;
فرهنگ و هنر

طراحی لباس سنتی کشورهای مختلف با کمک هوش مصنوعی+ تصاویر بخش اول

لباس سنتی کشورهای مختلف: دانشمندان هرگز در مورد زمان شروع پوشیدن لباس توسط انسان به توافق نرسیده‌اند و تخمین‌های پیشنهاد شده توسط متخصصان گوناگون از ۴۰.۰۰۰ تا حتی ۳ میلیون سال پیش متغیر بوده‌است.

پوشیدنی‌ها همچنین می‌توانند نشان دهندهٔ باورهای مذهبی، فرهنگی و دیگر معانی اجتماعی باشند. پوشاک زنانه چون چکمه، تاپ، لگینگ، ساپورت، دامن، استاکینگ و پوشاک مجلسی زنانه، به عنوان نمادهای هنر و فرهنگ پوشش انسانی مدرن در نظر گرفته می‌شوند. نقش زیبایی‌گرایانه و جذب‌کنندگی پوشاک اگرچه برای هردو جنسیت مرد و زن در نظر گرفته می‌شود اما به‌طور معمول در صنعت مد، تمرکز بر زیبایی پوشاک زنانه بوده‌است.

احتمالاً بپسندید: واقعیت ها درباره قرون وسطی که اکثر فیلم ها نادرست به تصویر می کشند!

پوشش در گذر زمان

پس از پیشرفت‌های صنعتی اروپا بسیاری از پوشاکی که گاه کامل در انحصار مردان بوده یا مردانه دانسته شده‌اند، تبدیل به پوشاکی زنانه شدند و در سراسر جهان به عنوان پوششی برای زن شناخته شدند. در نمونه‌ای چکمه‌های بلند و چرمی تا پایان دهه ۲۰۱۰ و پس از آن به کفشی زنانه تبدیل شدند. انواعی از پوشاک توری و بدن‌نما نیز کاملا زنانه دانسته شدند. با این حال، جنبش‌هایی علیه جنسی‌سازی پوشاک شکل گرفت.

یکی از مهم‌ترین کاربرد پوشاک نقش نگهداری و حفاظتی آنان بوده‌است و در جلوه‌های نوین لباس‌ها در نقش حفاظتی آن‌ها می‌توان به انواعی از لباس‌های حفاظتی یا لباسهای مانند پوشاک فضانوردی، پوشاک زرهی، پوشاک غواصی، مایو، پوشاک حفاظت کننده در مقابل نیش زنبور، لباس چرمی موتورسواری و لباس‌های محافظ اشاره کرد.

در معانی کاربردی پوشاک در روند تحول تاریخی آن می‌توان به مواد زیر برای به وجود پوشاک به جز جنبه محافظتی آن می‌توان از کاربدهای جادویی، قدرت نمایی، فرهنگ حیا و هویت بخشی اشاره کرد. پوشاک گویش تظاهری، عملی و نشانه ای برای بیان محتوای فرهنگی یک جامعه می‌باشد و به جز وظیفه پوشانندگی و محافظت دارای نقش‌های چون زیبایی، هویت بخشی، جزی جدید از زبان بدن در نقش‌های اعتراضی، بیان‌های سیاسی، یا شکوه و جلال اجتماعی، گرانبهایی و سرگرمی را در بر می‌گیرد. اما تمام موارد فوق زمانی محقق خواهد شدکه صفت اصلی یعنی پوشاندن حتی جزئی کوچکی از بدن را دربرداشته باشد.

احتمالا بپسندید: تصاویر جذاب و دیدنی لیلا زارع بازیگر فیلم سینمایی ضد + بیوگرافی

همچنین مردم بدن‌هایشان را به وسیله عطر، لوازم آرایش و مدل دادن به موهای سر، صورت و بدنشان پیراسته می‌کنند. آن‌ها همچنین بدنشان را به وسیله کارهایی مثل خالکوبی و جای زخم و دیگر کارها علامت‌گذاری می‌کنند. این کارها ممکن است نشانه‌ای از پوشاک باشند اما پوشاکی به وجود نیامده‌است.

در طول تاریخ بسیاری از جوامع به‌طور کامل یا تا قسمتی طرفدار برهنگی بوده‌اند که این یک هنجار فرهنگی به حساب می‌آمد. در دنیای امروز در بیشتر فرهنگ‌ها رفت‌وآمد در مکان‌های همگانی بدون پوشاک یک هنجارشکنی و غیرقابل قبول است. لباس‌های نخستین از پوست حیوانات تهیه می‌شدند. پوشاک مردم عهد باستان بسیار گشاد بود. در قرون وسطی مردم فقیر پوشاک ساده‌ای برتن می‌کردند اما ثروتمندان از پوشاک دوخته شده از حریر و ابریشم مرغوب شرق استفاده می‌کردند؛ مثلاً ملکه الیزابت اول، سمبل مد در دوران خود بود. گفته می‌شود وی هنگام مرگ خود بیش از ۳۰۰۰ دست لباس داشت.

شاید بپسندید: هنر هوش مصنوعی در بازسازی شخصیت های کارتونی در واقعیت + تصاویر بخش اول

تاثیر عوامل مختلف بر سبک لباس جوامع

عوامل مختلفی در تغییر لباس ها و نوع پوشش بشر تاثیر گذار بود. از جمله این عوامل می توان به شرایط اقلیمی، عوامل اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد. تغییرات آب و هوایی و اقلیمی یکی از عوامل مهم در بروز تمدن و اختراعات بشر است. اختراع لباس نیز یکی از آن چیزهایی است که دستخوش تغییراتی بر اساس شرایط اقلیمی می شد.

اقلیم هر سرزمین باعث می شد نوع پوشش مردم آن دیگر سرزمین ها متفاوت باشد. در مناطق سردسیر بشر برای گرم نگه داشتن خود به لباس با عنوان یک نیاز حیاتی می نگریست. نوع پوشش و لباس برای انسان هایی که در مناطق حاره ای زندگی می کردند از اهمیت زیادی برخوردار نبود زیرا شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی روی آنها نمی گذاشت.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر نوع پوشش و اختراع لباس شرایط اقتصادی است. اوضاع اقتصادی هر سرزمین نقش بسیار مهمی در نوع پوشش آنها ایفا می کرد. در اروپا با وجود آن که رشد صنعتی را شاهد بودیم و بسیاری از مسائل جامعه تحت تاثیر صنعتی شدن تغییرات اساسی کرده بود، اما ارزش ها و سنن مردمان گذشته همچنان حفظ می شد.

احتمالاً بپسندید:زنان هفت‌ تیر کش و یاغی در غرب وحشی+ تصاویر

لباس سنتی کشورهای مختلف

شکل، رنگ و طرح هر لباسی بازتاب دهنده هویت یک جامعه است. بر همین اساس شاهدیم که هر جامعه، قوم و ملت برای خود لباس و پوشش سنتی خود دارد.  لباس‌ها دنیایی از اصالت را با خود به دوش می‌کشند و تجلی باورها و عقاید و فرهنگ یک قوم هستند. در ادامه با تصاویر لباس سنتی کشورهای مختلف در بخش فرهنگ و هنر در زیر مجموعه آداب و رسوم مجله خبری چشمک خواهیم پرداخت.

احتمالاً بپسندید: حضور جواد عزتی در سریال زخم کاری ۲ در دو دقیقه گردوخاک به پا کرد!

 

 

شاید بپسندید: معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی چی میشه+بخش دوم معانی و تصاویر پرنسس ها

 

شاید بپسندید: عکس های دیدنی پرنسس های دیزنی که وارد عرصه مُد شده اند+ بخش پایانی

 

 

 

 

 

شاید بپسندید: عکس های دیدنی لی یونگ ئه(یانگوم) در سن 52 سالگی | خانم لی اثبات کرده که سن فقط یه عدده!

 

 

 

شاید بپسندید: جدیدترین عکس های شخصی اوریم آلاسیا بازیگر سریال شربت زغال اخته!

 

 

 

شاید بپسندید: واکنش اعراب به حنگ غزه به روایت هوش مصنوعی+عکس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لباس سنتی کشورهای مختلف

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالاً بپسندید: سریال مستوران فصل دوم با داستان عاشقانه و جذاب + بازیگران، ساعت پخش و تکرار

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا