;
آرایش و زیباییدنیای مد

ریزش مو: ۷ ماده غذایی که به جلوگیری از ریزش مو و رشد آن کمک می کند

ریزش مو: همه ما روزانه موهای خود را از دست می دهیم. در واقع ریزش مو یک وضعیت طبیعی است که با رشد موهای جدید جبران می شود. با این حال، اگر ریزش بیش از حد مو خیلی سریع اتفاق بیفتد یا رشد مو دوباره متوقف شود، آنگاه آلوپسی رخ می دهد.

آلوپسی زمانی رخ می دهد که ریزش مو از تعداد موهای جدید بیشتر باشد. مو کم می شود. آلوپسی به دلایل مختلف از فردی به فرد دیگر خود را به اشکال مختلف و با شدت های متفاوت نشان می دهد. با این حال ریزش مو می تواند به دلیل مشکلات سلامتی مختلف مانند استرس و کمبود مواد مغذی رخ دهد. در بخش آرایش و زیبایی ۷ ماده غذایی که به جلوگیری از ریزش مو و رشد آن کمک می کند، معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: الگوهای طاسی مردانه و زنانه: روش های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

طاسی شایع ترین نوع آلوپسی

آلوپسی بیشتر با ریزش مو همراه است، اما این وضعیت سلامتی می‌تواند بر سایر موهای بدن مانند ابروها و موهای صورت نیز تأثیر بگذارد. طاسی نوعی از آلوپسی است. بیشتر مردان را تحت تاثیر قرار می دهد، اما زنان نیز می توانند تحت تاثیر قرار گیرند. این شایع ترین نوع آلوپسی است. در مردان، طاسی باعث کاهش خط مو یا ریزش مو در بالای جمجمه می شود. مو در زنان مبتلا به طاسی نازک می شود.

برای جلوگیری از ریزش مو باید با ابتدا به تغذیه توجه کرد. وقتی متوجه شدید که ریزش موی زیادی دارید، ممکن است کمبود ویتامین داشته باشید. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب برای بهبود ظاهر و سلامت موهای تان مهم است. با خوردن غذاهای مناسب، می‌توانید به رشد، درخشش و حتی جلوگیری از سفید شدن موها کمک کنید.

۱.غذاهای پروتئینی

تمام غذاهایی که سرشار از پروتئین های تقویت کننده مو هستند، عمدتاً کراتین، سیستین و لیزین، با ریزش مو مبارزه می کنند. این غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این آمینو اسیدها بیشتر در غذاهایی مانند گوشت قرمز، ماهی، پنیر و تخم مرغ یافت می شوند.

توت های قرمز به دلیل محتوای بالای ویتامین C، آنتی اکسیدانی که تولید کلاژن را تحریک می کند، کمک بسیار خوبی برای موهای شما هستند. اگر موهای قوی و سالم می خواهید، یک درمان طبیعی، مصرف میوه های جنگلی مانند توت فرنگی، زغال اخته، کرن بری و شاه توت است. این مواد غذایی علاوه بر محتوای بالای ویتامین C، دارای خواص ضد باکتری، آنتی اکسیدانی، لایه بردار و ضد التهابی هستند.

مصرف ماهی های روغنی مانند سالمون که منبع امگا 3، پروتئین، ویتامین B12 و آهن است را فراموش نکنید. گردوی خوشمزه، سرشار از امگا 3 و سلنیوم، همچنین برای مبارزه با پیری سلولی و کمک به بازسازی موهای از دست رفته عالی است. همچنین به یاد داشته باشید که حداقل ۸ لیوان آب در روز بنوشید.

بیشتر بخوانید: منابع سرشار از پروتئین: ۱۵ ماده غذایی با بیشترین پروتئین

ریزش مو

۲.چای سبز

چای سبز یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. چای سبز علاوه بر بهبود سلامت قلب، پیری سلولی را به تاخیر می اندازد، از فرآیندهای ترمیم سلول ها پشتیبانی می کند و اثر سم زدایی ایجاد می کند. از سلامت پوست محافظت می کند، از ریزش مو جلوگیری می کند و رشد موهای جدید را تقویت می کند، به درمان خشکی پوست سر و شوره سر کمک می کند.

ریزش مو، علاوه بر نوشیدن حداقل یک لیوان در روز، می توانید یک ماسک سلامتی ساده درست کنید. پس از شستن موها، آن ها را در چای سبز خیس کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

۳.روغن نارگیل و روغن جوجوبا

روغن نارگیل یک محصول طبیعی است که سلامت موها را بهبود می بخشد، نوک های مو را از بین می برد و در صورت خشکی مو را تغذیه می کند. خشکی پوست سر باعث ایجاد شوره سر می شود که می تواند منجر به ریزش مو شود.

از جمله درمان های طبیعی ریزش مو، روغن جوجوبا است که برای مرطوب کردن فولیکول های موی سر بسیار مفید است. ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا را روی موهای تمیز بمالید و به مدت ۴۵ دقیقه ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید: صاف کردن مو: با شیر در ۵ مرحله موهای خود را ابریشمی کنید

۴.پیاز

پیاز کالری کمی دارد و محتوای آنتی اکسیدانی بالایی مانند کورستین دارد. پیاز یک درمان عالی در برابر ریزش مو است زیرا حاوی گوگرد است که به بهبود گردش خون کمک می کند. پیاز همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد و با خواص ضد باکتریایی خود با عفونت های پوست سر مبارزه می کند.

مقدار زیادی پیاز بخورید یا آب پیاز را به موهای خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با شامپو خوب بشویید. سایر میوه ها و سبزیجات غنی از کورستین عبارتند از مارچوبه، اسفناج، کلم پیچ و سیب.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو

۵.سبزیجات با برگ سبز

سبزیجات با برگ سبز تیره مانند شاتوت سرشار از آنتی اکسیدان است. آنها حاوی آهن هستند، یک ماده مغذی ضروری برای تقویت داخلی و تحریک رشد مو است.

برگ های سبز تیره همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و ویتامین C هستند که برای تولید سبوم، یک ماده روغنی تولید شده توسط فولیکول های مو و برای رشد مو ضروری هستند. عدم تولید سبوم کافی می تواند باعث آسیب فولیکول و ریزش مو شود. به همین دلیل مهم است که سبزیجات دارای برگ سبز تیره مانند شاتوت، کلم بروکسل، اسفناج و آرگولا را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بیشتر بخوانید: ماسک موی رنگ شده: ۶ ماسک خانگی برای نرمی موهای رنگ شده

۶.فلفل تند

فلفل یک محرک عالی برای گردش خون در پوست سر و همچنین کاهش ریزش مو است. فلفل کاین حاوی کپسایسین است که جریان خون را بهبود می بخشد. این ماده باعث رشد مجدد مو می شود و مهمتر از همه از ریزش مو جلوگیری می کند.

۷.حبوبات

حبوباتی مانند لوبیا، نخود و عدس برای سلامت بدن بسیار مهم هستند. حبوبات، غنی از مواد مغذی مختلف، رشد و نگهداری مو را بهبود می بخشد. حبوبات که حاوی پروتئین‌های گیاهی هستند، آهن، روی و بیوتین را تامین می‌کنند. توصیه می شود حداقل سه بار در هفته مصرف شوند.

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا