;
فیلم و سریال

نون خ به همراه همسر جوان تر از خودش بیرون سریال نون خ+عکس و بیوگرافی

بیوگرافی سعید آقاخانی: سعید آقاخانی در سال 1350 در شهر بیجار استان کردستان متولد شد. وی بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان بوده و دانش‌آموختهٔ تئاتر از دانشگاه تهران است. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در مجموعه فیلم و سریال  با بیوگرافی سعید آقاخانی و جدیدترین عکس های خانوادگی او همراه باشید.

بیوگرافی سعید آقاخانی

سعید آقاخانی در یک خانواده پرجمعیت کورد زبان به دنیا آمده و فرزند چهارم خانواده بوده و پنج خواهر و برادر دارد. سعید آقاخانی فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران می باشد، او در 18 سالگی بعد از قبولی در دانشگاه تهران، از کردستان راهی تهران شد.

سعید آقاخانی بازیگر طناز سینما و تلویزیون سالهاست که متاهل بوده و نام همسر او گلرخ حقیقی می باشد. در فضای مجازی عکس همسر سعید آقاخانی که اهل شیراز است، منتشر شده اما اطلاعات دیگری از همسر سعید آقاخانی در دسترس نیست.

سعید آقاخانی و همسرش
سعید آقاخانی و همسرش

سعید آقاخانی و گلرخ حقیقی دارای دو فرزند می باشند، نام دختر بزرگ آنها خورشید است که متولد سال 1374 و دختر دومشان دریا نام دارد که متولد سال 1380 می باشد.

فعالیت هنری

سعید آقاخانی فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد، او از همان دوران دانشجویی به بازی در تئاتر‌های دانشجویی پرداخت.

سعید آقاخانی در سال 1371 برای بازی در نقش کوتاهی در سریال محکمه عدالت دعوت شد و اولین بار در برابر دوربین قرار گرفت، او اولین نقش جدی خود در تلویزیون را در سال 1372 برای بازی در مجموعه طنز تلویزیونی پرواز 57 به کارگردانی مهران مدیری تجربه کرد. مهران مدیری، نصرلله رادش و رضا عطاران از جمله بازیگران این مجموعه طنز بودند. این مجموعهٔ طنز را می توان دومین نقطهٔ عطف مجموعه های طنز تلویزیونی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست.

شهرت در بازیگری

سعید آقا خانی در سال 1373 در مجموعه طنز ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری به ایفای نقش پرداخت و با آیتم پرطرفدار سعید و خان دایی جان به شهرت رسید. این مجموعه به صورت هفته ای یکبار از شبکه دو سیما پخش می شد.

مجموعه شامل قطعات (آیتم ها) طنز کوتاه بود و نکته خاص آن متفاوت بودن آن با نوع طنزی بود که در آن زمان در صدا و سیما رایج بود (مانند مجموعه رادیویی صبح جمعه) و بسیار تکراری و یکنواخت شده بود.

اولین حضور در سینما

سعید آقاخانی نخستین حضور سینمایی خود را در سال 1376 و با بازی در فیلم کلید ازدواج ساخته داود موثقی تجربه کرد، اما پس از آن بیش از یک دهه طول کشید تا دوباره به سینما بازگردد. او در سال 1388 در فیلم بعد از ظهر سگی سگی به کارگردانی مصطفی کیایی بازی کرد و با هنرمندانی چون رضا عطاران ومجید صالحی، بهاره رهنما، علی صادقی و… همبازی بود.

نویسندگی

سعید آقاخانی در سال 1383 به عنوان طراح فیلمنامه و بازیگر در سریال خانه به دوش ظاهر شد و در سال 1384 رسماً نویسندگی را با سریال متهم گریخت ساخته رضا عطاران تجربه کرد. او تا کنون نویسندگی آثاری چون لامپ 100، مستند جهت، هفت خط، نیش، شاخ به شاخ، هندوانه شب یلدا و…را به عهده داشته است.

کارگردانی

سعید آقاخانی برای اولین بار در سال 1387 سریال عید امسال را کارگردانی کرد که در نوروز 1388 به نمایش درآمد. از آن پس او کارگردانی آثاری چون نون خ، شب عید، روزهای بد به در،دزد و پلیس، خروس، خوش نشین ها، زن بابا، راه در رو و…بر عهده داشت.

سعید آقاخانی در سریال نون خ

نون خ، سریالی پربیننده به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که تا کنون در چهار فصل از شبکه یک سیما پخش شد. سریال نون خ با داستانی کمدی زندگی شخصیت اصلی داستان یعنی نورالدین خانزاده با بازی سعید آقاخانی و خانواده و بخشی از کرد زبانان مهربان کشورمان را به تصویر می کشد. در این سریال بازیگرانی ایفای نقش نموده اند که بیشتر آنان کرد زبان هستند.

سعید آقاخانی و همسرش

سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سید علی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، کاظم نوربخش، پاشا جمالی، نسرین مرادی و… از بازیگران اصلی نون خ هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا