;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

رژیم غذایی پایدار راز همیشه سالم غذا خوردن و عمر طولانی!

رژیم غذایی پایدار: عادات تغذیه ای و زندگی بی تحرکی که زندگی امروزی به ارمغان می آورد، مشکلات فراوانی را برای سلامتی به همراه دارد. علاوه بر این، وقتی در مورد نگرانی های زیبایی شناختی، اختلالات تغذیه ای مبتنی بر روانشناختی و موارد دیگر صحبت می کنیم، کلمه رژیم وارد زندگی ما می شود. این رژیم چیست و چگونه به ما زندگی سالم، عمر طولانی و نشاط و جوانی را هدیه می دهد؟  در بخش تناسب اندام  و تغذیه رازهای داشتن یک رژیم غذایی پایدار به معنای همیشه سالم غدا خوردن بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی سالم: آیا رژیم غذایی شما سالم است؟ + ۱۰ نکته موثر

رژیم غذایی

رژیم غذایی پایدار، ما همیشه کلمه رژیم را همراه با کاهش وزن و لیست های ممنوعه شنیده ایم. لیستی وجود دارد که مانند رژیم لاغری ۱۰ کیلویی، رژیم سم زدایی، رژیم غذایی بدون گلوتن، رژیم پروتئینی، رژیم غذایی چربی سوز ادامه دارد. اما رژیم در واقع به چه معناست؟ درک معنای یک مفهوم، هدف این کلمه را در زندگی ما یادآوری می کند. به همین دلیل است که فکر می‌کنیم باید بدانید معنی آن چیست.

رژیم غذایی پایدار، رژیم در واقع الگوی غذایی زندگی روزمره یک فرد است. بنابراین رژیم غذایی مساوی طرح تغذیه است. اگر شما فردی هستید که در زندگی روزانه خود غذاهای ناسالم زیادی مصرف می کنید، پس یک رژیم غذایی ناسالم دارید. یا دائماً فست فود مصرف می کنید، پس یک رژیم غذایی مبتنی بر فست فود دارید.

کلمه رژیم در حال حاضر باعث نارضایتی مردم شده است. در واقع افرادی هستند که از به کار بردن و یا حتی شنیدن این کلمه امتناع می ورزند و می خواهند از عبارت “تغذیه سالم” استفاده کنند، آنها در واقع کار را درست انجام می دهند، اما نیازی به ترس از یک کلمه نیست، ما این کلمه را بررسی می کنیم.

در تصور عمومی رژیم غذایی به چیزی گفته می شود که برای کاهش وزن ساخته می شود، شما را گرسنه می گذارد، لیست ممنوعه دارد، بی مزه و بی نمک است. اما اگر رژیم غذایی به معنای رژیم غذایی باشد، هیچ کدام از اینها نیست. یک رژیم غذایی سالم، یک رژیم غذایی متعادل، کافی و سالم برای زندگی است. اگر می خواهید یا نیاز به ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی خود دارید، قطعاً باید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید تا یاد بگیرید چگونه غذای سالم بخورید، وزن اضافه کنید، وزن کم کنید، علائم بیماری را کاهش دهید و حتی شاید دارویی که استفاده می کنید را ترک کنید.

رژیم غذایی پایدار

بیشتر بخوانید: مرد جذاب و خوش تیپ: ۱۰ رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن در مردان

۹ قانون کلی یک رژیم غذایی سالم

۱.روغن زیتون در رژیم غذایی

۲.مصرف منابع کربوهیدرات و غلات کامل

۳.مصرف حداقل ۴-۵ وعده میوه و سبزیجات

۴.نوشیدن حداقل۲ لیتر آب در روز

۵.دوری از غذاهای بسته بندی شده، سیب زمینی سرخ شده، شیرینی، کیک، پای، کلوچه، کیک، شیرینی

۶.اجتناب از نوشیدنی های شیرین، نوشیدنی های اسیدی مانند نوشابه کولا

۷.مراقب میزان نمکی که استفاده می کنید باشید

۸.اجتناب از یک زندگی بی تحرک

۹.سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید

رژیم غذایی پایدار، رعایت این قوانین، رژیم غذایی شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد. بد نیست بدانید رژیم غذایی هر فردی شخصی است. همه ما با هم فرق داریم. ما به چیزهای مختلف نیاز داریم، بدن های متفاوتی داریم، بنابراین نیازهای ما در رژیم غذایی ما متفاوت خواهد بود. به همین دلیل،ممکن است ایده خوبی نباشد که از رژیم غذایی شخص دیگری در زندگی خود استفاده کنید.

زیرا ترجیحات، زندگی و بدن شما متفاوت است. وقتی سعی می کنید از رژیم غذایی تهیه شده برای شخص دیگری پیروی کنید و برای شما جواب نمی دهد، احساس شکست می کنید و فکر می کنید “این بار درست نشد، سالم غذا خوردن برای من نیست، من نمی توانم” انجامش نده”. متأسفانه جای تعجب نیست که در جاده ای که برای ما آماده نشده است نتوانیم به مقصد برسیم. در این مرحله، چیزی است که می خواهیم در مورد “رژیم غذایی پایدار” به شما بگویم.

بیشتر بخوانید: 7 نشانه که نشان می دهد رژیم غذایی شما ناسالم است

رژیم غذایی پایدار

آیا این رژیم غذایی پایدار است؟

این رژیمی است که باید به زندگی خود اضافه کنیم. رژیم غذایی پایدار به چه معناست؟ رژیم غذایی پایدار به معنای رژیمی است که با زندگی شما سازگار باشد. یک هفته رژیم گرفتی، یک ماه، دو ماه رژیم گرفتی، اما بعد؟ وقتی رژیم به پایان می رسد، چیزهایی وجود دارد که می خواهید بخورید، کارهایی که می خواهید انجام دهید و نمی توانید منتظر بمانید تا به محض پایان روند، آنچه را که می خواهید آزادانه بخورید. اگر رژیم غذایی شما نظمی ندارد که بتواند برای شما پایدار باشد، احتمالاً اینها همان چیزی است که در ذهن دارید.

رژیم غذایی پایدار، نکته ای ک سعی می کنیم به آن برسیم این است که برخی افراد دوست دارند صبح ها نوشیدنی سبز بخورند، برای برخی حتی دوری از مربا یک دستاورد است. ما همیشه باید به سمت یک رژیم غذایی سالم برای خود حرکت کنیم، اما قبل از هر چیز مهم این است که یک رژیم غذایی داشته باشیم که بتواند برای ما پایدار باشد و در واقع بتوانیم آن را به یک سبک زندگی تبدیل کنیم و به تدریج بدون تحمیل بار سنگین پیشرفت کنیم.

ما چون نمی‌گوییم ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی به یکباره دشوار یا غیرممکن است، اما فکر می‌کنیم راه مطمئن و مستمر برای وارد کردن یک رژیم غذایی سالم به زندگی‌ راهی است که باید به تدریج در آن پیشرفت کرد. زیرا ما در اینجا در مورد تبدیل تغذیه سالم به یک شیوه زندگی صحبت می کنیم، و این به اندازه ترک عادت های بد مهم است.

رژیم غذایی پایدار

همیشه نیت خود را به خاطر بسپارید

رژیم غذایی پایدار، در پایان، یک مورد دیگر وجود دارد که می خواهیم به آن اشاره کنیم. زندگی خود را مرور کردید، تصمیم گرفتید سالم غذا بخورید و با یک متخصص شروع به کار کردید. اکنون شما در حال تغییر برخی چیزها در زندگی خود هستید و سؤالاتی در مورد این که آیا رژیم دارید یا خیر، برایتان پیش می آید.

اگر بگویید من رژیم دارم، سالم غذا می خورم، هیچ اتفاقی نمی افتد، اگر بگویید نمی خواهید این جملات را بشنوید، مساله جداگانه ای است. در چنین مواقعی چه بخواهید توضیح دهید چه نخواهید، توصیه من به شما این است که به جای گفتن «رژیم هستم» بگویید «سالم غذا می خورم». حتی اگر آن را به طرف مقابل نمی گویید، به خودتان بگویید.

من قصد دارم، می خواهم سالم تر باشم، زندگی طولانی سالمی داشته باشم، همیشه جوان و پرانرژی باشم، تناسب اندام داشته باشم، دردهایم را کاهش دهم، از شر داروهایم خلاص شوم، بر بیماری ام غلبه کنم. بنابراین باید رژیم غذایی خود را به عنوان “رژیم غذایی سالم، کافی و متعادل” تغییر دهید. اگر تصمیم به تغییر دارید، همیشه قصد خود را بیان کنید، به خصوص به خود بگویید تا همیشه انگیزه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: رزیم غذایی مناسب سلامت قلب: برای داشتن قلبی سالم، رژیم غذایی دوستدار قلب را جدی بگیرید!

رژیم غذایی پایدار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا