;
درمان خانگیسلامت

درمان بیماری های کبد با این ۸ مواد غذایی شگفت انگیز!

درمان بیماری های کبد: کبد عضو اصلی است که در آن فرآیندهای لازم برای متابولیسم نه تنها غذا، بلکه سموم و داروها نیز انجام می شود. مواد سمی مانند غذاهای چرب و سرخ شده، نوشیدنی های ناسالم و الکل دشمنان اصلی کبد هستند که به عنوان یک فیلتر در بدن عمل کرده و مواد مضر را دفع می کند. در واقع هر چیزی که خورده و نوشیده می شود از کبد عبور می کند و کبد عضوی است که بیشتر از همه از عادت های بد غذایی متاثر می شود

مشکلات کبدی معمولا تا آخرین مراحل علائم را نشان نمی دهند، بنابراین تشخیص بیماری های کبدی بسیار دشوار است. اما خبر خوب این است که کبد یک اندام خود تجدید شونده است و می تواند بیشتر آسیب ها را ترمیم کند. به علاوه مصرف غذاهای تصفیه کننده کبد برای سلامتی بسیار مهم است. در بخش سلامت غذاهای مفید برای سلامت کبد معرفی شده است. با مصرف این ۸ مواد غذایی سلامت کبد تان را تضمین کنید.

بیشتر بخوانید: پوست لیمو ترش: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که نمی دانستید!

۸ مواد غذایی که بیماری های کبد را درمان می کند

۱.گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و فرآیندهای تصفیه طبیعی کبد را بهبود می بخشد. یک لیوان آب گریپ فروت تازه به افزایش تولید آنزیم هایی کمک می کند که از سم زدایی کبد و دفع سموم حمایت می کنند.

۲.چغندر و هویج

درمان بیماری های کبد، چغندر و هویج که سرشار از فلاونوئیدها و بتاکاروتن هستند، به بهبود و تحریک تمام عملکردهای بدن که برای پاکسازی کبد موثر هستند، کمک می کنند.

درمان بیماری های کبد

۳.چای سبز

درمان بیماری های کبد، چای سبز یکی از نوشیدنی‌های دوست‌دار کبد است. زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و کاتچین‌ها است که به‌خاطر اثر درمانی خود بر عملکرد کلی کبد شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: فواید سرکه سیب و ۲۰ روش استفاده شگفت انگیز از آن که نمی دانستید!

۴.روغن زیتون اضافی

درمان بیماری های کبد، روغن های فشرده سرد مانند روغن زیتون فوق بکر و روغن بذر کتان ماده ای را فراهم می کنند که می تواند برخی از سموم موجود در بدن را متصل کند. بنابراین، هنگامی که همراه با یک رژیم غذایی سالم استفاده شوند، برای کبد مفید هستند.

۵.سیب

درمان بیماری های کبد، سیب که سرشار از پکتین است. به علاوه حاوی ترکیبات شیمیایی لازم برای تصفیه بدن و دفع سموم از دستگاه گوارش است. این کار باعث می‌شود کبد در طی فرآیند پاک‌سازی بدن با بار سموم راحت‌تر مقابله کند.

احتمالاً بپسندید: فواید خرما: ۷ خاصیت شگفت انگیز خرما که از آن بی خبرید!

درمان بیماری های کبد

۶.غلات کامل

درمان بیماری های کبد، غلات کامل سرشار از ویتامین B هستند، مواد مغذی که هم متابولیسم چربی و هم عملکرد کبد را بهبود می بخشند.

۷.لیمو

درمان بیماری های کبد، لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به بدن کمک می کند مواد سمی را به موادی تبدیل کند که توسط آب جذب شده و سپس توسط بدن دفع می شود. نوشیدن آب لیموی تازه در صبح به تحریک کبد کمک می کند.

درمان بیماری های کبد

۸.زردچوبه

زردچوبه یکی از بهترین مواد غذایی برای پاکسازی کبد است. زردچوبه را می توان به غذاهای حاوی سبزیجات یا حبوبات اضافه کرد تا اثرات مفید آن را افزایش دهد. زردچوبه حاوی موادی با خاصیت سرطان زایی است که به فعالیت آنزیم هایی کمک می کند که به طور فعال در از بین بردن سموم نقش دارند.

بیشتر بخوانید: مخلوط آب لیمو و روغن زیتون + ۹ معجزه این مخلوط که باور نمی کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 17 =

دکمه بازگشت به بالا