;
آرایش و زیباییدنیای مد

ما خانم ها در مراقبت از موهامون دچار این ۸ اشتباه می شیم!

مراقبت از موهای نازک: بدونِ شک همه ما دوست داریم که موهایی بلند، سالم، براق و بی عیب و نقص داشته باشیم؛ اما در زندگی دائماً با عواملی مانند استرس و آلودگی مواجه می شویم که موهای ما را بدتر می کند. در حالی که مبارزه با این دو چیز سخت است، اما هنوز عواملی وجود دارند که به طور غیرقابل توجهی به موها آسیب می رسانند و به راحتی می توانیم از شر آن ها خلاص شویم. در این قسمت از دنیای مد قصد داریم اشتباهاتی را به شما معرفی کنیم که شاید در مراقبت از موهایتان مرتکب می شوید؛ پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۵ مدل موی شیک که موهای نازک را پرپشت و حجیم نشان می دهد + عکس

۱.فرق موهای تان همیشه یک طرف است

معمولاً خیلی از ما عادت داریم که فرق از وسط باز کنیم، زیرا نگه داشتن آن راحت تر است اما ممکن است باعث ریزش مو شود. این که موهایتان را همیشه یک طرف بریزید و فقط فرق تان را در یک جهت باز کنید، عاملِ ریزش و شکنندگی مو خواهد بود؛ بنابراین بهتر است که هر هفته تنوع دهید.

بیشتر بخوانید: ۷ نرم‌کننده‌ی خانگی فوق‌العاده برای موهای و خشک و فر در پاییز

۲.از نرم‌کننده استفاده نمی کنید

مراقبت از موهای نازک، شستشوی مو با شامپو و در کنارِ آن نرم‌کننده؛ اهمیت بسیار زیادی دارد. نرم‌کننده‌ های خاصی وجود دارند که بدون آسیب رساندن به موهای شما، کاملاً به منظور پاکسازی ساخته شده اند و در نتیجه باید با توجه به نوع مویی که دارید، نرم‌کننده مناسب انتخاب کنید.

احتمالاً بپسندید: تیپ پاییزی شیک: با این ترفندهای ساده در پاییز خوش تیپ و باکلاس می شوید!

مراقبت از موهای نازک

۳.همیشه موهایتان را دم اسبی می بندید

بستن روزانه مو به شکل دم اسبی باعث شکنندگی و ریزش مو خواهد شد و حتی ممکن است عامل ایجاد میگرن و گردن درد هم باشد؛ پس بهتر است که در این مورد هم هر از چند گاهی تنوع داشته باشید.

شاید بپسندید: پوست زنان کره ای: ماسکی که پوست کره ای ها رو مثل آینه صاف میکنه!

۴.در استخر از کلاه شنا استفاده نمی کنید

مراقبت از موهای نازک، کلاه شنا نه تنها باعث می شود تا سریع تر شنا کنید، بلکه آلودگی های آب استخر را وارد موهایتان نمی کند و یک عامل ضروری برای محافظت از مو در برابر کلر است؛ البته نباید توقع داشته باشید که این کلاه به طور کامل موهایتان را خشک نگه دارد اما تا حدودی از اثرات مواد شیمیایی خشن بر روی مو و پوست سرتان جلوگیری خواهد کرد.

احتمالاً بپسندید: بزرگ شدن لب ها: با ۹ روش خانگی لب های تان را بزرگ و برجسته کنید!

۵.از حوله معمولی استفاده می کنید

حوله های پارچه ای و معمول در جذب مایعات خوب هستند؛ اما با وجودِ آبِ بیش از حد و ایجاد اصطکاک، ممکن است باعث ایجاد موخوره شوند؛ بنابراین باید حوله های میکروفایبر را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: باید و نبایدهای مهم شب اول عروسی که هر خانم و آقایی باید بدانند!

۶.موهای تان را داخل حمام شانه می کنید

این که باید موهایتان را به صورت خیس یا خشک شانه کنید، بستگی به نوع موهایتان دارد؛ اگر موهای فری دارید، شانه کردن قبل از خشک شدن به جلوگیری از وز شدن موها و فر ماندنِ آنها کمک می کند؛ اما اگر موی صافی دارید، هرگز این کار را انجام ندهید؛ زیرا باعث شکنندگی شان خواهد شد.

شاید بپسندید: قشنگ ترین مدل های کفش مجلسی رنگارنگ زنانه!

مراقبت از موهای نازک

بیشتر بخوانید: 20 مهمترین کاربرد وازلین برای زیبایی و سلامت که احتمالاً از آن بی خبرید!

۷.از روغن نارگیل روی موهای نازک استفاده می کنید

مراقبت از موهای نازک، در صنعت زیبایی خیلی ها تاکید به استفاده از روغن نارگیل دارند. استفاده از این روغن روی موهای نازک، یک لایه براقیت روی آن به وجود می‌ آورد اما آن را آبرسانی نمی کند، زیرا این روغن سنگین است و موهایتان را به سمت پایین می کشاند و بهتر است که آن را از روتین زیبایی موهای نازک خود حذف کنید.

شاید بپسندید: چگونه یک داماد جذاب و باکلاس باشم + ۱۶ نکته خواندنی!

۸.از موهای خود در برابر نور آفتاب محافظت نمی کنید

مراقبت از موهای نازک، نور آفتاب ممکن است آسیب زننده باشد؛ بنابراین همیشه باید از ضدآفتاب روی پوستتان کمک بگیرید اما فراموش نکنید که موهایتان هم در برابر اشعه فرابنفش خورشید نیاز به مراقبت دارد. پس اگر هر روز در محیط بیرون مقابل آفتاب هستید، حتماً باید هر یک روز در میان به موهایتان نرم‌کننده بزنید و از ماسک موی محافظ در برابر گرما استفاده کنید و مهمتر از همه این که موهایتان را بپوشانید.

احتمالاً بپسندید: طراحی چهره زیباترین ورزشکاران زن با کمک هوش مصنوعی + تصاویر

 

 

 

 

بیشتر بخوانید

با این ۳ روغن طبیعی موخوره را برای همیشه درمان کنید + روش های خانگی مراقبت از موهای نازک!

بیشتر بخوانید: شیک ترین مدل های پرده صورتی زیبا و جذاب!

احتمالاً بپسندید: دستور تهیه ماسک های طبیعی + اسرار زیبایی زنان کشورهای مختلف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا