;
آرایش و زیباییدنیای مد

ماندگاری آرایش: ۷ ترفند جادویی برای ماندگاری آرایش تا ۲۴ ساعت!

ماندگاری آرایش: خانم ها همواره به دنبال زیبا و جذاب به نظر رسیدن هستند. به همین دلیل آن ها دوست دارند همیشه آرایش کنند و مرتب و تمیز به نظر برسند. با این حال برخی از خانم ها به شدت از تمدید آرایش خود در طول روز متنفر هستند یا وقت کافی برای این کار ندارند.

بنابراین اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که علاقه به تمدید آرایش خودتان در طی روز ندارید و یا وقت آن را ندارید، پس قطعا بارها برای تان سوال پیش آمده که برای ماندگاری بیشتر ارایش چه باید کرد و روش‌های انجام یک آرایش ماندگار کدام‌اند. این مساله جای نگرانی نیست زیرا با چند ترفند ساده می توانید به گونه ای آرایش کنید که آرایش تان ماندگاری لازم را در طول روز داشته باشد. با بخش دنیای مد چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 6 استفاده نادرست از محصولات آرایشی که احتمالاً تاکنون نمی دانستید!

۷ ترفند جادویی برای ماندگاری آرایش تا ۲۴ ساعت

۱.آماده سازی پوست

چربی‌های طبیعی پوست، سلول‌های مرده، باکتری و آلودگی‌های داخل منافذ پوستی همان عواملی هستند که باعث نامرتب شدن آرایش می‌شوند. به همین دلیل اگر شما فردی هستید که به ماندگاری میکاپ صورت تان اهمیت می‌دهید بهتر است بدانید که یکی از مهم‌ترین راه های ماندگاری آرایش صورت ، لایه برداری و پاکسازی پوست صورت حداقل هر دو هفته یک بار است.

ماندگاری آرایش، همچنین برای داشتن پوستی نرم و لطیف که آرایش اصلاحا بر روی آن بنشیند، بهتر است از تونر و مرطوب کننده‌های مخصوص پوست صورت تان استفاده کنید. زیرا تونر باعث تنظیم PH و تمیزی کامل صورت می‌شود و به دنبال آن کرم مرطوب کننده نیز به نرمی و لطافت بیشتر آن کمک می‌کند.

شاید بپسندید: مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو: با انجام این کارهای آسان، زیبایی خود را به رخ دیگران بکشید!

ماندگاری آرایش

۲.از پرایمر استفاده کنید

پرایمرهای صورت باعث بستن منافذ پوست، پوشاندن جای جوش، محو کردن چین و چروک صورت و صاف یکدست شدن سطح آن می‌شوند. به همین دلیل استفاده از یک پرایمر مناسب باعث داشتن آرایشی مرتب و ماندگار خواهد شد.

ماندگاری آرایش، همچنین استفاده از پرایمر چشم باعث می‌شود علاوه بر محو شدن چین و چرو‌های اطراف آن و پخش شدن بهتر سایه بر روی پلک، خط چشم و سایه ماندگاری بیشتری بر روی چشم داشته باشند. اما سعی کنید پرایمری را انتخاب کنید که بر پایه آب بوده و ترکیبات آن فاقد روغن باشد.

بیشتر بخوانید: مانند یک میکاپ آرتیست حرفه ای آرایش کنیم + آموزش گام به گام

۳. محصولات ضد آب را انتخاب کنید

ماندگاری آرایش، برای داشتن یک آرایش ماندگار که طولانی مدت بر روی پوست شما باقی بماند، بهتر است از انواع محصولات ضد آب مانند ریمل ، خط چشم و… استفاده کنید.

شاید بپسندید: مهمترین مواد غذایی برای سلامت مو: آنچه برای حفظ سلامت مو باید بخورید

ماندگاری آرایش

۴. محصولات آرایشی فاقد روغن

اصولا افراد با پوست چرب و معمولی بسیار سوال می‌کنند که برای ماندگاری بیشتر آرایش چه باید کرد. بهترین راهکار برای آن‌ها استفاده از محصولات فاقد روغن است. اما اگر شما دارای پوست خشک هستید، بهتر است از محصولات فاقد روغن استفاده کنید، اما پیش از استفاده‌ آن‌ها، مرطوب کننده را فراموش نکنید.

۵.آرایش درست لب‌ها

ماندگاری آرایش، ماندگار بودن آرایش بر روی لب‌ها کمی سخت به نظر می‌آید اما در صورتی که با روش‌های صحیح آرایش لب آشنا باشید، می‌توانید ساعت‌ها رژ لبی مرتب داشته باشید. برای درست رژ لب زدن بهتر است این مراحل را انجام دهید.

۱.لایه‌ای رژ لب مات یا مداد لب بزنید.

۲.مقدار اضافه رژ لب را با یک دستمال کاغذی از روی لب‌های تان پاک کنید.

۳.کمی پودر تثبیت کننده رژ لب یا پنکیک بر روی لب‌های تان بزنید.

۴.یک لایه دیگر رژ لب بزنید.

احتمالاً بپسندید: آرایش چشم پف دار و پلک افتاده: ۹ ترفند حیرت انگیز آرایشگرها برای آرایش پلک افتاده!

ماندگاری آرایش

۶.آرایش کمتر، ماندگاری بیشتر

یکی از راه های ماندگاری آرایش و ثابت ماندن آن، استفاده کمتر از لوازم آرایشی بر روی یکدیگر است. به این صورت که هر چقدر مقدار استفاده شما از کرم پودر ، کانسیلر، فاندیشن، پنکیک و … به صورت لایه‌های نازک‌تر باشد، علاوه بر ملایم‌تر بودن آرایش تان، این مواد نیز بهتر جذب پوست شما می‌شوند و بیشتر روی پوست تان ثابت می‌مانند.

۷.استفاده از فیکساتور بر روی آرایش

ماندگاری آرایش، ممکن است بپرسید در نهایت و پس از کامل کردن آرایش برای تثبیت آرایش چه کنیم ؟ پاسخ این است که استفاده از پودر و اسپری باعث ثابت ماندن بیشتر آرایش بر روی پوست شما خواهند شد. فیکساتورها همان طور که از نامشان پیداست، با فیکس کردن آرایش بر روی پوست شما، باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شوند.

آرایش

بیشتر بخوانید: پرپشت شدن ابرو با آرایش: ۴ ترفند جدید آرایشی برای پرپشت نشان دادن ابروها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا