;
تازه هافناوری

اقیانوس سرپوشیده نیروی دریایی آمریکا برای تمرین+تصاویر

اقیانوس سرپوشیده نیروی دریایی آمریکا: به گزارش مجله تصویری سلاح – پیش از آن که کشتی های نیروی دریایی آمریکا با امواج واقعی در دریا و اقیانوس مواجه شوند، ایمنی و قابلیت های دریانوردی آنها در یک تاسیسات سرپوشیده عظیم آزمایش می شود. با مطلب اقیانوس سرپوشیده نیروی دریایی آمریکا با بخش تازه ها در محموعه فناوری مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: واکنش اعراب به حنگ غزه به روایت هوش مصنوعی+عکس

اقیانوس سرپوشیده نیروی دریایی آمریکا

یکی از نخستین گام ها برای ساخت یک کشتی نظامی جدید از هر نوع، بررسی کامل نقاط قوت و ضعف آن است که این کار در استخر مانور و دریامانی نیروی دریایی آمریکا (Navy’s Maneuvering and Seakeeping Basin) یا به اختصار ماسک (MASK) انجام می شود. این یکی از پیشرفته ترین تاسیسات آزمایش های دریایی در نوع خود است که در مرکز جنگ های سطحی نیروی دریایی در کاردراک قرار دارد.

این تاسیسات سرپوشیده که در سال 1962 ساخته و در سال 2013 بازسازی شد، دارای استخری با 110 متر طول و 73 متر پهنا است که بیش از 12 میلیون گالن آب را در خود جای داده است. انواع مختلف شناورهای نظامی و غیر نظامی شامل کشتی ها، زیردریایی ها، و وسایل نقلیه خودران ابتدا در این تاسیسات از نظر قابلیت های خود برای حضور در دریا آزمایش می شوند.

شاید بپسندید: اگر این ویژگی ها را داری قطعاً یک نابغه باهوشی!

اقیانوس سرپوشیده نیروی دریایی آمریکا

ماسک می تواند تقریبا هر شرایط دریایی در سراسر اقیانوس های جهان را شبیه سازی کند. این تاسیسات امکان آزمایش مدل های اندازه کوچک از کشتی های نیروی دریایی آمریکا برای سناریوهای مختلف شرایط محیطی که قرار است در آینده به عنوان یک کشتی اندازه کامل با آنها مواجه شوند را فراهم می کند.

شاید بپسندید: آیا واقعا اسم افراد تاثیری بر شخصیت و سرنوشت آنان دارد؟

استخر مانور و دریامانی نیروی دریایی آمریکا (ماسک)

استخر این تاسیسات 6 متر عمق دارد و در امتداد آن مجموعه ای از پاروهای بلند قرار دارند که با حرکت خود می توانند تقریبا هر نوع موجی که یک کشتی در اقیانوس می تواند با آن مواجه شود را ایجاد کنند. موتورهای الکتریکی و یک تسمه تایم پاروهای تولید موج را به حرکت در می آورند. مدل های کشتی مورد استفاده به طور معمول اندازه ای بین 3 تا 9 متر دارند.

این پاروها با 1.8 متر بلندی و حدود 92 سانتیمتر پهنا می توانند امواج را از زوایایی مختلف در امتداد استخر ایجاد کرده و امواج نامنظم بلند و کوتاه را شبیه سازی کنند. امواج را می توان به دلخواه در هر جهتی پخش کرد. همچنین، امکان بازسازی گرداب توسط پاروها وجود دارد.

کنترل کامپیوتری دقیق تاسیسات ماسک امکان طراحی شرایط دریایی خاص و برنامه ریزی کامپیوتر برای ایجاد آن را فراهم می کند. اپراتورها می توانند یک مدل مجازی سه بعدی از انواع امواج مورد نظر خود را حتی پیش از آزمایش واقعی بررسی کنند.

شاید بپسندید: دسرهای خوشمزه شب یلدا: این ۱۷ دسر و کیک شیک رو یخچالی و فوری درست کن!

اقیانوس سرپوشیده نیروی دریایی آمریکا

بیشتر بخوانید: رنگ شانس و ثروت شما در طالع بینی چینی چه رنگی است

تکرارپذیری عامل کلیدی برای آزمایش دقیق است. از آنجایی که تاسیسات ماسک اجازه انجام چند باره آزمایشی مشابه تحت شرایط یکسان را فراهم می کند، آزمایش کنندگان می توانند داده های بیشتری را جمع آوری کرده و از درستی نتایج اطمینان حاصل کنند.

استخر موج دارای دو مبدل نیرو است که آنچه در مخزن حین ایجاد موج در هر لحظه رخ می دهد را پیگیری می کنند. این بازخورد به کامپیوتر به معنای کنترل دقیق امواج توسط سامانه و توقف آن در زمان دلخواه است. ارتفاع امواج می تواند تا حدود 92 سانتیمتر برای یک موج بزرگ واحد یا تا 30 سانتیمتر برای استخری پر از موج باشد.

 

منبع: مجله تصویری سلاح

شاید بپسندید: روز زن و روز مادر: ۱۰ ایده جذاب و ارزان برای هدیه روز مادر و زن!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: کودکی بازیکنان مشهور فوتبال | عکس امباپه و رونالدو از همه جالب تره!

شاید بپسندید: تمیزکردن قاب شفاف گوشی: چگونه قاب شفاف گوشی که زرد شده را تمیز کنیم!؟

احتمالاً بپسندید: باربیکیو چیست | اطلاعات جالب درباره تاریخچه باربیکیو و انواع آن!

بیشتر بخوانید: تشخیص زعفران اصل با تقلبی با ۱۴ ترفند ساده

احتمالاً بپسندید: بازی رایانه ای و موبایلی ساخت ترکیه با سبقت از کندی کراش به سودآورترین بازی موبایلی جهان تبدیل شده است!

احتمالا بپسندید: گیاهانی که خوش شانسی می یاره: ۱۱ گیاه آپارتمانی که میگن خوش شانسی و ثروت میاره!

شاید بپسندید: واقعیت زندگی گربه ها: آیا گربه ها 9 جان دارند!؟

احتمالاً بپسندید: با این تکنیک سلفی های جذاب و متفاوت بگیر!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا