;
خواص گیاهان داروییسلامت

رفع هرگونه آلرژی با ۱۰ روغن گیاهی شگفت انگیز!

رفع آلرژی با روش های خانگی: عطسه، سرفه، آبریزش بینی، سر درد و گلو درد جزء علائمی هستند که خیلی ها حین حساسیت و آلرژی به آن دچار شده و با آن درگیر هستند. این آلرژی ممکن است به خاطر عوامل محیطیِ متفاوت اتفاق بیفتد.

دارو هایی هستند که می‌ توانند تا حد زیادی این وضعیت را کنترل کنند و علائم را قابل تحمل نمایند؛ اما روغن های گیاهی هم در این مورد بی تاثیر نخواهد بود؛ که در این قسمت از سلامت برخی از آن ها را برای بهبود آلرژی به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی گزنه برای سلامت از بهبود گردش خون تا رفع آلرژی!

۱.روغن اکالیپتوس برای از بین بردن گرفتگی حاصل از آلرژی

اوکالیپتوس خاصیت ضد میکروبی دارد که باعث از بین بردن میکروارگانیسم هایی مانند باکتری، قارچ و ویروس می شود. حاوی ترکیبات ضد باکتریایی هم هست و می تواند علائم مربوط به سرماخوردگی و آنفولانزا را از بین ببرد؛ همچنین باعث از بین بردن درد در قسمت پایین کمر و درد های حاصل از آرتروز هم خواهد شد و از طرفی قدرت سیستم ایمنی را بالا می برد و باعث کاهش التهاب، کاهش باکتری های بدن، سرکوب واکنش‌ های سرماخوردگی هم می شود و مشکلاتی مانند گرفتگی و آبریزش بینی را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

شاید بپسندید: رفع مشکل یبوست با ۵ صبحانه خوشمزه و مخصوص!

بیشتر بخوانید: پاکسازی کبد: ۴ دمنوش گیاهی که کبد را پاکسازی می‌کنند!

رفع آلرژی با روش های خانگی

۲.روغن لیمو برای سرکوب التهابات بدن

رفع آلرژی با روش های خانگی، شما می توانید با اضافه کردن چند قطره روغن لیمو به یک دیفیوزر یا پخش کننده روغن یا مالیدن چند قطره از این روغن روی پوست؛ التهابات بدن تان را سرکوب کنید و از شرِ آلرژی های صبحگاهی راحت شوید. این روغن به شدت در کاهش التهابات مؤثر است و آلرژی ها را تا حد زیادی برطرف می کند.

بیشتر بخوانید: دلیل افطار کردن با خرما در ماه رمضان حیرت انگیز است!

جالب خواهد بود: با این میوه ها و دمنوش ها، چربی خون خود را کنترل و درمان کنید+نحوه مصرف

۳.روغن کُندر برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

این روغن بوی بسیار عالی می دهد. فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد و سطح استرس را کاهش می‌ دهد و باعث کاهش علائم پیری پوست نیز می شود. قدرت باروری را بالا می برد، حافظه را قدرت می بخشد و گوارش را آسان می کند. یکی از بهترین روغن های مبارزه کننده با آلرژی است که خواص ضد عفونی کننده هم دارد.

شاید بپسندید: برای درمان طبیعی یبوست، معجون این میوه معجزه می کند+ نحوه تهیه و مصرف

بیشتر بخوانید: با کمک این ادویه معطر علاوه بر پاکسازی کبد، فشار خون بالا را کنترل کنید+نحوه مصرف

۴.روغن لاوندر برای افزایش کیفیت خواب افراد مبتلا به آلرژی

این روغن یکی از پرکاربردترین ها برای کاهش آلرژی می باشد که بسیار بوی مطبوعی دارد و باعث افزایش حس آرامش و ریلکسیشن می‌ شود و فواید بیشماری از جمله خاصیت ضد میکروبی، ضد باکتریایی، ضد قارچ و ضد افسردگی دارد.

بیشتر بخوانید: این خوراکی های برای کاهش کلسترول بالا، یک معجزه محسوب می شوند!

احتمالا بپسندید:  با کمک این ترکیب جادویی کلسترول، قند و فشار خون خود را کنترل کنید+نحوه تهیه و مصرف

رفع آلرژی با روش های خانگی

۵.روغن آویشن برای بهبود سرفه

رفع آلرژی با روش های خانگی، آویشن یک ماده گیاهی است که فواید بسیار زیادی دارد. خواص دارویی آن بسیار بالا است و باعث کاهش فشار خون بالا، درمان عفونت های مخمری، بهبود وضعیت روحی و جلوگیری از انواع سرطان ها می شود. اگر آلرژی فصلی دارید، می توانید از این روغن استفاده کنید که در بهبود وضعیت سرفه و افزایش قدرت سیستم ایمنی بسیار مفید خواهد بود.

شاید بپسندید: درمان تیروئيد: ۵ مواد غذایی مناسب برای تیروئید!

بیشتر بخوانید: ۵ قانون طلایی برای اینکه همیشه سالم باشیم!

۶.چوب صندل به عنوان یک اکسپکتورانت طبیعی

رفع آلرژی با روش های خانگی، چوبِ صندل به عنوان یک اکسپکتورانت طبیعی عمل می‌ کند. یک ماده ضد التهاب و ضد عفونی است و باعث می‌ شود که مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس بهبود پیدا کند. مهم تر از همه این که شبیه شربت اکسپکتورانت است و مخاط داخل گلو را نرم کرده و تنفس را بهبود می بخشد.

شاید بپسندید: با خواندن این مطلب، کرفس در رژیم غذایی شما قرار می گیرد+شیوه مصرف صحیح

۷.روغن رزماری به عنوان آنتی اکسیدان

رفع آلرژی با روش های خانگی، روغن‌ رزماری فواید زیادی برای سلامتی دارد. شما می توانید به عنوان ماده خوشبو کننده هم از آن استفاده کنید، باعث افزایش جریان خون، کاهش استرس و افزایش سطح انرژی خواهد شد. خواص آنتی اکسیدانی آن بسیار بالاست و مو و پوست را تقویت می کند و خواص ضدِ پیری هم دارد.

شاید بپسندید: خوراکی های مفید برای سلامت کبد | با مصرف منظم این خوراکی ها کبدی سالم خواهید داشت!

رفع آلرژی با روش های خانگی

۸.روغن بابونه برای از بین بردن تب

روغن بابونه ماده ‌ای است که به عنوان مواد طبیعی برای از بین بردن تب، آن را استفاده می‌ کنند و خواص آن هم بسیار زیاد است. گل بابونه باعث می‌ شود که بدن عرق کند و سموم را بیرون بریزد، با عفونت مبارزه کرده، باعث بهبود گوارش، از بین بردن درد و کاهش زخم‌ های حاصل از آلرژی نیز خواهد شد.

شاید بپسندید: راسته که خوردن سحری چاق میکنه و نخوردنش لاغر؟

احتمالا بپسندید: میوه های چاق کننده: ۱۰ میوه که به شدت باعث چاقی و اضافه وزن می شوند!

۹.روغن نارنج شیرین برای کاهش التهاب

روغن نارنج شیرین به عنوان یک ماده بسیار عالی برای از بین بردن مشکلات آلرژی عمل می‌ کند و التهابات را‌ کم‌ خواهد کرد. خاصیت ضد التهابی، ضد عفونی و ضد افسردگی دارد. سطح انرژی را بالا می برد و میل جنسی را افزایش می دهد و چرخه قاعدگی را منظم می‌ کند. برای افزایش شیردهی خانم ها هم بسیار عالی است.

بیشتر بخوانید: برای تقویت قلب چی بخوریم+ ۱۰ مواد غذایی که سلامت قلب را تضمین می کند!

جالب خواهد بود: 7 بهترین دمنوش گیاهی برای کاهش علائم آلرژی فصلی در بهار+نحوه تهیه و مصرف

۱۰.روغن درخت چای برای کاهش التهاب بافت سینوسی

رفع آلرژی با روش های خانگی، روغن درخت چای قدرتمندترین روغنی است که از آن به عنوان یک ماده ضد باکتریایی، آنتی اکسیدان و ضد قارچ استفاده می کنند. یک نوع شوینده دهان هم است. برای پاکسازی پوست، از بین بردن قارچ ناخن، صورت و از بین بردن حشرات نیز بسیار مفید می باشد؛ البته روغن درخت چای را هرگز نباید بخورید و نباید آن را مستقیم به پوست تان بزنید، زیرا باعث سوزش می شود؛ باید دستورالعمل آن را از پزشک خود بپرسید اما بعضی ها عقیده دارند که چند قطره از آن را باید داخل دهان قرقره کرده و بعد آن را سریعاً تف کنید.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی که در هوای سرد شما را گرم می کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا