;
زندگیتناسب اندام و تغذیه

از بین بردن چربی شکم با خوردن این ۱۴ مواد غذایی

عوامل زیادی می توانند باعث بزرگ شدن شکم شوند. رژیم غذایی سرشار از نمک، چربی یا شکر، کم تحرکی، استفاده بیش از حد از چربی در هنگام پخت و پز (سرخ کردن، روغن، کره و غیره)، کمبود فیبر غذایی، کمبود خواب، میان وعده های غیر ضروری و استرس عواملی هستند که باعث ایجاد چربی شکم می شوند.

رژیم غذایی یکی از مهم ترین عوامل در لاغری دور کمر و از بین بردن چربی شکم است. لازم است رژیم غذایی مناسبی داشته باشید که به کاهش وزن کمک کند. یک رژیم غذایی متعادل باید با تمرکز بر غذاهای مغذی و کم کالری به طور کلی انجام شود. گوشت های سفید مانند بوقلمون، مرغ، ماهی و غذاهای دریایی باید ترجیح داده شوند. مصرف انرژی باید افزایش یابد، باید از خوردن میان وعده های زیاد خودداری شود و مایعات به اندازه کافی مصرف شود. در واقع رعایت یک رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت های بدنی منظم برای از بین بردن چربی شکم بسیار مهم است. غذاهایی وجود دارد که باید آنها را بخورید تا به طور موثر چربی شکم خود را از بین ببرید و غذاهایی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. با بخش تناسب اندام و تغذیه چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: کاهش اشتها با ۱۵ بهترین میان وعده + کاهش وزن سریع

برای از بین بردن چربی شکم این ۱۴ مواد غذایی را مصرف کنید

 

۱.آووکادو

این میوه با داشتن حدود ۱۰ درصد فیبر از افزایش قند خون جلوگیری می کند و در دفع مواد زائد از بدن نقش اساسی دارد. همچنین منبع عالی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب است. آووکادو همچنین در جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی موثر است.

۲.از بین بردن چربی شکم، هندوانه

هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است. همچنین منبع خوبی از فیبر و ویتامین است. هندوانه برای از بین بردن چربی و کنترل هوس ها ایده آل است.

۳.انگور

انگور یک ملین طبیعی است و به از بین بردن چربی ها کمک می کند. کالری کم آن باعث می شود که مصرف غذا را محدود کنید و در عین حال احساس گرسنگی را کنترل کنید.

از بین بردن چربی شکم

۴.بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است و کالری بسیار کمی دارد. این میوه ها در متابولیسم چربی نیز موثر هستند.

۵.از بین بردن چربی شکم، چغندر

۱۰۰ گرم چغندر تنها ۱۹ کالری دارد و این سبزی دارای شاخص گلیسمی پایینی است. بدون ایجاد نوسان در سطح قند خون، اشتها را سرکوب می کند.

بیشتر بخوانید: لاغری شکم و پهلو مخصوص خانم ها + 8 بهترین روش ساده و علمی

۶.کنگر فرنگی

کنگر فرنگی که تقریبا به اندازه آووکادو فیبر دارد، بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد و باعث می شود کمتر غذا بخورید. علاوه بر این، به آب شدن چربی شکم و کاهش قند خون کمک می کند.

۷.مارچوبه

مارچوبه با داشتن قدرت ادرارآور قوی، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

۸.نارگیل

این میوه گرمسیری که در برابر دردهای معده موثر است، احساس سیری را تسریع می کند.

۹.گلابی

گلابی یکی از غذاهایی است که برای آب کردن چربی های شکم ترجیح داده می شود. کالری کمی دارد، حدود ۵۰ کالری را تامین می کند و به لطف فیبر موجود در آن احساس سیری ایجاد می کند. علاوه بر این، محتوای بالای آب و پکتین موجود در آن به مبارزه با اشتها کمک می کند. بنابراین گلابی یک میان وعده عالی برای کنترل گرسنگی است.

۱۰.از بین بردن چربی شکم، سیب

سیب نیز مانند گلابی به دلیل محتوای فیبر خود احساس سیری می کند. همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری مانند مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن است. سیب به دلیل غلظت بالای پکتین توانایی حذف چربی اضافی از بدن را دارد.

۱۱.زنجبیل

در مقایسه با سایر غذاهای کاهش وزن، زنجبیل دارای تمام خواصی است که به کاهش وزن کمک می کند. ترشح لپتین، هورمون سیری را تحریک می کند، تولید کورتیزول را محدود می کند، هورمونی که از ذخیره چربی در قسمت های مختلف بدن (شکم، ران ها و غیره) پشتیبانی می کند. دمای بدن و مصرف انرژی را افزایش می دهد. این ادویه همچنین می تواند جایگزین نمک برای شیرین کردن غذاها شود و به کنترل بهتر مصرف سدیم کمک کند. برای آب کردن چربی های شکم، زنجبیل را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

۱۲.بادام

بادام یک کمک عالی برای کاهش وزن است، حتی اگر کالری داشته باشد. فیبر و محتوای آنتی اکسیدانی آن به تنظیم سطح قند خون و کاهش هوس کمک می کند. بنابراین بادام به کاهش هوس خوردن میان وعده کمک می کند. بادام علاوه بر خاصیت لاغری، به دلیل داشتن چربی های خوب برای قلب نیز مفید است. کارشناسان می گویند که مصرف یک مشت بادام در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت را کاهش دهد. به علاوه سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد و سطح فشار خون را متعادل می سازد.

از بین بردن چربی شکم

۱۳.آناناس

آناناس یکی از موثرترین مواد غذایی برای کاهش وزن است. حاوی بروملین است، آنزیمی که توانایی سوزاندن چربی و تسهیل جذب پروتئین ها را دارد. به دلیل داشتن فیبر بالا، هضم مواد غذایی را تسهیل می کند، با یبوست مزمن مبارزه می کند. رادیکال های آزاد را از بین می برد، از برخی سرطان ها و بیماری های مزمن مختلف به دلیل پیری سلولی جلوگیری می کند.

۱۴.کینوا

کینوا که منبعی از مواد معدنی و مواد مغذی ضروری برای بدن است، سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و به کاهش اشتها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با خوردن سبزیجات:با این ۱۷ روش برای همیشه لاغر می شوید

برای از بین بردن چربی شکم این ۵ غذا را نخورید

برای آب کردن چربی شکم و حفظ ظاهری زیبا، باید غذاهای زیر از رژیم غذایی خود حذف یا محدود کنید.

۱.نوشیدنی های بسته بندی شده

نوشابه های گازدار، آب میوه ها، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه های صنعتی بسته بندی شده به دلیل داشتن قند زیاد، ذخیره سازی چربی در ناحیه شکم را فراهم می کنند. علاوه بر این، گازهای موجود در آنها برای فلور روده مضر است و می تواند باعث نفخ شود. بنابراین مصرف نوشیدنی های بسته بندی شده یا قندی را حذف کنید یا در موارد محدود و میزان بسیار کم مصرف کنید

۲.از بین بردن چربی شکم، آب نبات

کاهش مصرف قند برای داشتن شکمی صاف بسیار مهم است. قند اضافی به چربی ذخیره شده تبدیل به بافت چربی می شود و در نتیجه باعث افزایش وزن می شود. مصرف شکر همچنین باعث نوسانات زیادی در قند خون می شود و اشتها را افزایش می دهد. بنابراین برای از بین بردن چربی شکم و کاهش وزن باید مصرف قند را حذف یا بسیار محدود کنید. غذاهای شیرین طبیعی مانند میوه، عسل و خرما را می توان در حد اعتدال مصرف کرد.

از بین بردن چربی شکم

۳.محصولات تصفیه شده

مصرف مکرر محصولات تصفیه شده می تواند باعث ایجاد چربی در ناحیه شکم شود. این ها شامل غلات تصفیه شده، محصولات آرد سفید و روغن می شود. زیرا پالایش برخی از مواد مغذی ضروری برای کاهش وزن را حذف می کند. به عنوان مثال، فیبر رژیم غذایی برای تنظیم حرکت روده بسیار موثر است  و جذب قند و چربی را محدود می کند. اما محصولات تصفیه شده فیبر کمی دارند یا اصلاً فیبر ندارند.

۴.غذاهای فراوری شده

پیتزا، کیک، دسر، سس… بیشتر غذاهای فرآوری شده حاوی سطوح بالایی از قند، نمک یا اسیدهای چرب ترانس هستند. این سه عامل منجر به افزایش سریع وزن می شود. در حالی که مصرف بیش از حد نمک باعث احتباس آب می شود، بیشتر چربی های ترانس درست مانند شکر در بافت چربی تجمع می یابند. به همین دلیل توصیه می شود به جای محصولات فرآوری شده، غذاهای طبیعی را ترجیح دهید.

۵.الکل

تمام دوزهای الکل برای بدن مضر است. همچنین به دلیل دریافت کالری زیاد باعث افزایش سریع وزن می شود. ۱گرم الکل ۷ کالری دارد. برای ۱ گرم چربی، این مقدار ۹ کالری است. هرچه الکل قوی تر باشد، کالری بیشتری دارد و این کالری ها عمدتاً به صورت چربی در شکم و اطراف کمر جمع می شوند.

بیشتر بخوانید: 6 بهترین راه برای حفظ کاهش وزن: مسئله ای که مهمتر از کاهش وزن است!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا