;
تازه ها

اگه دوست داری مثل سرآشپزها آشپزخانه همیشه مرتب و تمیز داشته باشی این کارای ساده رو انجام بدی!

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه: آشپزخانه قلب خانه است و بی شک همه به دنبال داشتن آشپزخانه ای مرتب و منظم هستند. بدون شک یکی از نکات مهمی که برای سازماندهی مؤثر در هر فضایی استفاده می شود؛ این است که هر چیزی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد را نزدیک خودتان نگه دارید که هیچ فضایی به اندازه آشپزخانه چنین اهمیتی را ندارد. در این قسمت از تازه ها نکاتی از چندین دکوراسیونر و آشپز حرفه ای آورده ایم که قطعا کمک تان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 10 مسخره ترین رژیم غذایی کاهش وزن که باور نمی کنید کسی در گذشته آنها را انجام می داده!

۱.مشورت با یک شخص حرفه ای و کاربلد

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه، یک نکته بسیار مهم این است که قبل از شروع هر کاری و کنار گذاشتن هر وسیله ای؛ ابتدا یک نگاه کلی به آشپزخانه تان بیندازید. در نظر بگیرید که آیا آشپزی را برای سرگرمی انجام می ‌دهید یا میخواهید با عشق و علاقه پیش بروید و بعد دست به دکوراسیون فضا بزنید که قطعا شخص حرفه ای به شما کمک خواهد کرد.

شاید بپسندید: مسکن های طبیعی: کدام مسکن های طبیعی برای کدام دردها استفاده می شوند؟

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه

۲.در نظر گرفتن جایی برای چیدمان لوازم ضروری

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه، مهم نیست که چه قدر فضا در آشپزخانه تان دارید؛ مهم این است که در نزدیکی خودتان برای آشپزی یک فضایی را فراهم کنید. چه آشپز حرفه ای باشید و چه تازه‌کار؛ درنظر داشته باشید که در حین آشپزی به دنبال کفگیر، ادویه و وسایل مورد نظر خود نگردید و همه چیز در اطرافتان فراهم باشد و قبل از شروع آشپزی بدانید که هرچیزی کجاست.

احتمالاً بپسندید: 5 شگفت انگیزترین حقایق جالب در مورد تابلو مونالیزا

۳.نزدیک نگهداشتن وسایل مورد نیاز

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه، باید تجهیزات و مواد اولیه آشپزی در دسترستان باشد. این که در زمان آشپزی؛ چیزهای خاص در نزدیکی تان باشد؛ باعث صرفه جویی در زمان شما خواهد شد. به گفته بسیاری از متخصصان حتی اگر انباری نزدیک آشپزخانه خود دارید و چنین اقلامی را در آن می گذارید باز هم جای درستی نخواهد بود و سخت در اشتباهید؛ چرا که باعث از بین رفتن خاصیت ادویه و حتی چاشنی شده و در هر صورت از شما دور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نحوه پرورش لیمو در گلدان در 4 مرحله عملی

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه

۴.راحت کردن کارتان

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه، قبل از اینکه شروع به آشپزی کنید؛ ابتدا ظرف های ادویه و حبوبات و غیره را بررسی کنید. روی آنها برچسب بزنید و هر چیزی که نیاز دارید را دوباره پر کنید. سعی کنید در آشپزخانه از ظروف پلاستیکی نیز بیشتر استفاده کنید.

احتمالاً بپسندید: اگر هر صبح ناشتا یک لیوان آبلیمو گرم بنوشید چه اتفاقی می افتد!؟ | فواید نوشیدن آبلیمو در ناشتا

۵.پرهیز از زیاده روی

دشمن هر نظمی در هر اتاقی به هم ریختگی است که آشپزخانه هم از این قاعده مستثنی نیست. برخی از افراد ابزار ها و لوازم بسیار زیادی دارند که قرار است زندگی آن ها در آشپزخانه را آسان تر کند؛ اما دقیقاً اثر عکس خواهد داشت و فضای آشپزخانه را از نظم دور خواهد کرد؛ بنابراین همیشه بیشتر داشتن به معنای بهتر بودن نیست.

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه، کافی است که تجهیزات بی فایده و غیر ضروری را ببخشید، بفروشید یا بیرون بدهید. قطعاً کسی به تخم مرغ پز و قوطی باز کن برقی و املت ساز نیازی ندارد؛ بنابراین فضای خود را با چنین چیز هایی اشغال نکنید.

شاید بپسندید:  آرایش هانده ارچل: زیبایی و جذابیت خیره کننده هانده ارچل با ۴ راز آرایشی او!

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه

احتمالاً بپسندید: در خانه یک کرم دور چشم سه کاره بسازید: این کرم خانگی باعث رفع چین و چروک، خطوط ریز و حلقه های تیره چشم می شود!

۶.داشتنِ ملزومات

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه، در نظر بگیرید که واقعاً به چه چیز هایی نیاز دارید که هم؛ فضای ذخیره‌سازی آشپزخانه تان را کم‌تر کرده و هم؛ به نظم بیشتر کمک خواهد کرد و باعث می شود تا آشپزخانه تان تمیز بماند.

برایتان جالب خواهد بود: محبوب بودن: ۷ رفتاری که باعث می‌شود همیشه محبوب باشید و دیگران بیشتر به شما احترام بگذارد!

بیشتر بخوانید:

نکات مهم برای شستشوی لباس برای حفظ رنگ و ماندگاری آن!

فواید شکلات تلخ: ۷ مزیت باورنکردنی شکلات تلخ برای کاهش وزن، مبارزه با دیابت و بیماری های قلبی!

فواید نوشیدن آب لیمو: ۲۴ معجزه نوشیدن آب لیمو با شکم خالی که نمی دانستید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دو =

دکمه بازگشت به بالا