;
فیلم و سریال

وون کی جون بازیگر نقش یونگ پو به همراه همسر زیبا و دختر واقعی اش+عکس و بیوگرافی

وون کی جون بازیگر نقش یونگ پو (کره‌ای: 원기준؛ متولد ۱۲ فوریه ۱۹۷۴) بازیگر اهل کره جنوبی است. از مهمترین نقش‌ آفرینی‌های وی بازی در نقش شاهزاده یونگ پو در افسانه جومونگ می‌باشد. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در مجموعه فیلم و سریال با بیوگرافی وون کی جون بازیگر نقش یونگ پو و جدیدترین عکس او در تولد دخترش همراه باشید.

شاید بپسندید: سریال جذاب بامداد خمار نرگس آبیار + بازیگران و زمان پخش

 

عکس های وون کی جون بازیگر نقش یونگ پو

 

شاید بپسندید: سریال بامداد خمار براساس رمان معروف + زمان پخش و معرفی بازیگران!

 

احتمالا بپسندید: عکس پرنسس های دیزنی با اضافه وزن |کمر باریک و گونه استخوانی پر!

 

 

وون کی جون بازیگر نقش یونگ پو

 

بیوگرافی وون کی جون بازیگر نقش یونگ پو

وون کی جون بازیگر نقش یونگ پو، فارغ‌التحصیل از دبیرستان کیونگدونگ ، ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ همچنین فارغ التحصیل رشته تئاتر و فیلم از دانشگاه هانیانگ و فارغ التحصیل از دانشگاه دانکوک، دانشکده تحصیلات تکمیلی فرهنگ و هنرهای عامه، گروه هنرهای نمایشی است. او در سال ۲۰۰۶ با یک فرد غیر سلبریتی به نام کیم سون یانگ ازدواج کرد و چند ماه بعد از او جدا شد و در سال ۲۰۱۳ مجددا با هم ازدواج کردند. او برای بازی در مجموعه تلویزیونی افسانه جومونگ برنده بهترین بازیگر جدید از جشنواره جوایز درامای ام‌بی‌سی شد.

فیلم‌شناسی

تلویزیون

سالنامنقش
۱۹۹۵درون آینه مرموزبرنده رائه
۱۹۹۸هفت عروسجانگ سیک
۱۹۹۹تو ذهن من را نمی دانی
۲۰۰۰آتش بازیپارک هان سو
من میخوام به دیدنت ادامه بدمچوی یانگ مین
۲۰۰۱من دونگ سئو را دوست دارم
۲۰۰۵گوشواره مرواریدکانگ هیون جونگ
۲۰۰۶جومونگشاهزاده یونگ پو
۲۰۰۸Gourmetگونگ مین وو
“چو یانگ ایوپ”چو یانگ ایوپ
۲۰۰۹“اکنون نمی توانم متوقف شوم”لی بیونگ جو
رویاجانگ دائه سیک
۲۰۱۰Jejungwonیونگ انجیلی
خانه طلاییلی جونگ هیون
قهوه‌خانههیون سوک
۲۰۱۱چشمک چشمکجگال جون سو
پیت-آ-پت، عشق منگو چانگ هو
اوه خدای منوون کی جون
۲۰۱۲مبارک وکیونگ چول (قسمت 7)
KBS Drama Special – “Return Home”جین موک
۲۰۱۳Hur Jun، The Original Storyهیو سوک
۲۰۱۴همه کیمچی میگنمن دونگ جون هستم
۲۰۱۶یک ذهن زیبایام گیون هو
۲۰۱۷همیشه بهارهان مین سو
۲۰۱۸Evergreenپدر اوه سو
رسوایی گانگنامبنگ یون تائه
۲۰۱۹همه میگن کونگداریلیم دونگ جون
۲۰۲۰-۲۱زندگی شگفت انگیز من

وون کی جون بازیگر نقش یونگ پو

فیلم

  • 1997 PpilKu کی چول
  • 1999 تا ما ملاقات کنیم آقای پارک
  • 2010 یافتن آقای سرنوشت کیم جونگ ووک دکتر ( کمئو )
  • 2013 عروسک خیمه شب بازی جون کی
  • 2015 قتل های لباس زیر زنانه
  • 2015 پادشاه خواننده نقابدار ام بی سی

Theater

YearTitleRole
2004GreaseDoody
2006-2007Finding Kim Jong-wookKim Jong-wook
2007The Great JanggeumMin Jeong-ho
2008Really Really Like YouKang Jin-young
Return of High School Joker19-year-old Na Doo-soo
2009Our Sweet Days of YouthYoung-min
2010Rain ManCharlie Babbitt
Princess Pyeonggang and the Fool Ondal[۹]Ondal

جوایز

وون کی جون در پایگاه داده فیلم های کره ای وون کی جون در IMDb vتیه جوایز درام ام بی سی برای بهترین بازیگر جدید

 

شاهزاده یونگ پو در واقعیت

شاهزاده یونگ پو (۵۹ سال قبل از میلاد – ۲ سال قبل از میلاد) دومین پسر امپراتور گوموا و برادر کوچکتر آخرین امپراتور بویو، تسو و برادرخوانده مؤسس گوگوریو جومونگ بود.

برخلاف سریال جومونگ در کتاب‌های تاریخی کره از جمله سامگوک ساگی و سامگوک یوسا آمده‌است که شاهزاده یونگ پو فردی باهوش سیاستمدار و از قدرت‌های بزرگ کشور بویو بوده و در مهارتهای رزمی در زمان خود منحصر به فرد بود، او خدمات زیادی برای کشور بویو انجام داد و در جنگ‌های زیادی ارتش این کشور را رهبری کرد و کشورش را از قحطی نجات داد.

ولی از آنجایی که مورد حسادت برادر بزرگتر خود تسو قرار داشت و همچنین مادر او که از دختران مقامات مالکان ساچلدو که قدرت زیادی داشتند بود و ملکه به برادر بزرگتر یعنی تسو علاقه بیشتری داشت به همین خاطر اکثر مقامات برای حفظ موقعیت خود از تسو برای امپراتور شدن حمایت می‌کردند.

با به قدرت رسیدن تسو کم‌کم قدرت بویو تضعیف شد . یونگ پو بارها سعی در خلع برادر کرد ولی چون متحد و یاور قدرتمندی نداشت نمی‌توانست با برادر خود که پس از ازدواج با یانگ سولان دختر فرماندار یانگجو از هان که جایگاه محکم تری پیدا کرده بود مقابله کند. شاهزاده یونگ پو به دلیل نقشه ترور برادرش شاهزاده دائه سو(تسو) بعنوان یک خیانتکار شناخته شد.

پس از مدتی پِیکی از دربار هان به بویو آمده و به علت شروع کننده جنگ از بویو درخواست غرامت کرد تقاضای یک گروگان سلطنتی از بین شاهزادگان بویو را کرد ابتدا امپراتور دائه سو قصد داشت شاهزاده جومونگ را بعنوان گروگان بفرستد اما بعد از خیانت شاهزاده یونگ پو امپراتور تسو وی را به عنوان گروگان به چانگ آن پایتخت امپراتوری هان فرستاد.

وون کی جون

بازگشت به بویو و زمزمه ولیعهدی

یونگ پو در هان با مقامات دربار دوستی نزدیک یافت و رفته رفته به یک تاجر ثروتمند و قدرتمند تبدیل شد، او پس از مدتی به بویو برگشت در این زمان هنوز تسو در قدرت بود پیش از آمدن وی اتفاقات زیادی رخ داد و تسو بسیاری از مقامات را بخاطر مخالفت با او از بین برد، برخی از وزرای دربار خواهان به قدرت رسیدن یونگ پو و دستگیری تسو شدند که با مخالفت امپراتور گوموا روبرو شدند، اما چند ماه بعد یونگ پو و محافظ شخصی امپراتور با تعدادی از گارد سلطنتی به دستور گوموا تسو و افرادش را محاصره و دستگیر کردند.

با رفتن جومونگ و تبعید تسو ، یونگ پو به عنوان گزینه اصلی ولیعهدی مطرح شد اما با مخالفت مادرش که معتقد بود حق جانشینی برای فرزند بزرگتر است و وزیر اعظم که نفوذ بالایی داشت و بازگشت تسو از تبعید یکساله این شانس را تقریبا از دست داد اما همچنان برای جانشینی تلاش کرد.

قتل و مرگ

پامپراتور دائه سو در سال ۲۰ قبل از میلاد به تخت پادشاهی بویو نشست و در ۱۳ سال قبل از میلاد، برادر خود یعنی یونگ پو را به عنوان وزیر جنگ منصوب کرد. و تا ۲ سال قبل از میلاد در این عنوان بود. اما به دلیل نامناسب دیدن جایگاه خود با متحد کردن عده ای از وزرا و گروهی از ارتش، شورش خونینی در قصر بویو برپا کرد.

او در نبرد تن به تن فرمانده نارو را کشت اما در آخر سربازان او شکست خوردند، البته نظریه دیگری درباره علت این شورش وجود دارد که می گویند: درباریان برای حذف شاهزاده یونگ پو توطئه کردند و برچسب کودتا و شورش بر او زدند و از تسو خواستند یونگ‌پو رو به عنوان خائن اعدام کند و یونگ پو که جانش را در خطر دید، شورشی انجام داد اما شکست خورد و تسو فرمان قتل او و خانواده اش را صادر کرد، اما تسو فرزند خردسال یونگ‌پو را نکشت و بعد ها او را به عنوان ولیعهد بویو معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا