به حفظ رطوبت مناسب بدن کمک کرده و در پالایش عناصر مضر از بدن سودمند می باشد.

بیشتر بخوانید: گیاهان تقویت کننده مغز: این ۱۰ گیاه برای مغز و حافظه معجزه می کند!

در زمان آلودگی هوا چه بخوریم

شاید بپسندید: بهترین و بدترین روغن‌ها برای آشپزی و سلامت کدامند؟

۲.مکمل‌ بزن بر بدن

در زمان آلودگی هوا چه بخوریم، سیستم ایمنی وظایف مهمی در بدن دارد و وظیفه‌ی اصلی مقابله با بیماری‌ها بر دوش آن است. در این روزهای آلوده می توانید با داشتن رژیم غذایی سالم و مفید، برخی مکمل‌ها به تقویت سیستم ایمنی کمک کنید. استفاده از مکمل‌های حاوی املاح و ریزمغذی‌ها مانند ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین B12، بتاکاروتن، اسیدهای چرب امگا 3، و منیزیم، به عنوان تقویت‌دهنده‌های بدن، می‌تواند مفید باشد.

احتمالا بپسندید: کبد چرب را با این میوه درمان کنید!

۳.از منیزیم غافل نشو

مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم، مانند مغز، خشکبار، اسفناج، تخم کدو، ماست، و حبوبات، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و تسکین مشکلات تنفسی کمک کند.

 بیشتر بخوانید: تصفیه و پاکسازی هوای خانه: با این روش به سادگی هوای خانه را تصفیه کنید!

۴.هر روز شیر کم چرب بخور

در زمان آلودگی هوا چه بخوریم، هوای آلوده حاوی مقادیر بالایی از سرب است، شیر سرشار از کلسیم، فسفر و منیزیم می باشد که مانع از جذب سرب و سایر فلزات دو ظرفیتی موجود در هوای آلوده می‌شوند. با مصرف شیرکم چرب، شما می توانید اثرات آلودگی هوا را کم کنید و به حفظ سلامت عمومی کمک نمایید.

شاید بپسندید: کاهش سریع قند خون با ۱۴ خوراکی خوشمزه!

۵.دور فست فود و غذاهای سرخ کردنی خط بکش

امروزه خوردن فست‌ فودها و خرید غذاهای بیرون‌بر به بخشی از عادت غذایی تبدیل شده است. در روزهای آلوده، کاهش مصرف فست فود و غذاهای سرخ کردنی، که ممکن است حاوی عوامل مضر باشند، توصیه می‌شود. طبق مطالعات جدید، خوردن فست فودها، انواع برگر و غذاهای سرخ شده می تواند باعث ایجاد اختلال و آشفتگی در سیستم ایمنی بدن گردد.

شاید بپسندید: ۹ کاری که نباید بعد ۴۰ سالگی انجام بدی!

در زمان آلودگی هوا چه بخوریم

۶.اسیدهای چرب امگا 3 رو بیشتر مصرف کن

در زمان آلودگی هوا چه بخوریم، اسیدهای چرب امگا 3، مانند آنهای موجود در مغزهای روغنی (مانند گردو) و تخم کتان، می‌توانند به عنوان سپر دفاعی در برابر آلاینده‌ها عمل کرده و به بهبود وضعیت سلامتی کمک نمایند.

شاید بپسندید: این مواد غذایی خوشمزه رو اگه شب مصرف کنید مانع خواب راحت شما میشه!

۷.میوه‌ها و سبزیجات رو خیلی بیشتر از قبل مصرف کن

شما می توانید با خوردن میوه و سبزیجات در زمان آلودگی هوا از سیستم ایمنی بدن و دستگاه تنفسی خود محافظت کنید زیرا میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند در مقابله با آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا مؤثر باشند پس مطمئن شوید که رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات باشد.

بیشتر بخوانید: خواص هویج پخته که باور کردنی نیست | بر خلاف تصور خاصیت هویچ پخته چند برابر خام است!

۸.دمنوش بخور

در زمان آلودگی هوا چه بخوریم، دمنوش زنجبیل و لیموترش و عسل یکی از نوشیدنی‌های بسیار مفید در هوای آلوده است زیرا زنجبیل حجم بسیار بالایی از ترکیبات ضدالتهاب را در خود جای داده و عسل به کاهش سرفه و بهبود شرایط گلو و ویتامین C فراوان موجود در لیموترش باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن در برابر رادیکال‌های آزاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: آلودگی هوا: هنگام آلودگی هوا حتما این چیزا رو بخورید!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

اجتمالاً بپسندید: 7 بهترین مواد غذایی سرشار از پتاسیم | با خوردن این خوراکی ها فشار خون خود را متعادل کنید!

شاید بپسندید: کبد چرب: ۷ خوراکی خوشمزه که کبد را چرب می‌کند!

احتمالاً بپسندید:درمان کلسترول بالا با آب هویج و اسفناج!

شاید بپسندید: دیابتی ها: ۱۰ میوه‌ خوشمزه و دارویی برای کنترل دیابت!

احتمالا بپسندید: 5 میوه خوشمزه برای رفع یبوست!

شاید بپسندید:  ۸ درمان طبیعی سوء هاضمه با طب سنتی

احتمالا بپسندید: کاهش سریع فشار خون بالا با ۱2 خوراکی خوشمزه!

این مطلب هم جالب است: تشخیص انار قرمز و شیرین با ۶ ترفند ساده و جالب!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا