;
فرهنگ و هنر

چشم بند دزدان دریایی: چرا چشم بند مشخصه اصلی دزدان دریایی است!؟

چشم بند دزدان دریایی: چرا دزدان دریایی از چشم بند چشمی استفاده می کردند؟ فکر می کنید علت چیست؟ در تمام فیلم ها و تصاویر شما دزدان دریایی را با یک چشم می بینید. بواقع استفاده از یک چشم بند به مشخصه اصلی دزدان دریایی تبدیل شده است. اما باید بدانید که این چشم بندها به چشم از دست رفته مربوط نمی‌شود، بلکه برای بهتر دیدن در تاریکی است. با بخش دانش از زیر مجموعه تازه ها و بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک و مطلب مربوط به چشم بند دزدان دریایی همراه شوید.

شاید بپسندید:اگر پرنسس های دیزنی وقت نمی کردند که موهاشون رو مرتب کنند+تصاویر

دزدان دریایی

دزدان دریایی یا ملوانان آزاد به کسانی گفته می‌شود که سوار بر کشتی یا قایق به دزدی از کشتی‌ها روی آورده‌اند. حدود ۷۵ سال پیش از میلاد مسیح، قبل از اینکه ژولیوس سزار امپراتور روم شود، توسط دزدان دریایی کیلیکیه (سیسیلی) اسیر شد و به عنوان گروگان به مدت ۶ هفته در جزیره‌ای کوچک نگه داشته شد تا رومی‌ها پولی را برای آزادی‌اش پرداخت کنند. سزار بعد از اینکه آزاد شد، با گروهی از سربازان به آنجا برگشت و همهٔ آنان را کشت.

احتمالاً بپسندید: موسیقی غمگین: گوش دادن به موسیقی غمگین خوبه یا بد؟

دزدی دریایی کلاسیک از زمانی شروع شد که کشورهای استعمارگر به فکر استخراج منابع از آمریکا افتادند. عده زیادی از ملوانان آن زمان برای سود بیشتر به دزدی دریایی روی آوردند. تعداد زیادی از دزدان دریایی را نظامیان فراری و یاغیان متمرد تشکیل می‌دادند. در آن زمان فرماندهان ارتش نیز خود در خفا به دزدی دریایی مشغول بودند. به نظر می‌رسید که دزدان دریایی خود از هیچ قانونی اطاعت نمی‌کنند اما آنان نیز قوانینی برای خود داشتند.

دزدی دریایی امروزی از فقر زیاد کشورهای استوایی پدیدار شده‌است. این دزدی دریایی در میان قبایل سومالیایی به وفور دیده می‌شود. و اکنون محل اصلی زندگی آنها در خلیج عدن و سواحل یمن و سومالی و … است.

شاید بپسندید: همه چیز درباره تاریخچه جشن و کدوی هالووین!

چشم بند دزدان دریایی

آیا دزدان دریایی با دو چشم بهتر نمی دیدند؟

خوب، اکنون به این مسئله خوب فکر کنید. وقتی شما از یک منطقه روشن و خوب به یک منطقه تاریک وارد می شوید، چشمان شما مدتی طول می کشد تا با تاریکی سازگار شود. این مسئله، تطابق چشم نامیده می‌شود که ممکن است ۲۵ دقیقه طول بکشد تا هنگام انتقال از نور شدید به تاریکی شدید، چشمان بتواند بینایی درست خود را بدست آورد.

چشم بند دزدان دریایی

احتمالاً بپسندید: طراحی آرایش و لباس عروس در کشورهای مختلف با کمک هوش مصنوعی+ بخش سوم

این مسئله چگونه به دزدان دریایی کمک می کند؟

روی عرشه، درخشش نور آفتاب بسیار بالا بود و در زیر عرشه، تاریکی شدیدی حکمفرما بود. وقتی ما از محیط تاریکی وارد محیط روشن می‌شویم، چشم‌هایمان به سرعت با نور زیاد تطابق پیدا می‌کنند، اما وقتی عکس قضیه اتفاق می‌افتد، مدت زیادی طول می‌کشد تا چشم‌های ما به تاریکی عادت کنند.

دزدان دریایی اغلب در بالا و پایین عرشه ها حرکت می کردند، بنابراین با پوشیدن یک چشم بند، یک چشم آنها دائماً با تاریکی سازگار می شد. این بدان معناست که وقتی به زیر عرشه می‌رفتند، فقط می‌توانستند چشم بند خود را تغییر داده و باز کنند. این مسئله سبب می شود که بینایی آنها را در تاریکی بسیار بهتر از افرادی می‌کرد که از مناطق روشن به این مناطق می رفتند و بدین علت با تاریکی سازگار نبود. شما می توانید خود این مسئله را امتحان کنید.

شاید بپسندید: نکات جالب درباره لباس پرنسس های دیزنی که کمتر کسی به آنها توجه می کند!

چشم بند دزدان

برایتان جالب خواهد بود: داستان غمناک ملک زاده خانم همسر امیرکبیر+ پس از امیر کبیر چه بر سر او آوردند!

اگر باور نمی‌کنید خودتان امتحان کنید

وقتی بعداً به خانه می‌روید، چراغ‌های یکی از اتاق‌های خانه‌تان را خاموش کنید و در حالی که در یک اتاق نورانی ایستاده‌اید، یک چشم خود را با دست بپوشانید. به اتاق تاریک بروید، چشم خود را باز کنید و متوجه خواهید شد که چقدر این کار در مقایسه با راه رفتن به یک اتاق تاریک از یک اتاق روشن به طور معمول تفاوت دارد.

خب! حتما در تمام این سال ها به این فکر بودید که دزدان دریایی از یک چشم کور هستند. اما اکنون متوجه شده اید که واقعا این طور نبوده است.

برایتان جالب خواهد بود: عکس واقعی امیر کبیر این تصویر است + تصویر واقعی امیر کبیر

 

 

احتمالاً بپسندید

طراحی شخصیت های کارتونی به صورت انسان + تصاویر

احتمالاً بپسندید: موسیقی غمگین: گوش دادن به موسیقی غمگین خوبه یا بد؟

بیشتر بخوانید: تبدیل شخصیت های کارتونی به انسان + تصاویر بخش اول

جالب خواهد بود: ۸ بازیگر زیبای هالیوود: عجیب ترین عادت غذایی بین هالیوودی ها!

شاید بپسندید: عجایب جالب تایلند: چیزهای عجیب و تا حدی شگفت‌انگیز که فقط در تایلند وجود دارد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا