;
خانواده و زناشوییزندگی

جلوگیری از طلاق: ۱۰ راه قطعی برای نجات زندگی مشترک از طلاق

جلوگیری از طلاق: اگر فکر می کنید که زندگی مشترک شما به آخر رسیده و جز جدایی راهی نیست، آخرین کاری که می توانید انجام دهید این است که بدون بررسی دقیق تسلیم نشوید. از خودتان بپرسید که آیا می توانید یک بار دیگر تلاش کنید و زندگی مشترک تان را نجات دهید. یا واقعا تمام تلاش تان را کرده اید برای نجات زندگی تان؟ زیرا زمانی که طلاق اتفاق بیفتد دیگر راه برگشتی نیست بهتر است قبل از آن، تمام تلاش تان را بکنید.

در واقع تا می توانید باید برای حفظ زندگی مشترک تان تلاش کنید و در آخر اگر هم اتفاق تلخ طلاق افتاد با جرات بتوانید به خود بگویید که من هرکاری که که می توانستم انجام دادم. در بخش خانواده و زناشویی ۱۰ راه قطعی برای نجات زندگی مشترک از طلاق، بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: شریک زندگی: ۹ معیار مهم برای انتخاب همسر مناسب و شایسته

۱۰ راه قطعی برای نجات زندگی مشترک از طلاق

۱.سعی کنید آرامش داشته باشید

جلوگیری از طلاق، احتمالا این آخرین کاری است که می خواهید انجام دهید، اما اگر می خواهید زندگی مشترک خود را از طلاق نجات دهید، باید سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. از روی عصبانیت یا ترس کاری عجولانه انجام ندهید، مانند دویدن نزد یک وکیل، گفتن به همه دوستان خود که جدا می شوید.

یا استفاده از مواد و مشروب برای بی خیال شدن. بهتر است سرعت خود را کم کنید، آرامش خود را به دست بیاورید و روی نجات زندگی تان تمرکز کنید. در واقع صبور بودن با خود و همسرتان این اولین نکته مهم است که چگونه زندگی متشرک خود را از طلاق نجات دهید.

۲.بحث کنید که چه چیزی اشتباه است

زمانی که طلاق قریب الوقوع است، توقف آن مستلزم کمی تلاش است. زن و شوهر باید به طور مداوم روی حفظ رابطه خود تلاش کنند. برای حفظ رابطه زن و مرد باید بر هر خصومتی غلبه کنند. زمانی می توانید به این هدف برسید که تشخیص دهید چه چیزی در زندگی مشترک شما اشتباه است.

جلوگیری از طلاق، با گرفتن مشاوره، زن و شوهر می توانند این بحث های اغلب پیچیده را به شیوه ای سازنده و غیر اتهامی حل کنند. به یاد داشته باشید، زمانی که طلاق قریب الوقوع است، داشتن نگرش صحیح برای حل مسائل می تواند به نجات زندگی شما کمک کند.

۳.آنچه را که باید تغییر کند، تغییر دهید

جلوگیری از طلاق, وقتی کلمه “طلاق” وارد رابطه می شود، معمولا به این دلیل است که زن یا مرد یا هر دو از چیزی ناراضی هستند. بهترین راه حل این است که کاری را که انجام می دهید یا انجام نمی دهید تغییر دهید. بلند شو و به همسرت نشان بده که می‌توانی هر کاری که لازم است انجام بدهی تا  زندگی مشترک تان حفظ شود.

بیشتر بخوانید: همسر خوب: ۱۰ بهترین ویژگی یک زن خوب و برازنده در زندگی

جلوگیری از طلاق

۴.یک مسئله را در یک زمان حل کنید

جلوگیری از طلاق، پس از شناسایی مشکلات و تلاش هر دو زوج برای بیان موثرتر احساسات خود، با هم راه حلی برای آن بیابید. بهترین راه برای انجام این کار، رسیدگی به یک مشکل در یک زمان است. برای توقف موفقیت آمیز طلاق قریب الوقوع، همکاری کلیدی است. وقتی طلاق قریب الوقوع است، رفتارها باید تغییر کند و باید زمانی را به علت آن اختصاص دهید.

جلوگیری از طلاق، یافتن راه حلی برای هر مشکل، حفظ رابطه را در اولویت قرار می دهد. در تلاش های خود فعال باشید و هر دو نفر سعی کنید تا راهی برای حل مساله پیدا کنید.

۵.برای بخشش تلاش کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای نجات زندگی از طلاق، بخشش است. این شکل نهایی عشق است و وسیله ای برای تغییر است. بخشش می تواند سخت باشد و گاهی اوقات غیرممکن به نظر می رسد. اما تلاش کنید تا ببخشید. در مورد آن فکر کنید و در صورت لزوم کمک بخواهید.

خدا همه را می بخشد، پس چرا شما نمی توانید؟ قدم بعدی را بردارید و از صمیم قلب ببخشید، حتی اگر همسرتان هنوز تغییر نکرده باشد. وزنی که از روی شانه های شما برداشته می شود به شما این امکان را می دهد که مثبت به جلو حرکت کنید و ممکن است به همسرتان کمک کند تا به روشی که هرگز فکر نمی کردید تغییر کند.

۶.همین امروز به مشاور خانواده مراجعه کنید

به عنوان راه حلی برای نجات ازدواج خود از طلاق، مشاوره را در اولویت قرار دهید. یک مشاور ازدواج خوب پیدا کنید و در اسرع وقت به او مراجعه کنید. یک مشاور با تجربه می تواند به شما کمک کند هم به نقاط مشترک برسید و هم به طور سیستماتیک روی مسائل عمیق کار کنید و با ادامه رفتن به جلسات، هر دو می توانید پیشرفت خود را بسنجید

. آیا هر چه بیشتر می روید اوضاع کمی آسان تر می شود؟ اطمینان حاصل کنید که در طول جلسه مشاوره تلاش می کنید و سپس توصیه های درمانگر را بعد از جلسه دنبال می کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج پایدار: ۹ نکته مهم که هر کسی باید قبل از ازدواج بداند!

۷.دوباره ارتباط برقرار کنید

جلوگیری از طلاق، بسیاری از اوقات، ازدواج ها به طلاق ختم می شود، زیرا زوج ها با هم صحبت نمی کنند. آنها ارتباط کلامی را متوقف می کنند. این باعث می شود که زن و مرد از هم جدا شوند و بعد به این فکر کنند که چرا ما حتی ازدواج کرده ایم؟

اگر احساس می کنید که ارتباط شما قطع شده است، برداشتن اولین قدم و بازگشت دوباره به صحبت کردن می تواند سخت باشد. پس با یادآوری این که چرا از ابتدا ازدواج کردید، شروع کنید.

آن وقت در مورد چی صحبت می کردین؟ از آن زمان به بعد در مورد چه چیزی با هم ارتباط داشتید؟ به آنچه برای همسرتان مهم است علاقه نشان دهید. با هم خارج از خانه قرار ملاقات بگذارید و اگر می توانید مثل روزهای اول آشنایی و ازدواج با هم بخندید.

جلوگیری از طلاق

۸.خودتان را زیر سوال ببرید

چی شد؟ کی و کجا اشتباه کردی؟ سهم شما در این مشکل چه بود؟ چه زمانی از تلاش دست کشیدید؟ و چرا هنوز می خواهید زندگی مشترک تان را نجات دهید؟ پاسخ به همه این سوالات کمک می کند تا جدی تر از قبل برای پیدا کردن حل مسائل و حفظ رابطه تان تلاش کنید.

۹.به حرف های همسرتان گوش دهید

واقعا او می خواهد به شما چه بگوید؟ گاهی اوقات سخت است که بگوییم چه چیزی می خواهیم یا نیاز داریم. پس به آنچه همسرتان می گوید یا نمی گوید و زبان بدنش توجه کنید همسرتان از شما چه می خواهید؟ چه انتظاری دارد؟ چه چیزی او را آزار می دهد؟

جلوگیری از طلاق، زبان بدن گاهی اوقات بیشتر از آنچه می توان صحبت کرد، برای شما همه چیز را برملا می کند. پس به عنوان پاسخی به این که چگونه زندگی متشرکم را از طلاق نجات دهم، دل و چشم و گوش خود را باز نگه دارید و با همه وجود به حرف های همسر تان گوش دهید.

۱۰.در اتاق خواب با هم باشید

زوج هایی که در آستانه طلاق هستند معمولا زمان زیادی را در اتاق خواب با هم نمی گذرانند. وقتی زن و شوهر احساس صمیمیت ندارند، یا یکی به دیگری صدمه زده است، حتی تمایل به داشتن رابطه جنسی ممکن است سخت باشد. اما گاهی اوقات، این پیوند فیزیکی می تواند پیوندهای عاطفی را مجددا تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: فواید نوشیدن آب پس از رابطه جنسی + سایر نوشیدنی های مقوی

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. با درود به مسئولین این سایت خوب و پر محتوا من علیرضا شیشه‌گر به عنوان وکیل خانواده اصفهان بایستی عرض کنم متاسفانه بیشترین دلیل طلاقها اولا توقعات زیاد و بعدا مشکلات اقتصادی است امید که جوانان دقت و صبر بیشتری به خرج دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هفت =

دکمه بازگشت به بالا