;
خانواده و زناشوییزندگی

شما آمادگی ازدواج ندارید، اگر این ۸ نشانه‌ را دارید!

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید: به‌تازگی به خواستگاری دختری رفته‌اید که دوستش دارید یا شاهزاده رؤیاهایتان به خواستگاری‌تان آمده و حالا در آستانه ازدواج هستید. خبر را با هیجان به همه دوستان و خانواده اعلام کرده‌اید؛ اما وقتی شروع به برنامه ریزی برای جشن عروسی می‌کنید، احساس می‌کنید هنوز آمادگی ازدواج ندارید. دودل شده‌اید. احساس می‌کنید تصمیمتان اشتباه بوده است یا ترسیده‌اید. در این مطلب بخش خانواده و زناشویی، نشانه‌هایی را بررسی می‌کنیم که می‌گویند شاید هنوز آماده ازدواج نیستید و باید بیشتر به تصمیمتان فکر کنید. با ما همراه باشید.

البته اگر در حال حاضر آمادگی ازدواج ندارید، به این معنی نیست که تا آخر عمر قرار است مجرد بمانید. از این فرصت برای ایجاد اعتماد بیشتر در رابطه عاطفی، ایجاد حدومرزهای سالم‌تر و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر برای آینده استفاده کنید. با تشخیص نشانه‌هایی که می‌گویند آمادگی ازدواج ندارید، می‌توانید روی تحکیم رابطه‌تان کار کنید و رابطه‌ای قوی‌تر با همسر آینده‌تان ایجاد کنید. رابطه‌ای که بتواند در دریای مشکلات آینده دوام بیاورد. در ادامه، با ۸ عنوان از این نشانه‌ها آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: همسرت چقدر شما را می شناسد؟ + ۶۰ سوال برای تست او  

۱. زمان کوتاهی است که نامزدتان را می‌شناسید

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید، فقط شش ماه است که باهم آشنا شده‌اید؛ شش ماهی که لحظه‌لحظه‌اش سرشار از لذت و شادکامی بوده است. دائم به او فکر می‌کنید. نمی‌توانید از او دور باشید. وقتی کنار هم نیستید، دائم به او پیام می‌‌دهید. اگر اسم این عشق نیست پس چیست؟

نه، این عشق نیست. در یک سال اول آشنایی، در مرحله دلباختگی هستید و برای پیشنهاد ازدواج، به فرصت بیشتری نیاز دارید تا او را بهتر بشناسید. در طول سال اول، همه‌چیز زیبا و عاشقانه است. شاید روزی با همین آدم ازدواج کردید، اما پیش از آن باید مطمئن شوید این فرد برای ازدواج مناسب است.به خاطر داشته باشید مهم‌ترین تصمیم زندگی‌تان را نباید در مرحله دلباختگی بگیرید که در آن همه‌چیز را زیبا می‌بینید.

اگر بعد از گذشت این مدت هنوز عشق دوام داشت و زمان برای شناخت طرف مقابلتان کافی بود، می‌توانید با خیال راحت و اطمینان از انتخابتان، سر سفره عقد بنشینید.

احتمالاً بپسندید: نشانه های عدم علاقه مرد به زن: این ۱۲ رفتار مرد ثابت می کند که او دیگر شما را دوست ندارد!

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید

احتمالاً بپسندید: خاطرات پایان رابطه عاشقانه: پس از پایان یک رابطه عاطفی با خاطرات آن چه کنیم؟

۲. برای درمیان‌گذاشتن اسرار تاریک و پنهانی‌تان معذب هستید

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید، ازدواج موفق و سالم ازدواجی است که در آن دو طرف، با وجود اینکه رازهای تاریک همدیگر را می‌دانند، هنوز به هم عشق می‌ورزند. اگر راز مهمی، مانند ازدواج سابقتان، بدهی زیاد مالی، مشکل مواد مخدر و امثال اینها را از همسرتان پنهان می‌کنید، آمادگی ازدواج با او را ندارید. اگر از این می‌ترسید که همسر آینده‌تان شما را قضاوت کند، باید روی ترس‌هایتان بیشتر کار کنید. در زندگی مشترک، باید خودِ واقعی‌تان باشید و به همان شکل دوست داشته شوید.

بیشتر بخوانید: عشق اول: چرا زنان هیچ وقت نمی توانند عشق اول خود را فراموش کنند؟

۳. خوب دعوا نمی‌کنید

اگر مدیریت مشاجره را خوب نمی‌دانید، پس هنوز آمادگی ازدواج ندارید، اگر الگوی مشاجره‌تان این است که یک نفر مجادله می‌کند و دیگری کوتاه می‌آید تا اوضاع آرام شود، برای ازدواج آماده نیستید. اگر برای اینکه دعوا بالا نگیرد همیشه کوتاه می‌آیید، بدانید که این فقط باعث می‌شود کینه در دلتان انبار شود و زندگی مشترکتان را تهدید ‌کند.

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید، زوج‌های خوشبخت می‌دانند چطور ناراحتی‌هایشان را به‌روشی باهم در میان بگذارند که به رضایت دوطرفه یا حداقل درک مشترک از دیدگاه همدیگر منتهی شود.

قبل از اینکه پای سفره عقد بنشینید، کمی روی خودتان کار کنید؛ برای مثال، می‌توانید کتاب بخوانید یا با مشاور مشورت کنید. مهم این است که بیاموزید چطور مشاجراتی را که در زندگی خانوادگی پیش می‌آیند به‌درستی مدیریت کنید. اگر حس می‌کنید تمایلی به «مشاجره خردمندانه» ندارید، پس برای ازدواج هم آماده نیستید.

برایتان جالب خواهد بود: تنفر مردان از زنان قوی: چرا برخی از مردان از زنان قوی متنفرند + ۵ دلیل عجیبی که نمی دانستید!

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید

۴. اصلا دعوا نمی‌کنید

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید، به دوستانتان می‌گویید: «ما هرگز دعوا نمی‌کنیم!» این نشانه خوبی نیست و ممکن است به این معنی باشد که درباره مسائل مشکل و حساس، خوب باهم ارتباط برقرار نمی‌کنید. احتمالا یکی از شما از ترس خراب‌کردن رابطه، ناراحتی‌ها و دلخوری‌هایش را پنهان می‌کند. اگر هنوز موقعیتی پیش نیامده که به شما نشان دهد شما دو نفر چطور مشاجره را مدیریت می‌کنید، پس هنوز آمادگی ازدواج ندارید.

بیشتر بخوانید: علاقه زن به مرد: زنان جذب این ۱۰ ویژگی مردان می شوند!

۵. درمورد مسائل مهم هم‌عقیده نیستید

دوست دارید با نامزدتان وقت بگذرانید؛ اما وقتی بیشتر باهم وقت می‌گذرانید و همدیگر را بهتر می‌شناسید، متوجه می‌شوید درباره مسائل مهمی مانند خرج‌کردن یا پس‌اندازکردن پول، تربیت کودک، کار و فعالیت‌های سرگرمی باهم تفاهم ندارید. اگر هنوز نمی‌دانید درباره این مسائل با شریک آینده زندگی‌تان تفاهم دارید یا خیر یا اگر می‌دانید که عقاید او با شما تفاوت چشمگیری دارد، پس بهتر است بیشتر به خودتان زمان بدهید.

احتمالاً بپسندید: دلایل شکست روابط عاطفی: به این ۵ دلیل روابط عاطفی بیشتر شکست می خورند

۶.هنوز چشمتان به‌دنبال دیگران است

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید، اگر سر کار یا بیرون به‌دنبال توجه جنس مخالف هستید، پس احتمالا انتظار زیادی است که بتوانید فقط به یک نفر وفادار بمانید. اگر تصور می‌کنید به‌غیر از شریک آینده‌تان دائما نیازمند توجه و تأیید دیگران هستید، آمادگی ازدواج ندارید. ازدواج به این معنی نیست که باید رابطه‌تان را با همه افراد جنس مخالف قطع کنید؛ طبیعی است که ارزش‌های افراد دیگر را تحسین کنید؛ اما این‌طور نیست که بخواهید با آنها وارد رابطه بسیار احساسی و صمیمانه شوید.

احتمالاً بپسندید: مردی که قصد ازدواج ندارد: ۷ نشانه که مرد مورد علاقه تان قصد ندارد با شما ازدواج کند!

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید

احتمالاً بپسندید: دلیل شکست رابطه عاطفی: ۱۰  دلیلی که باعث شکست خوردن رابطه عاطفی می‌شود

۷. هنوز مطمئن نیستید که می‌خواهید به این فرد متعهد شوید

با شریک آینده زندگی‌تان خیلی خوب تفاهم دارید، اما هنوز حس می‌کنید دلتان می‌خواهد قبل از اینکه به یک نفر تعهد بدهید، با افراد دیگر رابطه داشته باشید یا فکر می‌کنید شاید بتوانید شریک بهتری برای خود پیدا کنید.

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید، اگر هنوز این حس درون شما وجود دارد، بهتر است به آن صدا گوش دهید و برای مدتی تصمیم به ازدواج را به تعویق بیندازید؛ چون مطمئنا این احساس بعد از ازدواج هم ماندگار خواهد بود و دائما حسرت می‌خورید که می‌توانسته‌اید با آدم‌های دیگر آشنا شوید، ولی این کار را نکردید.

شاید بپسندید: روش های بهبود روابط عاطفی: ۵ روشی که امسال رابطه عاطفی شما را بهبود می بخشد

 ۸.از سازش نفرت دارید

شاید مدتی است که تنها زندگی می‌کرده‌اید و سبک زندگی خاصی دارید. دوست دارید خانه‌تان همیشه تمیز و مرتب باشد، صبح‌ها عادات مخصوص به خودتان را دارید و موارد دیگری از این دست؛ اما حالا که قرار است فرد دیگری وارد زندگی‌تان شود، متوجه می‌شوید عادات معمول او با عادات شما تفاوت دارد و به‌هیچ‌عنوان حاضر نیستید کوتاه بیایید.

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید، این یکی از نشانه‌هایی است که آمادگی ازدواج ندارید و باید بیشتر به خودتان فرصت فکرکردن بدهید. شاید به‌مرور زمان به این نتیجه برسید که بهتر است درباره‌ مسائلی با شریک زندگی‌تان کنار بیایید و با او سازش کنید.

احتمالاً بپسندید: به دست آوردن قلب مرد: با این ۹ ترفند جدید قلب مغرور ترین مردا رو هم به دست می یاری!

نشانه هایی که آمادگی ازدواج ندارید

بیشتر بخوانید: رابطه ماندگار: ۸ راز ازدواج موفق و داشتن یک رابطه ماندگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =

دکمه بازگشت به بالا