;
دنیای مدگوناگون

با این ویتامین پف زیر چشم خود را از بین ببرید + ۳ دلیل ایجاد پف زیر چشم

درمان پف زیر چشم: پف زیر چشم معانی مختلفی دارد. اگرچه این ویژگی می‌تواند ارثی باشد (از والدین منتقل شود)، اما شیوع آن در افرادی که از کمبود خواب رنج می‌برند بیشتر است و اغلب با افزایش سن بدتر می‌شود. حتی به نظر می‌رسد که ویتامین‌های موجود در رژیم غذایی شما می‌توانند با جلوگیری از پیری زودرس پوست، احتمال بروز این مشکل را کاهش دهند. در ادامه، با ما همراه باشید تا درباره‌ی ارتباط ویتامین‌ها با پف زیر چشم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بیشتر بخوانید: ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست:غذاهایی که برای زیبایی شما لازم و باید هر روز مصرف کنید!

۱. ویتامین C

یکی از دلایل اصلی پف زیر چشم، ضعیف شدن رباط‌های زیر چشم است که بافت چربی را نگه می‌دارند. بر اساس تحقیقات، دریافت ناکافی ویتامین C از طریق رژیم غذایی، پیری پوست را به‌دنبال دارد. محققان معتقدند که این امر با نقش ویتامین C در تولید کلاژن (پروتئینی که رباط‌های زیر چشم شما را می‌سازد) ارتباط دارد.

درمان پف زیر چشم، برای کمک به درمان پف زیر چشم، توصیه می‌شود غذاهای غنی از ویتامین C مانند فلفل دلمه‌ای، پرتقال، گریپ‌فروت، کلم بروکلی، طالبی و گوجه‌فرنگی را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.

شاید بپسندید: شگفت انگیزترین حقایق در مورد بدن زنان که افراد بسیار کمی در مورد آن می دانند!

۲. ویتامین A

بعضی از تحقیقات به رابطه‌ی بین مصرف ناکافی ویتامین A و افزایش پیری پوست اشاره کرده‌اند. ویتامین A مثل ویتامین C روی پف زیر چشم تاثیر مستقیم ندارد، اما می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت کند و بدین ترتیب پیری پوست را به تاخیر بیندازد. سیب‌زمینی شیرین، هویج، شیر و تخم‌مرغ منابع خوب ویتامین A هستند.

شاید بپسندید: ۷ سلبریتی مشهور مرد که با زنان معروف خیلی بزرگ تر از خود ازدواج کرده اند + عکس

۳. ویتامین E

درمان پف زیر چشم، ویتامین E هم از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. درنتیجه، می‌تواند سرعت پیر شدن پوست را کاهش دهد و از پف زیر چشم جلوگیری کند. علاوه بر این، ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان مهم است که از سلول‌های شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کند، چیزی که عامل اصلی پیری شناخته شده است. این ویتامین مهم و پرخاصیت در بادام، جوانه‌ی گندم، تخمه‌ی آفتابگردان و کره‌ی بادام‌زمینی یافت می‌شود.

شاید بپسندید:واقعیت های جالب در مورد قرون وسطی که همه فیلم ها نادرست به تصویر می کشند!

۴. سایر عوامل تغذیه‌ای مرتبط با پف زیر چشم

ویتامین‌ها عمدتا پف زیر چشم را به‌صورت غیرمستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهند، اما بعضی از تغییرات رژیم غذایی می‌توانند به‌طور مستقیم روی این مشکل تاثیر بگذارند. به‌عنوان مثال، کاهش مصرف غذاهایی که باعث احتباس مایعات می‌شوند مانند فست فود، گوشت‌های فرآوری شده و تنقلات شور ممکن است به جلوگیری از پف کردن چشم کمک کند.

شاید بپسندید: شبیه سازی کهنسالی افراد مشهوری که در جوانی جان خود را از دست دادند!| مرلین مونرو تا بروس لی

درمان پف زیر چشم

احتمالاً بپسندید: ۱۱ ترفند ساده برای از بین بردن حشره برنج و حبوبات!

به‌علاوه، توصیه می‌شود مراقب مصرف کافئین باشید تا شب‌ها بتوانید خوب بخوابید. کافئین یک ماده‌ی محرک است که سه تا پنج ساعت در بدن باقی می‌ماند. نوشیدن قهوه و استفاده از سایر منابع کافئین‌دار در ساعات پایانی شب ممکن است خواب شما را مختل کند. به همین دلیل، بهتر است از ۶ ساعت قبل از رفتن به رختخواب از مصرف کافئین خودداری کنید.

شاید بپسندید:واقعیت های جالب در مورد قرون وسطی که همه فیلم ها نادرست به تصویر می کشند!

آیا راه‌ی دیگری برای رفع پف زیر چشم وجود دارد؟

درمان پف زیر چشم، بعضی از درمان‌های خانگی می‌توانند به کاهش یا از بین بردن پف زیر چشم کمک کنند. در ادامه، به چند مورد از این راهکارها اشاره می‌کنیم:

از کمپرس خنک روی چشم خود استفاده کنید. یک دستمال یا حوله‌ی تمیز را با آب خنک خیس کنید. آن را برای چند دقیقه دور چشم خود قرار دهید و فشار بسیار ملایمی وارد کنید. این کار را در حالی که صاف نشسته‌اید، انجام دهید.

مطمئن شوید که خواب کافی دارید. اکثر متخصصان هفت تا ۹ ساعت خواب شبانه را برای بزرگسالان توصیه می‌کنند.

هنگام خواب کمی سر خود را بالا بیاورید. این کار می‌تواند به جلوگیری از تجمع مایعات در اطراف چشم کمک کند. سر تخت خود را چند سانتی‌متر بالاتر بیاورید یا از یک بالش اضافی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ویتامین B6 : همه چیز درباره ویتامین B6 و ضرورت آن برای حفظ سلامت جسمی و روانی!

ترجیحا از نوشیدن مایعات قبل از خواب خودداری کنید و مقدار نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. این کار به جلوگیری از احتباس مایعات در طول شب کمک می‌کند و مانع پف کردن زیر چشم می‌شود.

سیگار کشیدن را ترک کنید. سیگار باعث می‌شود سریع‌تر از دیگران کلاژن از دست بدهید. درنتیجه، پوست ظریف زیر چشم شما نازک‌تر شده و عروق خونی آن نمایان‌تر می‌شود.

درمان پف زیر چشم، سعی کنید علائم آلرژی خود را کاهش دهید و از مالش بیش از حد پلک‌ها خودداری کنید. آلرژی یکی از دلایل پف زیر چشم است. تا حد امکان، از چیزهایی که به آن‌ها آلرژی دارید اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که پزشک می‌تواند به شما در پیدا کردن داروی مناسب برای مقابله با آلرژی کمک کند.

درمان پف زیر چشم، از محصولات آرایشی استفاده کنید. شما می‌توانید از کانسیلر آرایشی برای پوشاندن سایه‌های زیر چشم خود کمک بگیرید.

شاید بپسندید: تغییر چهره سلبریتی های مشهور در طول دهه ها که نشان از تغییرات زیاد است!

درمان‌های پزشکی

چند روش درمانی مختلف برای کاهش پف زیر چشم وجود دارد، از جمله: لیزر ری‌سرفیسینگ (laser resurfacing)، لایه‌برداری شیمیایی و فیلر (پرکننده). این درمان‌ها برای سفت کردن پوست و کاهش شکل ظاهری پف زیر چشم طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید درباره‌ی این گزینه‌های درمانی اطلاعات بیشتری داشته باشید، با پزشک صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: رفع خشکی مو: با شیر و عسل در ۵ مرحله موهای خود را نرم و صاف کنید!

درمان پف زیر چشم

احتمالاً بپسندید: راز زنان مصری که در ۵۰ سالگی، پوست ۲۵ ساله دارند!

جراحی پلک

نوعی جراحی پلک به نام بلفاروپلاستی (blepharoplasty) می‌تواند بسته به علت پف زیر چشم به رفع این مشکل کمک کند. در طی این عمل سرپایی، جراح چشم بعد از ایجاد یک برش در زیر مژه‌ها یا داخل پلک پایین، چربی اضافی را برمی‌دارد یا مکان آن را تغییر می‌دهد. گاهی اوقات، ممکن است پوست اضافی را هم بردارد. سپس برش‌ها را با بخیه‌های کوچک می‌بندد.

درمان پف زیر چشم، علاوه بر درمان پف زیر چشم، بلفاروپلاستی می‌تواند پف پلک بالا را هم از بین ببرد. با چشم‌پزشک در مورد مزایا، خطرات و عوارض جانبی جراحی پلک برای رفع پف صحبت کنید.

شاید بپسندید: ۵ مدل موی شیک که موهای نازک را پرپشت و حجیم نشان می دهد + عکس

سخن آخر

با افزایش سن، بافت‌های اطراف چشم به‌تدریج ضعیف و آویزان می‌شوند. این باعث می‌شود چربی به سمت جلو و به داخل پلک پایین برود و زیر چشم پف کرده و متورم به نظر برسد. تجمع مایعات هم می‌تواند در پف کردن چشم نقش داشته باشد. عوامل دیگری که باعث پف کردن چشم‌ها می‌شوند، عبارتند از: خواب ناکافی، سیگار کشیدن، آلرژی، کمبود مواد مغذی و وراثت.

پف زیر چشم باعث می‌شود ظاهر شما خسته به نظر برسد، اما این مشکل معمولا بی‎خطر بوده و به‌راحتی قابل درمان است. با این حال، اگر تورم چشم با درد، خارش یا قرمزی همراه بود یا با گذشت زمان برطرف نشد، به چشم‌پزشک مراجعه کنید.

شاید بپسندید: رژ لب‌ های تابستانی جذاب و خوشرنگ  که لب های تان را خنک و برجسته می‌کنند!

بیشتر بخوانید

احتمالاً بپسندید: کوچک کردن بینی در خانه با زنجبیل تنها در ۱۰ روز!  

شاید بپسندید: از بین رفتن چروک صورت فقط با یک میوه تابستانی هوش از سر تان می برد!

10 بهترین غذاهای سرشار از ویتامین  K که برای سلامت قلب و استخوان خود باید استفاده کنید!

احتمالاً بپسندید: هوش مصنوعی کودکی شخصیت‌های مورد علاقه ما در فیلم‌ها را به این صورت به تصویر کشید!

شاید بپسندید: بازسازی چهره واقعی شخصیت های دیزنی بر اساس هوش مصنوعی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا