;
دنیای مدگوناگون

رشد سریع ناخن: برای رشد سریع و محکم شدن ناخن ها چه کنیم؟ + ۸ نکته موثر

رشد سریع ناخن: ناخن‌ها از چند لایه کراتین تشکیل شده‌اند که نوعی پروتئین سخت است. سلامت ناخن‌ها نشان‌دهنده سلامت کلی بدن است. ناخن‌های سالم رنگی یکنواخت دارند، محکم و صاف و بدون دندانه‌ و شیارند و سریع رشد می‌کنند. اما ناخن‌های برخی از افراد خیلی آهسته و دیر رشد می‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و می‌خواهید ناخن های تان سریع رشد کنند و محکم باشند، حتما این مطلب دنیای مد را بخوانید.

بیشتر بخوانید: 15 مهمترین ترفندهای زیبایی ناخن: با رعایت این ۱۵ نکته، ناخن های زیبا داشته باشید!

رشد سریع ناخن

۱.مرتب نگه‌داشتن ناخن‌ها

مرتب نگه‌داشتن ناخن‌ها از شکستن و آسیب‌دیدگی آنها پیشگیری می‌کند. وقتی ناخن‌های تان را تمیز و مرتب می‌کنید، پوست‌های مرده برداشته می‌شوند و از صدمات احتمالی به ناخن‌ها پیشگیری می‌شود. همچنین استفاده از مواد مغذی مثل روغن و مرطوب‌کننده موجب رشد سریع ناخن‌ها می‌شود. برای مرتب نگه‌داشتن ناخن‌های تان این روش‌ها را به‌ کار بگیرید.

رشد سریع ناخن, با استفاده از قیچی‌های مانیکور یا ناخن‌گیرهای تیز ناخن‌های تان را بگیرید و مرتب شان کنید. ابتدا ناخن‌های تان را صاف بگیرید و سپس با استفاده از سوهان ناخن گوشه‌های آنها را گرد کنید. همچنین به‌جای استفاده از سوهان ناخن فلزی، از سوهان‌های کریستالی استفاده کنید تا ناخن‌های تان صدمه‌ای نبینند.

رشد سریع ناخن، با استفاده از لوسیون‌های مخصوص دست و ناخن‌های تان را مرطوب نگه دارید. موقع استفاده از لوسیون، دقت کنید که لوسیون به ناخن‌های تان، به‌ویژه روی کوتیکول‌ها، مالیده شود. هرگز ناخن‌های تان را نجوید. اگر نمی‌توانید این عادت را ترک کنید، ناخن‌های تان را زیاد کوتاه کنید.

بیشتر بخوانید: آرایش مخصوص روز ولنتاین: با این ۷ ایده زیبای آرایشی برای عشق تان مثل ماه بدرخشید!

رشد سریع ناخن

۲. استفاده از لاک‌پاک‌کن مناسب

باید از ناخن‌هایتان در برابر مواد شیمیایی قوی و مضر مانند لاک‌پاک‌کن‌هایی چون استون محافظت کنید. برای پاک‌کردن لاک از روی ناخن‌هایتان از مواد طبیعی غیراستونی مانند پدهای لاک‌پاک‌کن استفاده کنید. برخی از لاک‌پاک‌کن‌ها هم مبتنی بر سویا هستند که نه‌تنها لاک‌ را از روی ناخن‌ها پاک می‌کنند، بلکه ناخن‌ها را محکم هم می‌کنند. در این لاک‌پاک‌کن‌ها انواع ویتامین‌ها و مواد مرطوب‌کننده هم وجود دارد.

شاید بپسندید: تقویت و پرپشت شدن مژه با ۸ موثر ترین روش خانگی !

۳. استفاده از مکمل کراتین

رشد سریع ناخن، کراتین فقط برای درمان مشکلات مو تجویز نمی‌شود. در واقع این ماده اصلی‌ترین پروتئین تشکیل‌دهنده ناخن است. بنابراین مکمل‌های کراتین نقش مهمی در استحکام و مقاومت ناخن‌ها دارند.

شاید بپسندید: خواص روشور برای سلامت و زیبایی پوست که از آن بی خبر بودید!

۴.رژیم غذایی سالم

مصرف مکمل‌های کراتین به‌تنهایی برای سلامت و استحکام ناخن‌ها کافی نیست. رژیم غذایی شما باید حاوی پروتئین باشد تا علاوه‌ بر تأمین مواد مغذی، وضعیت ناخن‌ها و سرعت رشدشان را هم بهبود ببخشد. ویتامین‌ها و مواد مغذی برای رشد ناخن‌ها مفیدند.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی سالم: آیا رژیم غذایی شما سالم است؟ + ۱۰ نکته موثر

رشد سریع ناخن

۵. استفاده از روغن یا سرم کوتیکول

رشد سریع ناخن، مرطوب نگه‌داشتن ناخن بخش مهمی از روتین مراقبت از ناخن‌ است. با استفاده مرتب از روغن کوتیکول می‌توانید جلوی پوسته‌پوسته‌شدن کوتیکول و شکنندگی ناخن‌ها را بگیرید. ناخن‌های خشک مستعد شکستن و خردشدن هستند. اما ناخن‌های مرطوب منعطف‌اند و رشد خوبی دارند و به‌سرعت بلند می‌شوند. همان طور که سلامت پوست سر موجب سلامت موها می‌شود، سلامت کوتیکول‌ها هم سبب سلامت ناخن‌ها می‌شود.

۶. استفاده از تقویت‌کننده‌ ناخن

ناخن‌های نرم مستعد شکستن‌اند و باید دوباره رشد کنند تا بلند شوند. به‌گفته متخصصان، برای محکم‌شدن ناخن‌ها بهتر است از نوعی تقویت‌کننده ناخن استفاده کنید. این مواد معمولا به‌صورت لاک آماده می‌شوند تا بتوانید به‌راحتی از آنها استفاده کنید و پس از استفاده می‌توان آنها را مانند لاک‌پاک‌کن از روی ناخن‌ها پاک کرد.

رشد سریع ناخن، البته از تقویت‌کننده‌های شیمیایی که معمولا حاوی فرمالدئید هستند فقط دوره‌ای کوتاه‌مدت استفاده کنید، چراکه خود این مواد ممکن است موجب تضعیف ناخن‌ها شوند و آنها را مستعد صدمات احتمالی کنند. برخی از تقویت‌کننده‌های طبیعی ناخن حاوی مواد مغذی چون ویتامین‌های E و B و اسیدهای آمینه هستند و برای تقویت ناخن‌ها مفیدند.

رشد سریع ناخن

۷.استفاده از کلاژن

رشد سریع ناخن، کلاژن فواید متعددی برای بدن دارد از جمله بهبود وضعیت مو، ناخن‌ها و پوست. محققان دریافته‌اند مکمل‌های کلاژن، به‌ویژه مکمل‌های پودری رطوبت و انعطاف‌پذیری ناخن و پوست را بهبود می‌بخشند.

۸. استفاده از دستکش موقع انجام کارها

ما همیشه موقع کارکردن فراموش می‌کنیم که ناخن‌های مان هم در معرض صدمه‌دیدن و فرسودگی هستند. بنابراین یادتان باشد هر زمان که می‌خواستید کار کنید، مثل کارهای خانه، حتما دستکش دست کنید. دستکش می‌تواند دست‌ها و به‌طبع ناخن‌هایتان را از مواد شوینده قوی دور نگه دارد و تا صدمه‌ای نبینند.

بیشتر بخوانید: سفت شدن ناخن: ۸ نکته مهم برای سفت شدن  و زیبایی ناخن ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =

دکمه بازگشت به بالا