;
تازه ها

سبزی های پلاسیده را دور نریزید، ۳ ترفند جالب و ساده برای تازه کردن سبزی خوردن پلاسیده و پژمرده که نمی دانستید!

تازه کردن سبزی های پلاسیده: راهکارهایی وجود دارد که بتوان میوه و سبزی را تا مدت طولانی در یخچال تازه نگه داشت حتی بعد از این که پژمرده و پلاسیده شد. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید.

وقتی هوا گرم است تازه نگه داشتن سبزی و میوه سخت‌ تر می‌ شود و سبزی که شما خریداری کرده‌ اید خیلی زود پژمرده می‌ شود، اگر سبزی پلاسیده شده باشد یعنی کپک زده یا لزج و سیاه باشد، نمی‌ توان آن را تازه کرد، اما راهکارهایی وجود دارد که بتوان سبزی و میوه را تا مدت طولانی در یخچال تازه نگه داشت حتی بعد از این که پژمرده و پلاسیده شد.

شاید بپسندید: از بین بردن رسوب کتری و سماور با چند روش راحت و کاربردی!

تازه کردن سبزی پژمرده با آب و یخ

هر چه سبزی پژمرده‌تر یا ضخیم‌ تر باشد، باید مدت زمان بیشتری در آب یخ بماند. ممکن است لازم باشد کاسه حاوی سبزی، آب و یخ یک شب تا صبح بماند تا سبزی ها طراوت بیشتری بگیرد. سبزی هایی مانند کرفس و هویج به زمان و آب بیشتری برای تازه شدن نیاز دارند.

تازه کردن سبزی های پلاسیده، زمان ماندن در آب و یخ به نوع سبزی شما بستگی دارد. هر موقع دوباره سبزی ها تازه شد، آن‌ها را از آب و یخ خارج کنید.

با قرار دادن سبزی‌ها در آب، کم کم آب جذب می کنند و دوباره تازه می شوند و یخ هم موجب می شود سبزی دوباره سفت و از حالت وارفتگی خارج شود. اگر هوا گرم است کاسه حاوی آب یخ و سبزی را در یخچال قرار دهید.

شاید بپسندید: عوارض سرکه سیب: ۵ خطر جدی سرکه سیب که نمی دانستید!

تازه کردن سبزی های پلاسیده

شاید بپسندید: از شایعه تا واقعیت: تصاویر ازدواج ایلان ماسک با رباتی به نام کاتانلا

تازه کردن سبزی پژمرده با آب‌ لیمو

تازه کردن سبزی های پلاسیده، به علاوه شما می توانید یک قاشق مرباخوری آب‌ لیمو یا سرکه سیب به سبزی اضافه کنید. بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این آب بماند و سپس سبزی ها را آب کشی کنید.

شاید بپسندید: ترس فیل از موش: آیا فیل ها واقعا از موش می ترسند!؟

تازه کردن سبزی پژمرده با سیب‌ زمینی

تازه کردن سبزی های پلاسیده، اگر به سبزی در حال خیس خوردن ، چند قاچ سیب زمینی خام اضافه کنید، به تازه کردن سبزی کمک زیادی می کند. سیب زمینی سرشار از نشاسته است. این نشاسته توسط سبزی جذب می شود و به تازه کردن سبزی پژمرده کمک زیادی می کند.

شاید بپسندید

فوت کوزه گری قورمه سبزی برای داشتن یک خورشت قورمه سبزی خوشمزه!

بیشتر بخوانید: اگه دوست داری مثل سرآشپزها آشپزخانه همیشه مرتب و تمیز داشته باشی این کارای ساده رو انجام بدی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا