;
تناسب اندام و تغذیه

19 موثرترین روش های از بین بردن چربی شکم که علم تغذیه آن را تأیید می کند!

روش های از بین بردن چربی شکم: امروزه، داشتن اضافه وزن و شکم بزرگ، مشکل بسیاری از مردم است. سبک زندگی مدرن و مشغله های کاری، باعث شده است که انسان همانند ربات عمل کند. استفاده از فست فودها، غذهای غیر ارگانیک، مشغله های کاری، وقت نداشتن برای ورزش، و در مجموع عدم تحرک باعث اضافه وزن می شود. چربی ها بیشتر در ناحیه شکم و پهلو تجمع می کند.

در واقع، شکم ناحیه است که بیشترین چربی را در خود جای می دهد و هر روز بزرگ تر می شود. بزرگی شکم در ابتدا باعث بد فرم شدن بدن می شود. فردی که دارای شکم بزرگ است هرچه بپوشد، خوش لباس به نظر نمی رسد. به همین خاطر بسیاری ها ممکن است به این علت اعتماد به نفس شان را از دست بدهند. یا حتی دچار اضطراب و افسردگی شوند.

شاید بپسندید: کاهش وزن آسان با ۷ توصیه عالی غذایی برای لاغر شدن سریع!

روش های از بین بردن چربی شکم

به عقیده پزشکان چاقی شکم سلامت افراد را به خطر می اندازد. در واقع انواع چربی شکم که به آن چربی احشایی گفته می شود، عامل خطر اصلی برای دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی و سایر بیماری ها می شود. بسیاری از سازمان های بهداشتی از شاخص توده بدنی (BMI) برای طبقه بندی وزن و پیش بینی خطر بیماری متابولیک استفاده می کنند. به علاوه، افرادی که چربی اضافی شکم دارند، حتی اگر لاغر به نظر برسند، در معرض خطر بیشتری هستند.

بنابراین در این مقاله از سری مقالات تناسب اندام و تغذیه در مجله خبری چشمک به ۱۹ موثرین ترین روش های از بین بردن چربی شکم پرداخته ایم. اگرچه از دست دادن چربی از ناحیه شکم کار بسیار دشواری است. اما با درنظر گرفتن این روش ها که مطالعات علمی به آن ها دست یافته می توانید به سرعت چربی های شکم تان را نابود کنید. با نابودی چربی های شکم تان، به فردی خوش هیکل، خوشتیپ و سالم تبدیل می شوید.

شاید بپسندید: آسان ترین رژیم کاهش وزن: ۷ ساده ترین رژیم برای لاغری و تناسب اندام!

۱۹ موثرترین روش برای از بین بردن چربی شکم

با درنظر گرفتن این روش ها که مطالعات علمی به آن ها دست یافته می توانید به سرعت چربی های شکم تان را نابود کنید. با نابودی چربی های شکم تان، به فردی خوش هیکل، خوشتیپ و سالم تبدیل می شوید.

احتمالا بپسندید: باربی شدن تا عید: ۱۰ روش ساده برای لاغری سریع شکم و پهلو!

روش های از بین بردن چربی شکم

مقدار زیادی فیبر محلول استفاده کنید

فیبر محلول آب را جذب می کند. ژلی را تشکیل می دهد که به کاهش سرعت غذا در هنگام عبور از سیستم گوارش شما کمک می کند .مطالعات نشان می دهد که این نوع فیبر با کمک به احساس سیری باعث کاهش وزن می شود. بنابراین به طور طبیعی کمتر غذا می خورید. همچنین ممکن است تعداد کالری جذب شده توسط بدن شما را از غذا کاهش دهد.

به علاوه، فیبر محلول به کاهش چربی شکم کمک می کند .یک مطالعه مشاهده‌ای روی بیش از ۱۱۰۰ بزرگسال نشان داد. به ازای هر ۱۰ گرم افزایش مصرف فیبر محلول، افزایش چربی شکم در یک دوره ۵ ساله ۳.۷ درصد کاهش می‌یابد. سعی کنید هر روز غذاهای با فیبر بالا مصرف کنید. منابع عالی فیبر محلول شامل دانه های کتان، رشته فرنگی شیراتکی، کلم بروکسل، آووکادوها، حبوبات و تمشک ها می شود. در واقع فیبر محلول ممکن است با افزایش سیری و کاهش جذب کالری به کاهش وزن کمک کند. به همین خاطر بهتر است مقدار زیادی مواد غذایی با فیبر بالا را در رژیم کاهش وزن خود بگنجانید.

شاید بپسندید: لاغری شکم با میوه: خوردن این میوه ها چربی اضافی شکم و پهلو را از بین می برد!

از غذاهای حاوی چربی ترانس خودداری کنید

چربی های ترانس با پمپاژ هیدروژن به چربی های غیراشباع مانند روغن سویا تبدیل می شوند. آن ها در برخی مارگارین ها و اسپری ها یافت می شوند. اغلب به غذاهای بسته بندی شده اضافه می شوند. البته بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی استفاده از آن ها را متوقف کرده اند .این چربی‌ها در مطالعات مشاهده‌ای و حیوانی با التهاب، بیماری قلبی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکمی مرتبط هستند.

یک مطالعه ۶ ساله نشان داد، میمون‌هایی که از رژیم غذایی با چربی ترانس بالا استفاده می‌کردند. ۳۳ درصد چربی شکمی بیشتری نسبت به آن هایی که رژیم غذایی سرشار از چربی‌های تک غیراشباع مصرف می‌کردند، داشتند.

توصیه می شود که برای کمک به کاهش چربی شکم و محافظت از سلامت خود، برچسب مواد تشکیل دهنده را با دقت بخوانید. از محصولات حاوی چربی ترانس دوری کنید. این ها اغلب به عنوان چربی های نیمه هیدروژنه ذکر می شوند. بنابراین برخی از مطالعات مصرف زیاد چربی ترانس را با افزایش چربی شکمی مرتبط دانسته اند. صرف نظر از این که در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، محدود کردن مصرف چربی ترانس ایده خوبی است.

شاید بپسندید: بهترین برنامه برای کاهش وزن: با این برنامه لاغری یک ماهه تا عید به وزن دلخواهت برس!

از مصرف الکل خودداری کنید

الکل اگر درمقادیر بیش از حد مصرف شود، بسیار مضر است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیش از حد الکل نیز باعث افزایش چربی شکم می شود. مطالعات مشاهده ای مصرف زیاد الکل را با افزایش قابل توجه خطر ابتلا به چاقی مرکزی مرتبط می داند. یعنی مصرف الکل باعث ذخیره چربی اضافی در در شکم و پهلوها می شود.

کاهش مصرف الکل به کاهش سایز کمر شما کمک کند. در مطالعه ای که در مورد مصرف الکل روی بیش از 2000 نفر انجام شد. نتایج نشان داد کسانی که روزانه الکل نمی نوشیدند نسبت به کسانی که بیش از حد می نوشیدند، چربی شکمی کم تری داشتند. بنابراین مصرف بیش از حد الکل با افزایش چربی شکم مرتبط است. اگر نیاز به کاهش دور کمر خود دارید، مصرف الکل را به طور کامل کنار بگذارید.

احتمالاً بپسندید: لاغری شکم و پهلو با ۳ گیاه موثر!

از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده کنید

پروتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای کنترل وزن است. مصرف زیاد پروتئین باعث افزایش ترشح هورمون سیری PYY می شود که باعث کاهش اشتها و افزایش سیری می شود. پروتئین همچنین سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد. به شما کمک می کند تا توده عضلانی را در طول کاهش وزن حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: ۷ چربی سوز قوی خانگی که شما را کیلو کیلو لاغر می کند!

جالب خواهد بود: اگر شکمی صاف و سفت می خواهید، این حوراکی ها را بخورید و تا آخر عمر شکمتان را صاف نگه دارید!

روش های از بین بردن چربی شکم

مطالعات مشاهده‌ای نشان می‌دهند، افرادی که پروتئین بیشتری می‌خورند، نسبت به کسانی که رژیم غذایی پروتئین کمتری دارند، چربی شکمی کمتری دارند. بنابراین مطمئن شوید که در هر وعده غذایی از یک منبع پروتئین خوب استفاده کنید. گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، پروتئین آب پنیر و لوبیا منابع خوب پروتئین هستند. اگر می‌خواهید وزن اضافی از دور کمرتان کم کنید.  غذاهایی با پروتئین بالا، مانند ماهی، گوشت بدون چربی و لوبیا، ایده‌آل هستند.

احتمالا بپسندید: با خوردن این میوه ها وزن خود را کاهش داده و تناسب اندام تان را حفظ کنید!

استرس خود را کاهش دهید

استرس با تحریک غدد فوق کلیوی برای تولید کورتیزول، که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می شود، چربی شکم را افزایش  می دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که سطوح بالای کورتیزول اشتها را افزایش می‌دهد و ذخیره چربی شکم را بیشتر می سازد. علاوه بر این، زنانی که از قبل کمر بزرگی دارند، در پاسخ به استرس، کورتیزول بیشتری تولید می‌کنند. افزایش کورتیزول بیشتر به افزایش چربی در ناحیه شکم و پهلو می افزاید. برای کمک به کاهش چربی شکم، فعالیت های لذت بخشی را انجام دهید که استرس را کاهش می دهد. تمرین یوگا یا مدیتیشن می تواند روش های موثری باشد. توجه داشته باشید که استرس ممکن است باعث افزایش چربی در اطراف کمر شما شود. اگر می خواهید وزن کم کنید، به حداقل رساندن استرس باید یکی از اولویت های شما باشد.

احتمالا بپسندید: اگر این 3 نکته ساده را رعایت کنید همیشه فیت و خوش اندام خواهید بود!

جالب خواهد بود: این عادت های غذایی اشتباه، سبب می شود که شکم صاف و اندام ایده‌آل نداشته باشید!

زیاد غذاهای شیرین نخورید

شکر حاوی فروکتوز است که مصرف بیش از حد آن با چندین بیماری مزمن مرتبط است. این بیماری ها شامل بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، چاقی، و بیماری کبد چرب می شود. مطالعات مشاهده ای رابطه بین مصرف قند بالا و افزایش چربی شکمی را نشان می دهد. درک این نکته مهم است که شکر تصفیه شده می تواند منجر به افزایش چربی شکم شود. حتی قندهای سالم تر، مانند عسل واقعی، باید به مقدار لازم استفاده شود. نباید در استفاده از آن ها افراط کنید. بنابراین مصرف بیش از حد قند یکی از دلایل اصلی افزایش وزن در بسیاری از افراد است. مصرف آب نبات و غذاهای فرآوری شده با قند افزوده بالا را محدود کنید.

انجام تمرینات هوازی، کاردیو

ورزش هوازی یا کاردیو یک راه موثر برای بهبود سلامت و سوزاندن کالری است. مطالعات نشان می دهد که کاردیو، یکی از موثرترین اشکال ورزش برای کاهش چربی شکم است. البته نتایج در مورد این که آیا ورزش با شدت متوسط ​​یا زیاد مفیدتر است، متفاوت است. در هر صورت دفعات و مدت برنامه تمرینی شما مهمتر از شدت آن است. یک مطالعه نشان داد که زنان یائسه با انجام تمرینات هوازی به مدت ۳۰۰ دقیقه در هفته. در مقایسه با زنانی که ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش می کردند، چربی بیشتری از تمام نواحی از دست دادند. بنابراین ورزش هوازی یک روش موثر کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد که به ویژه در لاغری شکم شما بسیار موثر است.

کربوهیدرات ها را کاهش دهید

کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند برای از دست دادن چربی از جمله چربی شکمی بسیار مفید باشد.

رژیم‌های غذایی با کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز باعث کاهش چربی شکم در افراد دارای اضافه وزن می شود. به علاوه افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) موثر است. البته شما مجبور نیستید از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات سخت پیروی کنید. برخی تحقیقات نشان می دهد که جایگزینی ساده کربوهیدرات های تصفیه شده با کربوهیدرات های نشاسته ای فرآوری نشده. سلامت متابولیک را بهبود  می بخشد و چربی شکم را کاهش  می دهد.

از بین بردن چربی شکم

در مطالعه معروف قلب فرامینگهام، افرادی که بیشترین مصرف غلات کامل را داشتند. ۱۷ درصد کمتر از افرادی که رژیم‌های غذایی غنی از غلات تصفیه شده مصرف می‌کردند، در معرض چربی اضافی شکم بودند. بنابراین مصرف زیاد کربوهیدرات های تصفیه شده با چربی بیش از حد شکم مرتبط است. مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. یا کربوهیدرات های تصفیه شده را در رژیم غذایی خود با منابع کربوهیدرات سالم، مانند غلات کامل، حبوبات، یا سبزیجات جایگزین کنید.

انجام تمرینات مقاومتی با وزنه

تمرین مقاومتی که به عنوان وزنه برداری یا تمرین قدرتی نیز شناخته می شود، برای حفظ و به دست آوردن توده های عضلانی مهم است. بر اساس مطالعات انجام شده در افراد مبتلا به پیش دیابت، دیابت نوع ۲ و بیماری کبد چرب تمرینات مقاومتی بسیار موثر است. به علاوه ممکن است برای کاهش چربی شکم نیز مفید باشد. در واقع، یک مطالعه شامل نوجوانان دارای اضافه وزن نشان داد.  ترکیبی از تمرینات قدرتی و ورزش های هوازی منجر به بیشترین کاهش چربی احشایی می شود. اگر تصمیم دارید وزنه برداری را شروع کنید، ایده خوبی است که از یک مربی شخصی معتبر مشاوره بگیرید. بنابراین تمرینات قدرتی می تواند یک استراتژی مهم کاهش وزن باشد و به کاهش چربی شکم کمک کند. مطالعات نشان می دهد که در ترکیب با ورزش هوازی حتی موثرتر است.

از نوشیدنی های شیرین شده با شکر خودداری کنید

نوشیدنی های شیرین شده با شکر سرشار از فروکتوز مایع هستند که باعث افزایش چربی شکم می شود. به علاوه مطالعات نشان می دهد که نوشیدنی های شیرین منجر به افزایش چربی در کبد می شود. یک مطالعه ۱۰ هفته ای افزایش قابل توجه چربی شکمی را در افرادی که نوشیدنی های با فروکتوز بالا مصرف می کردند، نشان داد. به نظر می رسد نوشیدنی های قندی حتی بدتر از غذاهای پر قند هستند. از آن جایی که مغز شما کالری های مایع را مانند کالری جامد پردازش نمی کند. احتمالاً بدن کالری زیادی مصرف کرده و آن ها را به عنوان چربی ذخیره می کنید. برای از بین بردن چربی شکم، از نوشیدنی های شیرین شده با قند مانند، جوش شیرین، چای شیرین، میکسرهای حاوی شکر استفاده کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید وزن اضافی خود را کاهش دهید. از تمام اشکال مایع قند، مانند نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر اجتناب کنید.

به اندازه کافی بخوابید

خواب برای بسیاری از جنبه های سلامتی شما از جمله وزن تان مهم است. مطالعات نشان می دهد افرادی که به اندازه کافی نمی خوابند، وزن شان بیشتر افزایش می یابد. چربی ها بیشتر در ناحیه شکم و پهلو تجمع می کنند. یک مطالعه ۱۶ ساله که بر روی بیش از ۶۸۰۰۰ زن انجام شد نشان داد کسانی که کمتر از۵ ساعت در شب می‌خوابیدند. به طور قابل توجهی بیشتر از کسانی که ۷ ساعت یا بیشتر در شب می‌خوابیدند، در معرض افزایش وزن بودند. وضعیتی که به عنوان آپنه خواب شناخته می شود. که در آن تنفس به طور متناوب در طول شب متوقف می شود با چربی اضافی احشایی مرتبط است. علاوه بر این که حداقل ۷ ساعت در شب بخوابید، مطمئن شوید که خواب با کیفیت کافی دارید. اگر مشکوک به آپنه خواب یا اختلال خواب دیگری هستید، با پزشک صحبت کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

بنابراین کم خوابی با افزایش خطر افزایش وزن مرتبط است. اگر قصد کاهش وزن و بهبود سلامت خود را دارید، خواب کافی و با کیفیت باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد.

میزان مصرف غذا و ورزش خود را تنظیم کنید

چیزهای زیادی می تواند به کاهش وزن و چربی شکم شما کمک کند. اما مصرف کالری کمتر از آنچه بدن برای حفظ وزن نیاز دارد، کلیدی است. داشتن یک دفتر برنامه غذایی یا یک برنامه یا ردیاب غذای آنلاین به شما در نظارت بر میزان کالری دریافتی کمک می کند.  این استراتژی و برنامه دقیق برای کاهش وزن بسیار مفید است. علاوه بر این، ابزارهای ردیابی غذا به شما کمک می کنند تا میزان پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و ریزمغذی ها را مشاهده کنید. همچنین به شما کمک می کند تا ورزش و فعالیت بدنی خود را ثبت کنید.

بنابراین به عنوان یک توصیه کلی برای کاهش وزن، همیشه ایده خوبی است که آنچه می خورید را بدانید. داشتن دفتر غذایی یا استفاده از یک ردیاب آنلاین غذا دو تا از محبوب ترین راه ها برای انجام این کار است.

هر هفته ماهی چرب بخورید

ماهی های چرب فوق العاده سالم هستند. آن ها سرشار از پروتئین با کیفیت بالا و چربی های امگا ۳ هستند که از شما در برابر بیماری محافظت می کند. برخی شواهد نشان می دهد که این چربی های امگا ۳ ممکن است به کاهش چربی احشایی نیز کمک کنند. مطالعات در بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری کبد چرب نشان می دهد. که مکمل های روغن ماهی می توانند به طور قابل توجهی چربی کبد و شکم را کاهش دهند. بنابراین سعی کنید ۲ تا ۳ وعده ماهی چرب در هفته مصرف کنید. انتخاب های خوب عبارتند از: ماهی سالمون، شاه ماهی، ساردین، ماهی خال مخالی و آنچوی.

در واقع خوردن ماهی های چرب یا مصرف مکمل های امگا ۳ سلامت کلی شما را بهبود می بخشد. برخی شواهد همچنین نشان می دهد که چربی شکم را در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب کاهش می دهد.

آب میوه را متوقف کنید

اگرچه آب میوه ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند. اما به اندازه نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین حاوی قند است. نوشیدن مقادیر زیاد ممکن است خطر یکسانی برای افزایش چربی شکم داشته باشد.

یک وعده ۸ اونس (۲۴۰میلی لیتر) آب سیب شیرین نشده حاوی ۲۴ گرم شکر است که نیمی از آن فروکتوز می باشد. برای کمک به کاهش چربی اضافی شکم، آب میوه را با آب، چای سرد شیرین نشده یا آب گازدار با تکه‌ای لیمو یا لیموترش جایگزین کنید. وقتی صحبت از افزایش چربی به میان می آید، آب میوه به همان اندازه نوشابه شیرین مضر است. بنابراین برای افزایش شانس موفقیت آمیز کاهش وزن، از تمام منابع قند مایع اجتناب کنید.

سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

نوشیدن سرکه سیب دارای مزایای سلامتی چشمگیری است. از جمله باعث کاهش سطح قند خون می شود. سرکه سیب، حاوی اسید استیک است که در چندین مطالعه حیوانی نشان داده شده است که ذخیره چربی شکم را کاهش می دهد. در یک مطالعه کنترل شده ۱۲ هفته ای در مردانی چاق نشان داد. افرادی که روزانه ۱ قاشق غذاخوری (۱۵میلی لیتر) سرکه سیب مصرف می کردند، نیم اینچ (۱.۴سانتی متر) دور کمر شان کم شده بود. مصرف ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری (۱۵تا ۳۰ میلی لیتر) سرکه سیب در روز برای اکثر افراد بی خطر است. به علاوه  ممکن است منجر به کاهش ​​چربی شکم شود. با این حال، مطمئن شوید که آن را با آب رقیق کنید. زیرا سرکه رقیق نشده می تواند مینای دندان شما را فرسایش دهد.

بنابراین سرکه سیب ممکن است به کاهش وزن کمک کند. در واقع مطالعات حیوانی نشان می دهد که باعث کاهش چربی شکم می شود.

غذاهای پروبیوتیک بخورید یا مکمل پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که در برخی غذاها و مکمل ها یافت می شوند. آن ها مزایای سلامتی زیادی دارند. از جمله به بهبود سلامت روده و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. محققان دریافته‌اند که انواع مختلف باکتری‌ها در تنظیم وزن نقش دارند. داشتن تعادل مناسب می‌تواند به کاهش وزن از جمله کاهش چربی شکم کمک کند. این موارد که چربی شکم را کاهش می دهند. شامل اعضای خانواده لاکتوباسیلوس ها مانند لاکتوباسیلوس فرمنتوم، لاکتوباسیلوس آمیلووروس و به ویژه لاکتوباسیلوس گازسری می شوند. مکمل‌های پروبیوتیک معمولاً حاوی چندین نوع باکتری هستند. بنابراین مطمئن شوید که یک یا چند نوع از این باکتری‌ها را تهیه می‌کنید.

بنابراین مصرف مکمل های پروبیوتیک به تقویت سیستم گوارشی سالم کمک می کند. مطالعات همچنین نشان می دهد که باکتری های مفید روده به کاهش وزن کمک می کنند.

روزه متناوب را امتحان کنید

روزه داری متناوب اخیرا به عنوان یک روش کاهش وزن بسیار رایج شده است. این یک الگوی غذایی است که بین دوره های غذا خوردن و دوره های روزه داری تقسیم می شود. یکی از روش های رایج شامل روزه ۲۴ ساعته یک یا دو بار در هفته است. یکی دیگر شامل روزه گرفتن هر روز به مدت ۱۶ ساعت و خوردن تمام غذای خود در یک دوره ۸ ساعته است. در مروری بر مطالعات انجام شده در مورد روزه متناوب، افراد طی ۶ تا ۲۴ هفته ۴ تا ۷ درصد کاهش چربی شکم را تجربه کردند. البته شواهدی وجود دارد مبنی بر این که روزه متناوب و به طور کلی روزه گرفتن به اندازه مردان برای زنان مفید نیست.

روش های از بین بردن چربی شکم

اگرچه برخی از روش‌های اصلاح‌شده روزه‌داری متناوب به نظر می‌رسد گزینه‌های بهتری باشند.اما در صورت مشاهده هر گونه اثرات منفی فوراً روزه را متوقف کنید. بنابراین روزه متناوب یک الگوی غذایی است که بین دوره های غذا خوردن و روزه داری متناوب می باشد. مطالعات نشان می دهد که ممکن است یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن و چربی شکم همین روش باشد.

موثرترین روش برای از بین بردن چربی شکم، چای سبز بنوشید

چای سبز یک نوشیدنی فوق العاده سالم است. این چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که به نظر می رسد هر دو متابولیسم را افزایش می دهند. این یک کاتچین است که چندین مطالعه نشان می دهد ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند. زمانی که چای سبز در هنگام ورزش نوشیده شود، این اثر بیشتر تقویت می شود. بنابراین نوشیدن منظم چای سبز با کاهش وزن مرتبط است. اگرچه احتمالاً به تنهایی مؤثر نیست و بهترین ترکیب با ورزش است.

 سبک زندگی خود را تغییر دهید و روش های مختلف را ترکیب کنید

فقط انجام یکی از موارد موجود در این لیست به خودی خود تأثیر زیادی نخواهد داشت. اگر می‌خواهید نتایج خوبی داشته باشید، باید روش‌های مختلفی را که اثربخشی نشان داده‌اند، ترکیب کنید. جالب این جاست که بسیاری از این روش ها به طور کلی با تغذیه سالم و یک سبک زندگی سالم مرتبط هستند. بنابراین، تغییر سبک زندگی برای درازمدت کلید کاهش چربی شکم است. وقتی عادت های سالمی دارید و غذای سالم می خورید، کاهش چربی به صورت طبیعی اتفاق می افتد. بنابراین کاهش وزن و حفظ وزن ثابت دشوار است. مگر این که به طور دائم عادت های غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید.

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: لاغری شکم و پهلو با ۷ قویترین چربی سوز خانگی!

احتمالا بپسندید: برای داشتن شکم صاف و محکم، تا عید این خوراکی های خوشمزه را بخورید!

بیشتر بخوانید: باربی شدن تا عید: ۱۰ روش ساده برای لاغری سریع شکم و پهلو!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا