;
زندگیکودک و مادر

تقویت هوش کودک: ۸ ایده غذایی که باعث افزایش هوش و قدرت یادگیری کودک می شود!

تقویت هوش کودک: برخی از غذاها علاوه بر بهبود عملکرد مغز، حافظه و تمرکز، به تقویت هوش کودک کمک می کنند، در واقع مغز یک عضو بسیار گرسنه است و اولین ارگان بدن است که مواد مغذی را از غذایی که می خوریم جذب می کند، مطلب زیر را دنبال کنید تا ۸ غذای برتر  که باعث افزایش هوش در کودکان و نحوه ارائه آنها به کودک می شوند را تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: فرزند زیبا و پرمو: تغذیه ای مخصوص در دوران بارداری برای داشتن فرزندی زیبا و پرمو

۱. تخم مرغ برای افزایش هوش در کودکان

تخم مرغ به عنوان یک منبع عالی پروتئین شناخته می شود اما زرده های تخم مرغ نیز با کولین پر شده اند که به رشد و تقویت حافظه کمک می کند.

۲.ماهی قزل آلا برای افزایش هوش در کودکان

تقویت هوش کودک، ماهی های چرب مانند ماهی ماهی منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا 3 و DHA و EPA هستند که هر دو برای رشد و عملکرد مغز ضروری هستند، در واقع تحقیقات اخیر همچنین نشان داده است افرادی که بیشتر از این اسیدهای چرب را در رژیم غذایی خود دریافت می کنند، باهوش هستند و تست های مهارت های ذهنی را بهبود می بخشند. این ماهی تن است همچنین منبع امگا – 3 است، اما آن است که منبع غنی مانند ماهی آزاد است.

احتمالاً بپسندید: ورزش مخصوص ژاپنی ها برای پیر نشدن و جلوگیری از میگیرن و آلزایمر!

۳.غلات سبوس دار برای افزایش هوش در کودکان

مغز نیاز به تأمین مداوم گلوکز دارد و غلات کامل آن را به وفور تأمین می کنند. فیبرها به تنظیم ترشح گلوکز به بدن کمک می کنند  و غلات کامل نیز حاوی ویتامین های B هستند و باعث تقویت سلامت سیستم عصبی می شوند.

احتمالاً بپسندید: علل مجرد ماندن دختران: دختران با این ۷ ویژگی‌ مجرد می‌مانند!

۴. جو برای افزایش هوش در کودکان

تقویت هوش کودک، جو یکی از محبوب ترین و محبوب ترین قرص های کودکان است و قرص های “مغز را تغذیه می کند.” جو در  صبح هنگام نیاز به بیدار شدن ، انرژی یا سوخت مغزی عالی را برای کودکان فراهم می کنند.

جو غنی از فیبر است و مغز کودک را در طول صبح در مدرسه تغذیه می کند. جو نیز منبع خوبی از ویتامین E ، ویتامین B ، پتاسیم و روی است که باعث می شود بدن و ذهن ما با تمام ظرفیت کار کنند.

احتمالاً بپسندید: ۱۰ گیاه شگفت انگیز که کم خونی رو درمان میکنه!

۵. انواع توت ها برای افزایش هوش در کودکان

توت فرنگی ، گیلاس ، انواع توت ها و انواع توت سیاه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ها به ویژه ویتامین C هستند که ممکن است به جلوگیری از سرطان کمک کند.

تقویت هوش کودک، مطالعات نشان داده اند که حافظه بهبود یافته در هنگام خوردن انواع توت ها و توت فرنگی است ، و دانه تمشک نیز منبع خوبی از امگا 3 است.

بیشتر بخوانید: شگردهای جالب بوعلی سینا برای تعیین جنسیت بدون سونوگرافی!

تقویت هوش کودک

۶. لوبیا کلیه برای افزایش هوش در کودکان

لوبیا یک غذای ذهنی عالی است زیرا علاوه بر مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی حاوی انرژی از پروتئین ، کربوهیدراتهای پیچیده و فیبر است همچنین لوبیا همچنین برای مدت طولانی سطح انرژی و تفکر کودک را بالا می برد.

تقویت هوش کودک، کریگر می گوید ، کلیه ها و حبوبات حاوی اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری نسبت به سایر قرص ها هستند – به ویژه ALA ، یکی دیگر از امگا 3 برای رشد و عملکرد مغز.

بیشتر بخوانید: وظیفه زن نسبت به شوهر: هر زنی باید این کارها را برای شوهرش انجام دهد!

۷.سبزیجات رنگارنگ برای افزایش هوش در کودکان

سبزیجات با رنگهای غنی و عمیق حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که سلامتی و قدرت سلولهای مغزی را حفظ می کنند و بهترین منابع هستند: گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، هویج و اسفناج.

تقویت هوش کودک، سعی کنید سبزیجات رنگی بیشتری را در وعده های غذایی کودکتان به شکل های مختلف گنجانید ، زیرا این مواد غذایی باعث افزایش هوش در کودکان می شوند .

۸.شیر و ماست برای افزایش هوش در کودکان

در هنگام فکر کردن به غذاهایی که باعث افزایش هوش در کودکان می شود ، باید شیر و ماست را در نظر بگیرید ، زیرا لبنیات پر از پروتئین و ویتامین های B لازم برای رشد بافت مغز ، انتقال دهنده های عصبی و آنزیم ها می شوند و شیر ، شیر و ماست نیز مقدار بیشتری پروتئین و کربوهیدرات را برای بدن فراهم می کنند که منبع مورد نیاز انرژی برای مغز هستند. .

تقویت هوش کودک، تحقیقات اخیر نشان می دهد که کودکان و نوجوانان به 10 برابر مقدار توصیه شده ویتامین D که به سیستم عصبی کمک می کند نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: ۷ آسیب و عوارض تک فرزندی در جامعه که باید جدی بگیرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا