;
فرهنگ و هنرفیلم و سریال

بازیگر نقش سمندون کابوس بچه های دهه شصت کی بود+ عکس و بیوگرافی

بازیگر نقش سمندون: سمندون یا رشید اصلانی با نام اصلی منوچهر اصلانی متولد 1310 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود. مطبوعات ورزشی آن روز به دلیل ویژگی های جسمانی اش به او لقب «آقا کوچولوی جهان» را دادند. سمندون سریالی به نویسندگی و کارگردانی ناصر هاشمی است که در سال 1373 تولید و در سال 1374 پخش شد. شخصیت سمندون در این سریال با توجه به ظاهر وحشتناکش تبدیل به کابوس بچه های دهه شصت شده بود.

با بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب فیلم و سریال مجله خبری چشمک  همراه باشید تا اطلاعات جالبی از بازیگر نقش سمندون و چهره واقعی این بازیگر را به شما ارائه دهیم.

شاید بپسندید: چرا پرنسس های معروف دیزنی رنگ لباس‌شان آبی است!؟

جالب خواهد بود: خوشگذرانی جدید سارا نیکای پایتخت در خارج از ایران + عکس

بیوگرافی رشید اصلانی بازیگر نقش سمندون

همان طور که در بالا اشاره شد شید اصلانی با نام اصلی منوچهر اصلانی متولد 1310 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود. مطبوعات ورزشی آن روز به دلیل ویژگی های جسمانی اش به او لقب «آقا کوچولوی جهان» را دادند.

وضعیت ازدواج و همسر رشید اصلانی

از وضعیت ازدواج و همسر رشید اصلانی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

شروع فعالیت از 17 سالگی

وی در هفده سالگی به تئاتر دهقان رفت و اغلب در نمایش های کمدی بازی کرد و سپس فعالیتش را در تئاترهای دیگری از جمله فردوسی و جامعه باربد ادامه داد.

بازیگر نقش سمندون

آکروبات و زیبایی اندام

او در زمینه آکروبات نیز فعال بود و گفته می شود هشت سال در چین، ژاپن و سنگاپور در این زمینه کار کرد. مدتی نیز به ورزش زیبایی اندام پرداخت.

نخستین فیلم سینمایی

نخستین فیلمش خواب های طلایی (معزالدین فکری ، 1330) بود. او همچنین در فیلم های تبلیغاتی زیادی بازی کرد. «خواب‌های طلایی» نام فیلمی به کارگردانی معزدیوان فکری و محصول سال ۱۳۳۰ است. قصه فیلم این‌گونه است: پسر جوانی خواب می‌بیند که به دربار شاه عباس صفوی راه یافته و صاحب موقعیت و احترامی خاص شده است و بعد این خواب به واقعیت می‌پیوندد و او اجازه پیدا می‌کند که یک روز در دربار زندگی کند.

بازی در سریال سمندون

فعالیتش در تلویزیون بسیار محدود بود و سریال سمندون باعث شد مدتی نامش بر سر زبان ها بیفتد.

ناصر هاشمی تعریف کرده: آن زمان که با ما کار می کرد 65 سال داشت. بازیگر بسیار خوبی بود. البته چهره اش فاقد این گریم ، خشن تر بود اما قابلیت های زیادی داشت. روز اول که دیدمش مانده بودم چطور به او بگویم نیاز به یک آدم کوتوله دارم. متاسفانه در جامعه ما وقتی بخواهند به کسی بد و بیراه بگویند ، او را کوتوله خطاب می کنند اما خودش گفت دنبال کوتوله می گردی؟

بازیگر نقش سمندون

من کوتوله ام و تاکید داشت مثل بقیه کوتوله ها نیست. برای طراحی گریم اول رفتیم سراغ عبدالله اسکندری ، او گرفتار بود. بعد جلال الدین معیریان آمد و چهره او را برایمان شیرین و جذاب کرد. خودش طاس بود و نیاز بود برایش مو گذاشته شود.

درگذشت بازیگر نقش سمندون

اصلانی به دلیل سکته مغزی در 29 مرداد 1381 در سن 71 سالگی در شهر سرعین درگذشت و در بهشت زهرا قطعه 209 ردیف 33 شماره 22 دفن گردید. روحش شاد!

سریال سمندون

سمندون مجموعه تلویزیونی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی ناصر هاشمی است که در سال ۱۳۷۳ تولید و در سال ۱۳۷۴ از تلویزیون ایران پخش شد. داستان فیلم در مورد یک بچه‌غول ۲۰۰۰ ساله به نام سمندون است که در زیر زمین خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کند. در این مجموعه ناصر هاشمی، رشید اصلانی، داریوش اسدزاده، حمیده خیرآبادی ایفای نقش کردند و طراح چهره پردازی آن را جلال‌الدین معیریان برعهده داشت.

سریال سمندون

احتمالا بپسندید: مریم سلطانی بازیگر سریال سه در چهار در 50 سالگی اش | باور کردنی نیست، چقدر تغییر کرده!

جالب خواهد بود: وقتی از چهره هنرمندان هالیوودی برای طراحی پرنسس های دیزنی مدرن استفاده می شود!

این سریال با انتقاداتی از سوی منتقدین سینما و تلویزیون روبرو شد چرا که مخاطب اصلی فیلم، نوجوانان بودند ولی ژانر فیلم مناسب کودک و نوجوان نبود. این سریال بیشتر صحنه‌های ژانر وحشت را به مخاطب القا می‌کرد که این قضیه مورد انتقاد مدیران سازمان صدا و سیما قرار گرفت و کارگردان فیلم را از ساختن ادامه آن منصرف کرد.

در منزل عمه (حمیده خیرآبادی) زیرزمین اسرارآمیزی وجود دارد که برادرزادهٔ عمه (ناصر هاشمی) می‌خواهد از آن استفاده کند. بعد از اینکه به این زیرزمین پا می‌گذارد متوجه می‌شود که یک بچه دیو ۲۰۰۰ ساله در آنجا زندگی می‌کند و در انتظار رسیدن مادرش است. مکانی که سریال سمندون در آن فیلم‌برداری شده،خانه میرزابزرگ نوری (میرعماد ثانی) در شهر تهران و محله تاریخی پامنار، کوچه صوفیانی واقع شده و قدمتش به دوره قاجار بازمی‌گردد که برای سریال‌ها و فیلمهای سینمایی متعددی مورد استفاده قرار گرفته‌است.

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود:

شاید بپسندید: اعتراف مهسا طهماسبی به کار زشتش در گذشته!

جالب خواهد بود: شماره دادن جالب یه طرفدار به شبنم قلی خانی+ عکس

احتمالا بپسندید: بهنوش بختیاری شماره مامانشو چی سیو کرده؟ جالبه + عکس

بیشتر بخوانید: ژیلا صادقی مجری تلویزیون اعتراف کرد که اقامت آمریکا رو داره + علت زندگی در ایران

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. من در بزرگسالی دیدم یعنی بالای بیست سال بودم .ولی خیلی خوشن می اومد .فکر کنم جمعه ها میدیدیمش .ولی هرهفته برا دیدنش لحظه شماری می کردیم . خدا سمندون رو رحمت کنه .امیدوارم این اقا غول مادرشو پیدا کرده باشه .

  2. یعنی توی کل صدا و سیما یک روانشناس کودک نبود که جلوی تهیه و پخش این فیلم رو بگیره ،چقدر از لحاظ روحی ،بچه ها رو داغون کردن ،واقعا ترسناک بود برای رده های سنی پایین

  3. بچه های دهه شصت اون زمان فکر میکردند تو دسشویی های مدرسه شون سمندون داره. بعضی هاشون دسشویی نمیرفتن از ترسش

  4. یعنی من تنها بچه ای بودم که میگفتم کاش خونه ما هم زیر زمین داشت تا سمندون رو ببینم باهاش دوست بشم؟ من که خیلی دوسش داشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا