;
سلامتتناسب اندام و تغذیهدرمان خانگی

خواص لیمو ترش: ۶ خاصیت بی نظیر لیمو برای سلامتی + کاهش وزن

استفاده از لیمو به دلیل خواص بی نظیری که برای سلامتی دارد، همواره توصیه می شود. برخی از مردم روز خود را به جای قهوه یا چای با آب لیمو آغاز می کنند. بسیاری از شواهد علمی از فواید لیمو و آب لیمو برای سلامتی پشتیبانی می کند. لیمو نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه گزینه عالی برای کاهش وزن است. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامت چشمک به خواص لیمو ترش پرداخته می شود. شما با مصرف منظم لیمو ترش می توانید به سرعت وزن کم کنید. با ما همراه باشید تا عمده ترین فواید لیمو ترش را با هم مرور کنیم.

۱.منبع خوب ویتامین C

مرکباتی مانند لیمو سرشار از ویتامین C هستند، یک آنتی اکسیدان اولیه که به محافظت از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد آسیب رسانده کمک می کند. احتمالاً شنیده اید که ویتامین C ممکن است به پیشگیری یا محدود کردن مدت سرماخوردگی در برخی افراد کمک کند، اما مطالعات متناقض هستند.

ویتامین C ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته را کاهش دهد و فشار خون را کاهش دهد.در حالی که لیمو در صدر فهرست مرکبات سرشار از ویتامین C قرار ندارد، اما همچنان منبع خوبی است. به گفته منبع مورد اعتماد وزارت کشاورزی ایالات متحده، آب یک لیمو حدود 18.6 میلی گرم ویتامین C فراهم می کند. مقدار توصیه شده روزانه برای بزرگسالان 65 تا 90 میلی گرم است.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی گشنیز: اگر هر روز به صورت مرتب گشنیز مصرف کتید….

۲. خواص لیمو ترش، کاهش وزن سریع

تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان های پلی فنل موجود در لیمو به طور قابل توجهی افزایش وزن را در موش هایی که برای القای چاقی بیش از حد تغذیه می شوند، کاهش می دهد.در این مطالعات بر روی موش ها، ترکیبات آنتی اکسیدانی همچنین اثرات منفی بر سطح گلوکز خون و بهبود مقاومت به انسولین، دو عامل اصلی در ایجاد دیابت نوع 2 را جبران می کند.

در حالی که نتایج مشابه باید در انسان ها ثابت شود، شواهد حکایتی قوی نشان می دهد که آب لیمو از کاهش وزن پشتیبانی می کند. اینکه آیا این به دلیل نوشیدن آب بیشتر و احساس سیری در افراد است یا خود آب لیمو مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب شیر و دارچین برای سلامت جنسی مردان

۳. پیشگیری از سنگ کلیه

اسید سیتریک موجود در لیمو ممکن است به پیشگیری از سنگ کلیه کمک کند. سیترات، جزء اسید سیتریک، به طور متناقضی ادرار را کمتر اسیدی می کند و حتی ممکن است سنگ های کوچک را بشکند. نوشیدن آب لیمو نه تنها به شما سیترات می‌دهد، بلکه آب مورد نیاز برای جلوگیری یا دفع سنگ‌ها را نیز تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین فواید روغن آووکادو برای سلامتی+روش تهیه روغن آووکادو در منزل

۴. خواص لیمو ترش، پوست درخشان

ویتامین C موجود در لیمو ممکن است به کاهش چین و چروک پوست، خشکی پوست در اثر پیری و آسیب ناشی از نور خورشید کمک کند. اینکه چگونه آب پوست را بهبود می بخشد بحث برانگیز است، اما یک چیز مسلم است. اگر پوست شما رطوبت خود را از دست بدهد، خشک و مستعد چین و چروک می شود. یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2016 نشان داد که یک نوشیدنی مبتنی بر مرکبات به جلوگیری از ایجاد چین و چروک در موش‌های بدون مو کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی کلم: 6 دلیل مهم که باعث می شود کلم را دوست داشته باشید!

۵. هضم غذا

برخی از افراد برای جلوگیری از یبوست روزانه آب لیمو را به عنوان ملین صبحگاهی می نوشند. نوشیدن آب لیمو گرم یا داغ هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است به حرکت سیستم گوارش شما کمک کند. طب آیورودا می گوید طعم لیمو ترش به تحریک “آگنی” شما کمک می کند. در طب آیورودا، یک آگنی قوی سیستم گوارش را شروع می کند و به شما امکان می دهد غذا را راحت تر هضم کنید و به جلوگیری از تجمع سموم کمک می کند.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی سرشار از آهن که می توانند جایگزین گوشت شوند!

۶.خواص لیمو ترش، نفس را تازه می کند

آیا تا به حال لیمو را روی دستان خود مالیده اید تا از شر بوی سیر یا بوی تند دیگر خلاص شوید؟ همین درمان عامیانه ممکن است برای بوی بد دهان ناشی از خوردن غذاهایی با بوی تند مانند سیر، پیاز یا ماهی اعمال شود. ممکن است با نوشیدن یک لیوان آب لیمو بعد از غذا و اول صبح از بوی بد دهان جلوگیری کنید. تصور می شود لیمو بزاق را تحریک می کند و آب همچنین از خشکی دهان جلوگیری می کند که می تواند منجر به بوی بد دهان ناشی از باکتری شود.

بیشتر بخوانید: ترکیب عسل و آب لیمو: کاهش وزن، پاکسازی کبد و شفافیت پوست

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا