;
تفریح و سرگرمی

اگر پلنگ برفی استتار شده را تشخیص دادی، بینایی و دقت‌ات مثل عقابه!

تست قدرت بینایی پلنگ کوهستان: بدون یک چشم ماهر آموزش دیده،تشخیص “پلنگ های برفی” که کاملاً در این عکس از تست قدرت بینایی پلنگ کوهستان، پنهان شده اند غیرممکن است. اسماعیل شریف، 41 ساله، عکاس حیات وحش است که در عکاسی از پلنگ های برفی در محیط طبیعی آنها تخصص دارد. مجموعه تصاویر او  از پلنگ های برفی بسیار معروف است. یکی از عکس های او  در تست بینایی پلنگ کوهستان در این مطلب نشان داده شده است.

پلنگ برفی (نام علمی: Panthera uncia) یک گونه از گربه‌های بزرگ است که در کوه‌های مرتفع آسیای مرکزی و جنوب آسیا زندگی می‌کند. بر اساس فهرست سرخ گونه‌های در معرض خطر، این جانور، یک گونه آسیب‌پذیر است. تخمین زده می‌شود که تنها 10000پلنگ برفی بالغ در دنیا باقی مانده‌است و تعداد آن‌ها به‌دلایلی از جمله شکار و نابودی زیستگاه، رو به کاهش است.

پلنگ‌های برفی از سایر پلنگ‌مانندها کوچک‌تر هستند. پوست آن‌ها سفید، زرد و مایل به خاکستری است و این جانوران دارای خال‌های تیره رنگ کوچک بر روی سر و گردن و خال‌های بزرگ‌تر روی پشت و طرفین بدن خود هستند. شکم این جانور سفید است و چشم‌ها، سبز کم‌رنگ یا خاکستری است. موهای بدن این جانور، ضخیم و انبوه است و در نقاط مختلف بدن، بین ۵ تا ۱۲ سانتی‌متر طول دارد. طول بدن پلنگ برفی، از سر تا دُم، ۷۵ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و طول دُم آن، ۸۰ تا ۱۰۵ سانتی‌متر است. طول دندان‌های نیش این جانور، ۲۸ میلی‌متر و وزن این جانور ۲۵ تا ۵۵ کیلوگرم است.

این عکس در منطقه اسپیتی در هیماچال پرادش، هند گرفته شده است. مجموعه تصاویر او به همراه رمانش تحت عنوان«نگاه پلنگ برفی»، در هشت سال گذشته لقب «مرد پلنگ برفی هند» را برای او به ارمغان آورده است. او از تصاویر خود برای تفریح و سرگرمی نیز استفاده کرده. در تصویر ذیل او معتقد است که یک نگاه تیز بین تنها می تواند پلنگ برفی را در کمتر از 8 ثانیه تشخیص دهد. با مجله خبری چشمک و تست قدرت بینایی پلنگ کوهستان همراه شوید.

شاید بپسندید: اگر در یک نگاه سیب متفاوت را پیدا کنی، تمرکزت 20 هست!

تست قدرت بینایی پلنگ کوهستان

شریف در توضیح این عکس گفته ات: «دیدن آن‌ها در محیط طبیعی‌شان نیازمند یک چشم آموزش‌دیده می‌طلبد، اما هر بار که این کار را انجام می‌دهم، مثل این است که برای اولین بار یکی را ببینم.» اسماعیل اعتراف می‌کند که حتی با وجود تجربه‌اش، تشخیص آن‌ها برای او هم بسیار دشوار است.

عکاس موفق شد این تصویر تست قدرت بینایی پلنگ کوهستان را که توسط مردم محلی به “گربه شبح” معروف است را در زیستگاه طبیعی خود در طول سفر خود به تصویر بکشد. آیا می توانید گربه روح یا پلنگ برفی را در طبیعت صخره ای تصویر، تشخیص دهید؟ با دقت به عکس نگاه کنید!

شاید بپسندید:چمدان متعلق به کدام یک از دخترهاست؟

تست قدرت بینایی پلنگ کوهستان

شاید بپسندید:اگه دقت و تیزبنی ات مثل شاهینه، بگو اشتباه تصویر دخترک جلو آینه چیه!؟

.

.

.

.

شاید بپسندید: نابغه ها در یک نگاه متوجه اشتباه تصویر کودک می شوند!

.

.

.

شاید بپسندید: فقط افراد با تمرکز بالا می توانند 7 حیوان مخفی را در تصویر این کوهنورد پیدا کنند!

پاسخ تست قدرت بینایی پلنگ کوهستان

عکاس این تصویر معتقد است که پلنگ‌های برفی استاد استتار هستند و مواقعی بوده است که حتی راهنماهای منطقه نیر نتوانسته اند حضور پلنگ های برفی را تشخیص دهند. پس اگر شما در 8 ثانیه تاکنون نتوانستد پلنگ برفی را تشخیص دهید، نگران نباشید.عکس زیر که با رنگ قرمز مشخص شده است، محل پلنگ برفی تقریبا نامرئی را نشان می دهد. در یکی از دایره تصویر بزرگ نمایی شده این حیوان قرار داده شده است. آیا اکنون متوجه این حیوان زیبا شدید!؟

شاید بپسندید: اگه نابغه ریاضی هستی، 1 چوب کبریت را جابه جا کن تا معادله درست شود

.

.

.

.

.

شاید بپسندید:فقط افرادی که دقت شون بالاست، 10 تفاوت تصویر مادر و فرزند را پیدا می کنند!

پاسخ تست قدرت بینایی پلنگ کوهستان: پلنگ در این تصویر مشخص و در عین حال بزرگنمایی شده است.

شاید بپسندید:داستان ضرب المثل حرفهای بند تنبونی!

پاسخ تست قدرت بینایی پلنگ کوهستان

استتار چیست؟

استتار در لغت نامه ی دهخدا به معنای در پرده پنهان گردیدن و پوشیدگی و نهان کردن می باشد و نوعی پنهان شدن از طریق ایجاد همرنگی و هم شکلی با محیط اطراف می باشد. استتار در طبیعت به وفور توسط حیوانات دیده میشود و انسان برای دفاع از جان خود از این روش استفاده میکند تا طبیعت گردی بهتر و موفق تری را پیش رو داشته باشد.

مزایای استتار در طبیعت

در حالت کلی می توان گفت، استتار در طبیعت در مرحله ی اول برای حفاظت از جان در برابر حیوانات و همچنین حملات نظامی صورت می گیرد. اما همیشه حفاظت از جان دلیل این کار نیست، بلکه شکار حیوانات و پرندگان و همچنین شکار سوژه های عکاسی در طبیعت نیز می توانند از جمله مزایای استتار به شمار آیند که به شدت مورد توجه قرار می گیرد.

استتار سیاهگوش

آیا این چالش تصویری را دوست داشتید؟ شاید برای شما خیلی راحت بود؟امیدوارم از تست قدرت بینایی پلنگ کوهستان استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

 

 

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

احتمالاً بپسندید: با انتخاب یکی از این خرگوش ها می تونی اطلاعات جالبی را درباره خودت و اطرافیانت بفهمی!

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: فقط یه باهوش نابغه میتونه تو 10 ثانیه این چالش ریاضی را حل کنه؟

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید:با حل کردن معادله آخر، ضریب هوش ات رو ارزیابی کن!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: داستان مرد حکیم و حاکم شهر!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: خوش بین هستی یا بدبین!؟ اگه مطمئن نیستی فقط یکی از تصاویر روخانه را انتخاب کن!

 

 

شاید برایتان جالب باشد

آیا می دانید که انگشتان شست شما از ویژگی های شخصیتی شما می گویند!

 اگه تو 10 ثانیه اشتباهات آشپزخانه خانم خانه دار را پیدا کنی، دقت و تمرکزت مثل عقابه!

جهانگرد بیچاره از کدوم درب خارج بشه تا از موقعیت خطرناک نجات پیدا کنه!

فقط نابغه ها متوجه میشن: چه چیز غیر عادی در تصویر می بینید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا