;
آرایش و زیباییدنیای مد

۱۰ بهترین ماسک روشن کننده پوست با مواد گیاهی و اثر فوری

بهترین ماسک روشن کننده پوست: روشن شدن و یا سفید شدن پوست، روشی است که هدفش روشن کردن مناطق تیره پوست و یا به طور کلی کم رنگ شدن رنگ صورت است. معمولاً برای بهبود ظاهر لکه هایی مثل لک های مادرزادی، لکه های تیره، و آفتاب سوخته به کار می رود. در متن زیر و در ادامه این مطلب دنیای مد برخی روش های طبیعی برای روشن کردن سریع پوست وجود دارد.

بیشتر بخوانید: ماسک صورت پاییزی: این ۶ ماسک پوست پاییزی رو همه خانمها امتحان کنن!

ماسک روشن کننده پوست

۱.لیمو

لیمویی را بردارید و آب آن را بگیرید. 2 / 1 قاشق چای خوری آب مقطر را به آن اضافه کنید (برای پوست حساس) و آن را با پنبه به صورت تمیز خود بمالید. بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را با آب معمولی بشویید و مرطوب کننده بزنید و از این ماسک روزانه استفاده کنید.

بهترین ماسک روشن کننده پوست، همچنین می توانید 1 قاشق چای خوری آب لیمو و 2 قاشق چای خوری عسل را مخلوط کرده و روی صورت تمیز بزنید.

یا می توانید خمیری را از یک قاشق چای خوری آب لیمو، 2 قاشق چای خوری خیار و یک قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و آن را روی صورت بزنید .

یک خیار کوچک را بردارید و در مخلوط کن با آب لیمو مخلوط کنید و خمیر خوبی درست کنید.هر روز از این مخلوط استفاده کنید. خیار پوست آشفته را آرام می کند و منافذ را تمیز می کند و همچنین سلول های مرده را پاک می کند و پوست را نرم و شفاف می کند.

نکته:لیمو می تواند پوست حساس را تحریک کند و می تواند در بریدگی یا زخم های باز احساس بدی ایجاد کند.

شاید بپسندید: خواستگاری این لباس ها رو نپوش + تیپ خواستگاری دخترانه شیک و خاص!

بهترین ماسک روشن کننده پوست

احتمالاً بپسندید: رنگ مو جوان کننده برای پوست گندمی و زیبایی صورت!

۲.زردچوبه برای روشن شدن پوست

برای روشن شدن پوست، 1 قاشق چای خوری پودر زرد چوبه، یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را باهم مخلوط کنید، تا خمیری تهیه شود.خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و حدود 30 دقیقه صبر کنید.

بهترین ماسک روشن کننده پوست، همچنین می توانید 1/2 قاشق چای خوری زرد چوبه را با 2 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و به پوست خود بزنید.

شاید بپسندید: دسرهای خوشمزه شب یلدا: این ۱۷ دسر و کیک شیک رو یخچالی و فوری درست کن!

۳.ژل آلوئه ورا برای روشن شدن پوست

1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید و این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند ؛ این کار را روزانه انجام دهید.

بهترین ماسک روشن کننده پوست، همچنین می توانید یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و به صورت تمیز خود بمالید و بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند و با آب معمولی بشویید.

شاید بپسندید: شب یلدا چی بپوشم که باکلاس و شیک باشم + ۱۳ ایده جذاب

۴.ماست برای روشن شدن پوست

1 قاشق چای خوری ماست تازه و 1/2 قاشق چای خوری زرد چوبه را مخلوط کنید و به پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند و با آب معمولی بشویید. هر روز از این روش استفاده کنید.

شاید بپسندید: کم خرج کن ولی خاص باش + ۸ رنگ شیک و باکلاس برای لباس

۵.پرتقال مناسب برای روشن شدن پوست

پودر پوست پرتقال را با شیر مخلوط کنید و به صورت خمیر دراورید. این مخلوط را به صورت خود بمالید و بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند و با آب معمولی بشویید و هر روز برای گرفتن نتیجه سریع از آن استفاده کنید یا می توانید شکر و پرتقال را به عنوان اسکراب پوست به کار ببرید تا پوستتان روشن شود.

بیشتر بخوانید: این رنگ رژ لب دندونها را سفیدتر نشون می ده و لبخندتون قشنگ تر میشه!

۶.سیب زمینی یک روشن کننده پوست

بهترین ماسک روشن کننده پوست، سیب زمینی را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید. از طریق آب میوه گیری آبش را بگیرید. پوستش را نکنید.

حالا آب سیب زمینی را با چند قطره آبلیمو مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. روزانه این کار را انجام دهید.

شاید بپسندید: مدل موی مناسب بینی بزرگ: از رنگ مو تا مدل کوتاهی مخصوص خانم های بینی بزرگ!

۷.هویج

یک عدد هویج کوچک را به تکه های کوچک ببرید و یک خمیر نرم از آن تهیه کنید. سپس یک قاشق چای خوری ماست و چند قطره آبلیمو را به این خمیر اضافه کنید و به صورت تمیز خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشورید.

شاید بپسندید: 9 بهترین روش های فر کردن مو در خانه + تصاویر

بهترین ماسک روشن کننده پوست

۸.پودر شیر مناسب برای روشن کردن پوست

بهترین ماسک روشن کننده پوست، یک قاشق چای خوری پودر شیر، 1 قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را مخلوط کنید و خمیری از آن درست کنید و آن را به صورت خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این کار را روزانه تکرار کنید.

جالب خواهد بود: پرپشت کردن ابرو: ۷ راه آسان خانگی برای پرپشت کردن ابرو در یک هفته!

۹.چوب صندل یک روشن کننده پوست

یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل را با گلاب مخلوط کرده و خمیری نرم درست کنید ؛ این را به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید.

بیشتر بخوانید: چه مدل یقه ای شما را زیباتر و باکلاس تر نشان می ده!

۱۰.شکر

بهترین ماسک روشن کننده پوست، اسکرابی را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون، 1 قاشق چای خوری آبلیمو و 2 قاشق چای خوری شکر درست کنید. خوب مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. به آرامی پوست را با این اسکراب به مدت 3 تا 5 دقیقه ماساژ دهید، تا سلول های مرده پوست را از بین ببرید.

بیشتر بخوانید: 3 مهمترین کار پس از استفاده از ماسک صورت برای داشتن پوست درخشان!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالاً بپسندید: پرپشت شدن و رشد ابرو با ۱۰ روش خانگی شگفت انگیز در یک هفته!

شاید بپسندید: روز زن و روز مادر: ۱۰ ایده جذاب و ارزان برای هدیه روز مادر و زن!

این مطلب هم جالب است: لباس هایی که خانم های چاق رو لاغر و خوش هیکل نشان می ده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 19 =

دکمه بازگشت به بالا