;
زندگیموفقیت

نشانه پختگی عقل انسان؛ بخون ببین داری یا نه…!

نشانه پختگی انسان: پختگی و به درجه والای عقل و خرد رسیدن هر انسانی را میتوان از روی رفتارش تشخیص داد و این یعنی کار دشواری نیست که بدانیم فرد مقابلمان این خصلت را دارد یا خیر. چنانچه قصد ازدواج با فردی را دارید و یکی از ملاک های اصلی انتخاب همسر برای شما پختگی اوست، چند مورد عنوان شده در این مطلب موفقیت، میتواند راهنمای خوبی برایتان باشد چراکه اصلی ترین نشانه های پختگی یا بلوغ عاطفی را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: قانون ساده زندگی خوشبخت ترین آدمهای دنیا؛ حتما بخون

درگیر روابط کوتاه مدت و بیهوده نشدن

از مهمترین نشانه های پختگی یک زن یا مرد این است که در هر رابطه دوستانه، کاری یا عاشقانه بدنبال ثبات و جدیت رابطه است و هرگز خود را با ورود به روابطی که سودمندی ندارند و بیهوده هستند، نمیکند.

در مشکلات دنبال مقصر نبودن

فردی که به بلوغ عاطفی و فکری رسیده، در مواجهه با مشکلات بدنبال مقصر نیست بلکه آنچه برایش اهمیت دارد، یافت راه حل است و بس. برای شناخت همسر آینده خود یا فردی که قرار است او را به استخدام درآورید، با چند سوال ساده میتوانید این فکت را درمورد او دریابید.

نشانه پختگی انسان

به رخ نکشیدن خود به دیگران

فردی که از درون انسان قوی و محکمی است، هیچ نیازی به رخ کشیدن داشته ها و توانایی هایش ندارد. بندرت در میان کلامش درباره توانایی ها و داشته های خود صحبت میکند و اغلب شنونده است تا مبادا وارد مسئله خودنمایی شود.

آبروریزی نکردن بخاطر اشتباه دیگران

شاید بزرگترین علامت پختگی انسان این است که به هر شخصی حق اشتباه کردن بدهد. زمانیکه فرد مقابل شما در مواجهه با اشتباهات دیگران کاملا منطقی و طبیعی رفتار میکند یعنی اون به این درجه از بلوغ فکری و عاطفی رسیده است که همانطور که خودش گاهی مرتبک خطا میشود، دیگران هم این چنین هستند.

گارد نگرفتن در مقابل انتقادات سازنده

داشتن فکر باز و میزان پذیرش هر نوع انتقاد سازنده در فرد مقابل را میتوان با چند سوال و صحبتی کوتاه دریافت پس با قرار دادن فرد موردنظرتان در چنین موقعیت هایی میتوانید متوجه ظرفیت او در این مورد شوید.

نشانه پختگی انسان

حفظ راز خود و دیگران

انسانی که پختگی عقلی داردف به هیچ وجه درمورد اسرار خود و دیگران با شما صحبت نمیکند.

نداشتن توقعات غیرمنطقی

در یک کلام باید بگوییم که توقع در زندگی فرد رشد یافته جایی ندارد و یک انسان در سطح فکری بالا به هیچ وجه بخود اجازه نمیدهد که برای رسیدن به اهدافش از دیگری توقع داشته باشد.

با حیا بودن

بدون شک فردی که به درجه پختگی رسیده است، میتواند در هر شرایطی حیا و شرم خود را به گونه ای که نیاز است حفظ کرده و نشان دهد و برای این کار نیازی به ظاهر سازی ندارد چراکه تفاوت حیای واقعی با شرم ظاهری سازی شده کامل پیداست.

بیشتر بخوانید: ویژگی های افراد خوش شانس | راز اصلی آدم های خوش شانس چیست!؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا