;
آشپزی

دستور العمل تهیه کتلت خانگی، خوشمزه و چشم نواز!

دستور العمل تهیه کتلت خانگی: خوردن غذا در رستوران لدت بخش است. اما واقعیت اینجاست که هیچ غذایی هر چقدر هم خوشمزه باشد، نمی تواند جای کتلت های خانگی که مادرها در خانه می پزند را بگیرند. آنها طعم خوبی دارند! به نظر شما این طعم خوب نتیجه ادویه های موجود در آن است؟ آیا بخاطر مادر ماست که آن را پخته است؟ من فکر می کنم همه این ها می تواند درست باشد. راز خوشمزگی این کتلت ها بر می گردد به آرامشی که مادرها در خانه ایجاد می کنند. این کتلت ها بهترین هستند. میثم سیدی در  بخش آشپزی مجله خبری چشمک با دستور العمل تهیه کتلت خانگی خوشمزه و خوش طعم با شماست.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد تابستانی پاستا زینت بخش سفره های شما!

 مواد لازم برای دستور العمل تهیه کتلت خانگی

برای کتلت:

  • 600 گرم گوشت چرخ كرده
  • یک عدد پیاز ( رنده شده)
  • 2 عدد تخم مرغ
  • یک دسته جعفری ریز خرد شده
  •  2 قاشق سوپخوری پودر سوخاری
  • 1.5 قاشق چای خوری نمک
  • یک قاشق چای خوری زیره
  • 1 قاشق چای خوری فلفل سیاه
  • یک قاشق چای خوری فلفل قرمز آسیاب شده
  • 1 قاشق چای خوری پاپریکا
  • 2 قاشق سوپخوری روغن زیتون
  • یک قاشق سوپخوری شیر

خوشمزه است: دستور العمل کاپ کیک کاکائویی به شیوه ای آسان در خانه!

برای سرخ کردن:

  • 1 لیوان روغن مایع

شاید بپسندید: دستور العمل تهیه بستنی ساده برای همه علاقمندان به بستنی کلاسیک!

نکته تهیه کتلت خانگی

برای دستور کتلت می توانید به جای آرد سوخاری از نان بیات نیز استفاده کنید. بعد از ورز دادن کوفته ها می توانید حداقل 30 دقیقه آنها را در یخچال بگذارید. برای جا افتادن بهتر یک شب در یخچال قرار دهید. در حین فرم دادن به کتلت ها با خیس کردن دستتان می توانید به آن ها حالت دهید و شکل آن ها صاف شده و کوفته ها به دستتان نمی چسبند. کوفته ها را در روغن داغ سرخ کنید تا روغن جذب نشوند.

شاید بپسندید: طرز تهیه کیک ساده کاکائویی در 10 دقیقه به شیوه ای ساده در منزل!

دستور العمل تهیه کتلت خانگی چگونه است؟

گوشت چرخ شده را در یک کاسه عمیق بریزید و پیاز رنده شده را روی آن اضافه کنید. سپس جعفری ریز خرد شده، تخم مرغ و ادویه ها را اضافه کنید.

1

مواد را خوب ورز دهید. حداقل 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

2

کتلت ها را با فرم دادن آن در کف دست آماده کنید.

3

سپس کتلت هایی را که آماده کرده اید در روغن به صورت پشت و رو سرخ کنید.

4

کتلت ها را به بشقاب منتقل و داغ سرو کنید. نوش جان.

5

راز تهیه یک کتلت خوشمزه چیست؟

موادی که برای خوشمزه ترین کتلت ها نیاز دارید، گوشت چرخ کرده با کیفیت خوب، پیاز، جعفری، تخم مرغ، روغن زیتون و ادویه های کتلت است. اگرچه محبوب ترین ادویه برای کتلت ها زیره، فلفل دلمه ای، نمک و فلفل است، اما می توانید ادویه های مختلفی را به دلخواه اضافه کنید. برخی از دستور العمل های کتلت نیز از مقداری جوش شیرین برای پف دار و نرم کردن آن استفاده می کنند.

برای درست کردن کتلت در خانه ترفندهایی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. اول اینکه گوشتی که استفاده می کنید باید یکبار چرخ شود تا زیاد له نشود. انتخاب گوشت چرخ کرده بدون چربی باعث خشک شدن کوفته شما می شود. بنابراین می توانید 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقداری شیر به آن اضافه کنید تا کوفته های نرم و لذیذی درست شوند.

شما همواره می توانید دستور تهیه انواع غذاها، دسرها، سوپ ها و … را در بخش آشپزی وب سایت چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در طصورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمند به امتحان غذاهای کشورهای دیگر هستند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

مطلب مرتبط

طرز تهیه بال مرغ کباب شده به شیوه ای آسان و سریع و طعمی لذیذ!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا