;
تفریح و سرگرمی

شما می‌توانید طعمه ها را ببینید،اما آیا می‌توانید شکارچی را هم ببینید؟

رشته کوههای هیمالیا یکی از مکان هایی که دارای تنوع گیاهی و جانوری بسیار خاص است. در این میان پلنگ برفی از جمله حیواناتی است که همواره مورد توجه عکاسان و زیست شناسان قرار می گیرند. به باور بسیاری شکوه و عظمت کوه هیمالیا با پلنگ های برفی دو چندان شده است. این حیوان پادشاه کوه ها شناخته می شود. پلنگ برفی می تواند شش برابر طول بدن خود بپرد و به آسانی از شیب های تند و مناظر ناهموار عبور کند. این حیوان برای شکار از دو ابزار استتار و سرعت به نحو احسن استفاده می کند. پلنگ برفی هنگام شکار طعمه، کاملاً خود را استتار کند. به این ترتیب شما در آزمون دقت با پلنگ برفی با یک شکارچی روبرو هستید که برای شکار طعمه، خود را در میان صخره ها استتار کرده است. ایا می توانید آن را پیدا کنید؟

شاید بپسندید: آزمون چشم:آیا در 10 ثانیه گربه مخفی بین برگ ها را پیدا کردید!؟

آزمون دقت با پلنگ برفی

تصویر بالا مجله خبری چشمک مربوط به یک پلنگ برفی است که در حال تعقیب چند بز کوهی  است. این عکس در پناهگاه حیات وحش کیبر در اسپیتی، هیماچال پرادش است. پناهگاه حیات وحش سرد بیابانی که در کرانه‌های رودخانه اسپیتی قرار دارد، به‌خاطر مشاهده پلنگ برفی‌اش محبوب است. منطقه کوهستانی پناهگاه و جمعیت طعمه هایی مانند گوسفندهای آبی هیمالیا، این منطقه را به خانه ای عالی برای پلنگ های برفی تبدیل کرده است. بهترین زمان برای بازدید پلنگ ها، بین ماه های می و جولای است، زمانی که هوا سرد اما مطبوع، بدون بارش برف سنگین و مسدود شدن جاده ها است.

آیا شما می توانید این پلنگ برفی را در کمتر از  10 ثانیه مشاهده کنید. مسئولان حیات وحش این پناهگاه، معتقدند که شناسایی این پلنگ ها در زمانی که در حال استتار و شکار طعمه هستند بسیار سخت است. تنها یک چشم تیزبین می تواند این پلنگ ها را شناسایی کند. شما نیز به این عکس نگاه کنید. آیا توانستید در کمتر از ده ثانیه پلنگ در حال استتار و شکار را در تصویر شناسایی کنید. اگر توانستید این حیوان را پیدا کنید، قطعا از قدرت دید، دقت و تمرکز بسیار خوبی برخوردار هستید! با هم عکس را مرور می کنیم.

شاید بپسندید: با پاسخ دادن به این سوالات هوش، مغز خود را ورزش دهید!

آزمون دقت با پلنگ برفی

شاید بپسندید: آیا می توانید حیوان پنهان شده را در 5 ثانیه پیدا کنید؟

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ آزمون

احتمالا شما توانسته باشید که این پلنگ برفی را در تصویر پیدا کنید. اگر هنوز نتوانستید این پلنگ را پیدا کنید اشکالی ندارد. با دیدن پلنگ برفی شما خواهید گفت که این پلنگ کاملا در تصویر مشخص است!

شاید بپسندید: اگر شکلک متفاوت را در 10 ثانیه تشخیص دهید،چشمان عقابی دارید!

پاسخ آزمون

برایتان جالب خواهد بود: 6 ثانیه وقت دارید چهره بیماران را در تصویر دکتر پیدا کنید!

پلنگ برفی در اینجا در حال کمین است و منتظر فرصتی است تا به طعمه خود نزدیکتر و او را شکار کند.

اهمیت پرداختن به این آزمون ها

چگونه در این پازل بصری چالش برانگیز عمل کردید؟ آیا احساس کردید که نورون های مغز شما فعال شدند؟ با این فعالیت ساده، به مقابله با کاهش طبیعی «ناهمسانگردی انتشار» کمک کرده‌اید. یعنی شما به معنای واقعی کلمه آب مغز خود را در جریان نگه داشته اید و به این ترتیب پیری، بیماری و آسیب را مهار می کند. هر چه از نظر ذهنی فعال تر باشید، آب راحت تر در بافت مغز حرکت می کند.

دکتر آرفناکیس از موسسه فناوری ایلینویز توضیح می‌دهد: «ناهمسانگردی انتشار بالاتر در بیماران مسن که فعالیت‌های شناختی مکرر دارند، نشان می‌دهد که این افراد دارای ویژگی‌های مغزی شبیه به افراد جوان‌تر هستند». بنابراین فعال نگه داشتن مغز خود با پازل هایی مانند این ممکن است به جوان نگه داشتن مغز شما بدون توجه به سن شما کمک کند.

آیا این چالش تصویری را دوست داشتید؟ شاید برای شما خیلی راحت بود؟امیدوارم از تست قدرت بینایی و آزمون ذهن امروز استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

    1. به شما تبریک میگم. مشخص است که قدرت دید عالی و تمرکز خوبی دارید. ممنون از همراهی شما دوست گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا