;
آرایش و زیباییدنیای مد

ناخن های زیبا و قوی با ۵ روش خانگی ساده و موثر

ناخن های زیبا و قوی: کمبود ویتامین و همچنین محصولات آرایشی و مواد شیمیایی بسیار خشن باعث شکنندگی، لایه برداری و زردی ناخن ها می شود. بسته به علل شکنندگی ناخن ها، می تواند با حالت های خطوط عمودی و ترک ممکن است روی ناخن ها ایجاد شود. سوءتغذیه به شدت بر سلامت ناخن تاثیر می گذارد. ناخن ها به دلیل کمبود ویتامین A، E، C و B6 و مواد معدنی مانند روی، آهن، فسفر و کلسیم ضعیف می شوند.

علاوه بر این، تغییر فصول و تفاوت دما منجر به مشکلات مختلف در بدن می شود. سرمایی که دست ها در معرض آن قرار می گیرند، ناخن ها را شکننده تر می کند. بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، آلوپسی آره آتا و لیکن پلان و اختلالات کبدی، آلرژی و اختلالات تیروئید نیز باعث ضعیف شدن ناخن های دست می شوند. در بخش آرایش و زیبایی چشمک ۵ روش خانگی ساده و موثر برای ناخن های زیبا و قوی معرفی می شود.

بیشتر بخوانید: داشتن ناخن های محکم و زیبا: با این ۱۵ نکته ناخن های زیبایی داشته باشید

۵ روش خانگی ساده و موثر برای داشتن ناخن های زیبا و قوی

۱.روغن جوجوبا و آب لیمو

ناخن های زیبا و قوی، روغن جوجوبا و آب لیمو برای درخشندگی به ناخن های شما عالی هستند. دو قاشق چایخوری روغن جوجوبا را در یک کاسه کوچک بریزید و به مدت ۲۰ ثانیه در مایکروویو یا فر روی حرارت ملایم قرار دهید.

سپس یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید و بگذارید ناخن های تان ۵ دقیقه بماند. این دستور را هر ۳ تا ۴ روز به مدت دو هفته تکرار کنید. تکرار این دستور به رشد سریعتر ناخن ها و از بین رفتن کوتیکول های بد ظاهر، کمک می کند.

بیشتر بخوانید: فواید و کاربردهای روغن زنبق در طب سنتی از سلامتی تا زیبایی

ناخن های زیبا و قوی

۲.روغن هویج و عسل اقاقیا

روغن هویج رنگ و شادابی را به آسیب دیده ترین ناخن ها باز می گرداند، بافت ها را تقویت می کند و دست ها را نرم می کند. یک قاشق غذاخوری روغن هویج سرد و یک قاشق غذاخوری عسل اقاقیا را روی حرارت متوسط ​​به مدت ۳۰ ثانیه گرم کنید.

ابتدا ناخن های خود را با دقت پاک کنید و سپس انگشتان خود را با هم ماساژ دهید و ناخن های خود را در مخلوط فرو کنید تا گردش خون به طور کامل فعال شود. انگشتان خود را بیش از ۵ دقیقه خیس نکنید، زیرا روغن هویج خطر لک شدن پوست و ناخن را برای چند روز دارد. دست‌های تان را با دقت بشویید و هفته‌ای یک‌بار این کار را تکرار کنید تا ناخن‌های تان قوی‌تر شوند.

بیشتر بخوانید: ۷ زیباترین و جذاب ترین شکل ناخن که مناسب هر دستی است!

۳.خاک رس سبز و شکر سفید

ناخن های زیبا و قوی، این مخلوط ناخن های شما را قوی و طبیعی می کند. خاک رس سبز را در یک کاسه کوچک گرم و نرم کنید، سپس حدود ۲ تا ۳ قاشق چایخوری شکر سفید اضافه کنید و مخلوط کنید. روی دست ها، به خصوص ناحیه ناخن بمالید و صبر کنید تا خشک شود. پس از اولین استفاده، ناخن های شما قوی تر و سالم تر به نظر می رسند.

ناخن های زیبا و قوی

۴.آب پرتقال و روغن نارگیل

ناخن های زیبا و قوی، یک آب پرتقال تمام چیزی است که برای داشتن ناخن های زیباتر فوری لازم است. یک پرتقال را فشار داده و مقداری از آن را در یک کاسه کوچک بریزید، سپس یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل سرد و جامد به آن اضافه کنید و با احتیاط مخلوط کنید تا این دو ماده خوب با هم مخلوط شوند.

اجازه دهید چند دقیقه استراحت کند و سپس دست ها را یکی یکی فرو کنید و ناخن ها را به آرامی به هم بمالید تا مواد موثر و ویتامین ها روی بافت ها اثر کنند. پس از ۳ تا ۴ دقیقه نگه داشتن دست، آنها را با آب ولرم بشویید. این روند را یک روز در میان به مدت دو هفته یا بیشتر تکرار کنید. پس از چند روز، ناخن ها سالم و مرتب، زیبا، براق و خوش رنگ به نظر می رسند.

بیشتر بخوانید: چرا ناخن ها پوسته پوسته می شوند؟ دلایل، درمان ها و پیشگیری  

۵.کره و روغن اسطوخودوس

ناخن های زیبا و قوی، این راه حل موثرترین و در عین حال پر زحمت ترین است. کره را آب کرده و در قابلمه ای بریزید و بگذارید خنک شود سپس ۵ قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید. سپس آن را به مدت ۱۵ ثانیه حرارت دهید و سپس مخلوط را با یک برس به ناخن های خود بمالید، درست مانند زمانی که لاک می زنید.

اجازه دهید کره برای چند دقیقه روی انگشتان و دستان شما بماند. سپس انگشتان خود را با حوله خشک کنید و سپس آنها را کاملا در مخلوط باقی مانده در کاسه آغشته کنید و با احتیاط با مسواک یا برس ناخن مسواک بزنید. شما می توانید بلافاصله نتیجه را ببینید، ناخن ها قوی و پر جنب و جوش به نظر می رسند. به طور کامل با صابون بشویید، زیرا کره می تواند بوی نسبتا متمایزی روی دستان شما بگذارد.

بیشتر بخوانید: مانیکور خشک ناخن چیست؟ | چگونه انجام می شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هفده =

دکمه بازگشت به بالا