;
زندگی

رفع گرفتگی سینک ظرف شویی و حمام با این ۴ موثرترین روش طبیعی

سینک آشپزخانه و حمام می توانند مشکل ساز باشند. زیرا چربی، آشغال های ریز در سینک آشپزخانه و مو، کف صابون، خمیر دندان و سایر مواد شیمیایی آرایشی در سینک حمام می توانند یک گرفتگی تقریبا غیرقابل نفوذ ایجاد کنند. اما قبل از تماس با یک لوله کش، تعدادی روش جایگزین برای رفع گرفتگی وجود دارد که بسیار آسان و از همه بهتر، ارزان هستند. بنابراین در این مطلب به موضوع رفع گرفتگی سینک ظرف شویی و حمام با روش های طبیعی می پردازیم. این روش ها به شما کمک می کنند تا با مواد طبیعی و به آسانی از شر گرفتگی ها راحت شوید.

بیشتر بخوانید: 5 گیاه آپارتمانی که بمبهای اکسیژن برای تصفیه هوای خانه شما هستند!

۴روش طبیعی برای باز کردن گرفتگی سینک آشپزخانه و حمام

این روش ها آسان و کم هزینه هستند. به علاوه  همه روش‌های زیر آزمایش‌شده و واقعی هستند و هیچ‌کدام از آنها حاوی مواد شیمیایی سمی و ساینده نیستند.

۱.جوش شیرین و سرکه

رفع گرفتگی سینک ظرف شویی، این یک روش قدیمی برای رفع گرفتگی فاضلاب است که ثابت کرده است در سینک حمام و آشپزخانه بسیار موثر است. به سادگی 1/3 فنجان جوش شیرین را با 1/3 فنجان سرکه در یک پیمانه مخلوط کنید. این مخلوط بلافاصله شروع به وزیدن می کند و باید به سرعت در زهکش ریخته شود. خاصیت وز کردن آن چیزی است که به از بین بردن موثر مو و کثیفی و چربی کمک می کند. اجازه دهید حدود یک ساعت بماند سپس آن را با آب داغ بشویید.

۲.جوش شیرین و نمک

ترکیب موثر دیگر جوش شیرین و نمک است. 1/2 فنجان از هر کدام را مخلوط کرده و مخلوط را در آبکش بریزید. حدود پانزده دقیقه صبر کنید و سپس آب جوش را نیز در آبکش بریزید. هر سه جزء یک واکنش شیمیایی بسیار تهاجمی ایجاد می‌کنند و می‌توانند برخی از توقف‌های سخت‌تر سینک را باز کنند.

بیشتر بخوانید:  ترفندهای خانه داری: 10 نکته هوشمندانه و موثر برای تمیز کردن خانه

رفع گرفتگی سینک ظرف شویی

۳.وکیوم مرطوب و خشک

جارو برقی مرطوب و خشک یک وسیله ایده آل برای کمک به گرفتگی های مخصوصا سرسخت است. ممکن است لازم باشد یک مهر و موم برای شلنگ ایجاد کنید تا به طور موثر انسداد را مکش کند (مانند بالای یک بطری پلاستیکی نوشابه یا سر پیستون). جاروبرقی خود را روی بالاترین میزان مایعات تنظیم کنید و اجازه دهید shop-vac بقیه کارها را انجام دهد. مکش قوی معمولا آنقدر قوی است که هر چیزی که لوله کشی را مسدود می کند از جا بکند.

۴.آب جوش

رفع گرفتگی سینک ظرف شویی، آب جوش به طرز شگفت انگیزی در مورد گرفتگی های حمام و آشپزخانه کار می دهد. به خصوص توقف های ناشی از کف صابون یا چربی را به راحتی از بین می برد. البته آب جوشیده زمانی موثرتر است که تخلیه کندی وجود داشته باشد و آب ولرم زیادی در سینک وجود نداشته باشد. یک کتری یا قابلمه بزرگ را با آب پر کنید و آن را به جوش آورید. آب را در سه یا چهار مرحله مختلف داخل زهکش بریزید. اگر این روش قرار است کار کند، نتایج باید نسبتاً سریع باشد.

سخن آخر

رفع گرفتگی سینک ظرف شویی، این روش ها جز بهترین و کم هزینه ترین روش ها است. شما می توانید برای گرفتگی لوله ها از این روش ها استفاده کنید. به خصوص روش جوش شیرین و نمک بسیار موثر است. البته به شرطی که اجازه دهید مدتی جوش شیرین و نمک در لوله بماند. سپس آب جوش فراوان در لوله بریزید. قطعا نتیجه مثبتی می دهد. اما نکته مهم این است تا جایی که می توانید سعی کنید از ورود مو به سینک حمام و چربی به خصوص آشغال های ریز به داخل سینک آشپزخانه جلوگیری کنید. زیرا با مراقبت بیشتر لوله ها کم تر دچار گرفتگی می شوند. نکته مهم دیگر این که سعی کنید هر چند مدت یک بار قبل از این که لوله ها بگیرد از یکی از این روش های بالا استفاده کنید. تا از گرفتگی لوله ها جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: اسباب کشی آسان، سریع و مطمئن با این ۱۶ ترفند طلایی که قبلا نمی دانستید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا