;
بیماری هاسلامت

علائم حمله قلبی: ۲۰ علامت هشدار دهنده حمله قلبی که باید بدانید

علائم حمله قلبی: آیا می توانیم حمله قلبی را پیش بینی کنیم؟ نه همیشه، اما تشخیص به موقع علائمی که ممکن است قبل از حمله قلبی باشد می تواند به نجات جان شما کمک کند. حمله قلبی همیشه ناگهانی اتفاق نمی افتد. به همین دلیل آگاهی از علائم هشدار دهنده ای که ممکن است قبل از حمله قلبی باشد، بسیار مهم است. در واقع شناخت علائم حمله قلبی در اسرع وقت می تواند کلید نجات جان یک انسان باشد.

طبق یک مطالعه اخیر، تنها ۲۵ درصد از بیماران قبل از ظاهر شدن علائم، حمله قلبی ناگهانی را تجربه می کنند. اما در بقیه موارد همه بیماران قبل ازحمله قلبی علائمی را تجربه می کنند. بنابراین در بخش سلامت چشمک به بررسی ۲۰ علامت هشدار دهنده حمله قلبی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:  قاتل خاموش: ۴ نشانه نادر بیماری قلبی که نمی دانستید!

۲۰ علائم حمله قلبی

۱.اضطراب

حمله قلبی می تواند باعث اضطراب شدید همراه با ترس از مرگ شود. بازماندگان حمله قلبی اغلب احساس مشابهی را توصیف می کنند. اضطراب شدید ممکن است با تپش قلب همراه باشد.

۲.درد قفسه سینه

علائم حمله قلبی، درد قفسه سینه یکی از شایع ترین علائم حمله قلبی به خصوص در مردان است و یکی از شایع ترین علائمی است که پزشکان به دنبال آن هستند. با این حال، قبل از حملات قلبی درد قفسه سینه وجود ندارد و همین علامت ممکن است نشان دهنده بیماری های دیگر باشد.

در هنگام حمله قلبی، درد قفسه سینه به سمت مرکز یا کمی به سمت چپ، به سمت قلب است. احساس سنگینی شدید یا فشار شدید در قفسه سینه وجود دارد. در برخی موارد تصور می شود که این درد ناشی از سوء هاضمه یا مشکلات معده باشد. اگر شک دارید، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

۳.سرفه کردن

وجود سرفه مداوم و همچنین تجمع مایع در ریه ها می تواند نشانه ای از حمله قلبی قریب الوقوع باشد. اگر خون تف کنید این احتمال تقویت می شود. مراقب باشید که علائم حمله قلبی را با علائم برونشیت یا ذات الریه اشتباه نگیرید.

۴.سرگیجه

سرگیجه می تواند قبل از حمله قلبی باشد و باعث علائم بیهوشی قریب الوقوع یا غش شود. سرگیجه همچنین باعث آریتمی و تغییرات ناگهانی در ریتم قلب می شود.

۵.خستگی

علائم حمله قلبی، احساس شدید خستگی و ضعف ممکن است از رسیدن یک حمله قلبی خبر دهد. این علامتی است که نباید آن را ساده تلقی کرد و به گفته متخصصان، ممکن است حتی چند روز یا چند هفته قبل از حمله قلبی رخ دهد. خستگی شدید همچنین می تواند نشانه بیماری های دیگر باشد. اگر شک دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: بیماری های قلبی، علل و علایم: با این نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کنید

علائم حمله قلبی

۶.حالت تهوع و از دست دادن اشتها

علائم شایع دیگر حالت تهوع و از دست دادن اشتها است. استفراغ ممکن است کمی قبل یا در طول حمله قلبی رخ دهد. مشکلات قلبی می تواند اشتها و هضم غذا را مختل کند.

۷.درد در بازوها

علائم حمله قلبی، در بیشتر موارد سکته قلبی، به خصوص در مردان، درد از قفسه سینه شروع می شود و به بازوها، شانه ها و آرنج ها و همچنین به گردن، فک و شکم می رسد. گاهی اوقات درد قفسه سینه رخ نمی دهد و درد ممکن است در یک بازو، هر دو بازو یا بین شانه ها رخ دهد. درد می تواند مداوم یا متناوب باشد.

۸.ضربان قلب سریع یا نامنظم

به گفته متخصصان، ضربان قلب سریع و نامنظم می تواند نشان دهنده حمله قلبی، نارسایی قلبی یا آریتمی باشد. به ویژه زمانی که با ضعف، سرگیجه و مشکل در تنفس همراه باشد. آریتمی ها در صورت عدم درمان می تواند باعث مرگ ناگهانی شود.

۹.مشکلات تنفسی

دشواری در تنفس و تنگی نفس ممکن است نشان دهنده یک مشکل ریوی مانند آسم یا COPD باشد. اما همین علائم همچنین می تواند علائم هشدار دهنده مرتبط با حمله قلبی یا نارسایی قلبی باشد. درد قفسه سینه ممکن است همراه با این علامت باشد.

۱۰.عرق سرد

علائم حمله قلبی، عرق سرد ناگهانی یک علامت بسیار شایع حمله قلبی در نظر گرفته می شود. به گفته کارشناسان، حتی زمانی که روی یک صندلی راحت نشسته اید، می توانید به شدت عرق کنید.

بیشتر بخوانید: 12 بهترین مواد غذایی دوستدار قلب که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید!

۱۱.تورم

ایست قلبی می تواند باعث تجمع مایع در بدن شود. این مساله باعث تورم پا، مچ پا، ساق پا یا شکم می شود. در برخی موارد، افزایش ناگهانی وزن یا کاهش اشتها ممکن است، رخ دهد.

۱۲.ضعف

علائم حمله قلبی، در روزهایی که حمله قلبی نزدیک می شود، ممکن است احساس ضعف شدیدی وجود داشته باشد که بیماران نتوانند آن را توضیح دهند. به گفته متخصصان، حتی نگه داشتن یک تکه کاغذ بین انگشتان خود نیز می تواند دشوار باشد.

۱۳.سوء هاضمه

در برخی موارد، سوء هاضمه ممکن است قبل از حمله قلبی به دلیل ناراحتی شدید معده مانند سوزش سر دل و سوء هاضمه باشد. این وضعیت ناشی از گردش خون ضعیف ناشی از مشکلات قلبی است.

علائم حمله قلبی

۱۴.بیماری بی خوابی

کاهش سطح اکسیژن خون می تواند باعث تغییراتی شود که باعث بی خوابی می شود. این ها رویدادهایی هستند که در شرایط عادی رخ نمی دهند. برخی از بیماران گزارش کرده‌اند که در ماه‌های منتهی به حمله قلبی، دوره‌هایی از اضطراب و بی‌خوابی را تجربه کرده‌اند. این می تواند سیگنالی در بدن باشد که چیزی اشتباه است.

۱۵.دردی که به تمام قفسه سینه تابیده می شود

علائم حمله قلبی، برخلاف آنچه در مردان مشاهده می شود، درد قفسه سینه در زنان ممکن است در نقطه خاصی از سمت چپ نباشد. اما ممکن است به هر نقطه از قفسه سینه کشیده شود و باعث احساس سفتی شود.

بیشتر بخوانید: علائم و نشانه های سکته مغزی + درمان و کاهش ابتلا به سکته مغزی

۱۶.درد در ناحیه گردن و فک

به خصوص در زنان، درد کلاسیک در بازوی چپ ممکن است خود را نشان ندهد و با درد گردن یا فک جایگزین شود. در زنان، درد ممکن است تدریجی یا ناگهانی باشد و قبل از این که شدید شود، ممکن است متناوب باشد.

۱۷.معده درد

معده درد شدید ممکن است قبل از حمله قلبی رخ دهد و ممکن است احساس فشار شدید در شکم وجود داشته باشد. این علامت را می توان با آنفولانزا، زخم، یا مشکلات اسید معده اشتباه گرفت.

۱۸.سرگیجه، حالت تهوع و تنگی نفس

علائم حمله قلبی، به خصوص در زنان، این علائم حمله قلبی می تواند در هر زمان و بدون دلیل ظاهری به صورت ترکیبی رخ دهد.

۱۹.عرق کردن شدید

ممکن است تعریق بیش از حد با حالت استرس مرتبط باشد. متخصصان توصیه می کنند که معاینه شوید، به خصوص اگر منشا تعریق نامشخص باشد.

۲۰.فرسودگی

علائم حمله قلبی، برخی از افراد گزارش می دهند که با وجود این که قبل از حمله قلبی نشسته بودند یا حرکت زیادی نمی کردند، احساس خستگی و فرسودگی می کنند. حتی موقعیت های ساده مانند جابجایی از اتاقی به اتاق دیگر نیز می تواند بسیار خسته کننده باشد.

بیشتر بخوانید: رقیق کننده طبیعی خون: ۵ غذا برای کاهش لخته شدن خون و خطر سکته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا