;
آرایش و زیباییدنیای مد

فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی + ۷ خواص شگفت انگیز آن

فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی: زردچوبه ادویه ای است که با نام علمی Curcuma longa شناخته می شود. دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است که به بهبود مشکلات پوستی مانند علائم پیری، رنگدانه، آکنه و غیره کمک می کند. زردچوبه دارای یک جزء زیست فعال به نام کورکومین است که آن را ضد التهاب می کند. فواید کلیدی زردچوبه برای سلامتی و زیبایی از این کورکومین ناشی می شود. زردچوبه خواص متعددی برای جوانی و زیبایی پوست دارد. در بخش آرایش و زیبایی فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: ماسک صورت خانگی برای پوست خشک: ۷ ماسک خانگی با اثر جادویی!

۱.درخشندگی طبیعی پوست

زردچوبه به عنوان یک ماده قوی برای روشن شدن و درخشش پوست در نظر گرفته می شود. این یک ماده آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند لکه های تیره، لکه ها و هایپرپیگمانتاسیون را کاهش دهد. در اکثر عروسی های هندی از زردچوبه یا هالدی به عنوان ماسک صورت عروس استفاده می شود.

فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی، این کار برای افزودن درخشش طبیعی به پوست عروس انجام می شود. آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی موجود در زردچوبه به پوست شما درخشندگی می بخشد و با درخشش طبیعی آن را احیا می کند.

۲.جوش و آکنه را درمان می کند

باکتری کوتی باکتریوم آکنه می تواند باعث ایجاد آکنه از نوع ضایعه بر روی پوست شود. زردچوبه می تواند برای درمان این نوع آکنه عالی باشد. مطالعه ای در PharmaTutor نشان می دهد که جزء فعال زردچوبه به نام کورکومین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند با آکنه ولگاریس مبارزه کند. ماهیت ضد التهابی زردچوبه التهاب پوست را کاهش می دهد و در نهایت پوست را التیام می بخشد.

۳.به درماتیت آتوپیک کمک می کند

درماتیت آتوپیک یکی از انواع اگزما است. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، بسیاری از بزرگسالان اغلب درماتیت آتوپیک را تجربه می کنند، به خصوص در اطراف چشم. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، به این نتیجه رسید که ترکیبی از زردچوبه، پنی وات هندی و گردو در درمان اگزما موثر است.

فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی، اگرچه تحقیقات علمی یا مطالعات زیادی برای اثبات اثربخشی زردچوبه برای اگزما وجود ندارد، شواهد حکایتی وجود دارد که اثربخشی زردچوبه را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۳ ماسک صورت خانگی شگفت انگیز برای پوستی شفاف و بدون لک

فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی

۴.پیری پوست را کند می کند

پوست شما اغلب در معرض اشعه UV و آلودگی محیطی قرار می گیرد. تعادل چربی طبیعی پوست را مختل می کند و پوست شما شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی می کند که به صورت علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک، لکه های پیری و غیره ظاهر می شود.

فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی،  به طور مشابه، رادیکال های آزاد به سلول های پوست شما آسیب می رسانند و روند پیری را تسریع می کنند. معمولاً علائم پیری ابتدا در اطراف چشم، پیشانی و گردن ظاهر می شود. کورکومین که یک ترکیب آنتی اکسیدانی بالا است تولید کلاژن شما را افزایش می دهد و خاصیت ارتجاعی پوست شما را تقویت می کند.

۵.به پسوریازیس کمک می کند

پسوریازیس ممکن است روی صورت نیز رخ دهد. این یک بیماری پوستی است که پوست را ضخیم و به شدت خشک می کند. پوست صورت را ملتهب می کند و باعث تحریک شدید می شود. افرادی که پسوریازیس صورت دارند ممکن است پسوریازیس پوست سر را نیز تجربه کنند.

فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی،  کارشناسان پیشنهاد می کنند که زردچوبه می تواند برای درمان پسوریازیس صورت مفید باشد. زردچوبه که ضد میکروبی و ضد التهاب است، می تواند باکتری های عامل پسوریازیس را از بین ببرد و التهاب پوست را کاهش دهد.

۶.سیاهی دور چشم را کاهش می دهد

سیاهی دور چشم یکی از مشکلات رایج پوست است. کمبود خواب، تغذیه ناسالم، پرپیگمانتاسیون یا گذراندن زمان زیاد در مقابل کامپیوتر یا تلفن همراه می تواند باعث سیاهی زیر چشم شود. در اینجا، زردچوبه می تواند به کمک شما بیاید. زردچوبه به عنوان یک عامل روشن کننده، با به حداقل رساندن ظاهر سیاهی و گردش خون، به پوست شما کمک می کند، در نتیجه پف را کاهش می دهد و پوست اطراف چشم را روشن می کند.

۷.پوست خشک را مرطوب می کند

فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی، خشکی پوست در زمستان یک مشکل جدی است. می تواند پوست را کدر و کم آب کند. اما با زردچوبه می توانید شرایط را کاهش دهید. استفاده از محصولات مراقبت از پوست با زردچوبه یا ماسک ها یا بسته های خانگی زردچوبه برای مرطوب کردن پوست بسیار مفید است. این فرآیند از بین بردن سلول های مرده پوست را تقویت می کند تا سلول های جدید پوست بتوانند بازسازی شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

چگونه از زردچوبه برای داشتن پوستی زیبا و درخشان استفاده کنیم؟

۱.ماسک زردچوبه

فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی، ماسک زردچوبه به راحتی در بازار موجود است. می‌توانید از هر ماسکی که حاوی زردچوبه است به همراه سایر مواد قوی استفاده کنید. با این حال، ساخت ماسک زردچوبه خانگی نیز می تواند یک گزینه عالی باشد.

۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، ۱ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، ۱ قاشق چایخوری عسل را با هم در ظرفی مخلوط کنید. مقدار کافی آب اضافه کنید تا خمیر غلیظ شود. مواد را خوب مخلوط کنید. پس از آماده شدن ماسک، آن را به صورت خود بمالید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس آن را با آب گرم بشویید.

فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی

۲.پاک کننده زردچوبه

یک پاک کننده خانگی زردچوبه برای جلوگیری از آکنه، لکه های تیره و علائم پیری مفید است. ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، ۱ قاشق غذاخوری پودر نخود را در ظرفی بریزید و چند قطره شیر به آن اضافه کنید. تا خمیری به دست آید. خمیر را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۵  دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. تمام آلودگی ها را پاک می کند و باکتری های مولد آکنه را از بین می برد.

۳.روغن زردچوبه

فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی، روغن زردچوبه برای پوست شما بسیار مفید است. اگر می خواهید پوستی درخشان داشته باشید، اسانس زردچوبه می تواند مفید باشد. می تواند لکه ها و علائم آکنه را از بین ببرد. دو قطره اسانس زردچوبه را با ۳  قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. آن را در یک ظرف کوچک نگهداری کنید. هر روز قبل از خواب از چند قطره از این مخلوط برای ماساژ پوست خود استفاده کنید. بگذارید یک شب روی صورتتان بماند.

۴.شیر زردچوبه

همه ما می دانیم که نوشیدن شیر زردچوبه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. اگر سرماخوردگی و سرفه دارید می تواند کمک کننده باشد. اما شیر زردچوبه می تواند به عنوان یک پاک کننده یا مرطوب کننده عالی پوست نیز عمل کند. شستن صورت با شیر پوست را از درون پاک می کند. پودر زردچوبه را با یک لیوان شیر مخلوط کنید. می توانید صورت خود را با  این شیر بشویید.

بیشتر بخوانید: ماسک خانگی صورت: ۵ بهترین ماسک برای داشتن صورت درخشان و بدون لک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا