;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان ضرب المثل باز فیلش یاد هندوستان کرده!

ضرب المثل باز فیلش یاد هندوستان کرده: در داستان های گذشته نقل شده است که یکی از بزرگترین تاجرهای هندوستان در یکی از سفرهای خود فیلی را می خرد تا بتواند آن را به جاهای مختلفی ببرد و توسط آن پول خیلی خوبی به جیب بزند….

شاید بپسندید: داستان جالب و شنیدنی ضرب المثل ماست​ ها را کیسه کردن!

داستان ضرب المثل باز فیلش یاد هندوستان کرده

در داستان های گذشته نقل شده است که یکی از بزرگترین تاجرهای هندوستان در یکی از سفرهای خود فیلی را می خرد تا بتواند آن را به جاهای مختلفی ببرد و توسط آن پول خیلی خوبی به جیب بزند. تاجر چندین ماه فیل را به جاهای مختلفی می برد اما با گذشت زمان تاجر متوجه شد که فیلش گوشه گیر شده و دیگر دوست ندارد از جایش بلند شود.

بیشتر بخوانید: اگه چشات مثل عقاب باشه تو نگاه اول گربه را بین جغدها پیدا می کنی!

ضرب المثل باز فیلش یاد هندوستان کرده

تاجر به فکر افتاد و طبیب شهر را فرا خواند. هر دکتری که پیش فیل می آمد نمی توانست دوای درد او را پیدا کند تا اینکه از میان آنها طبیبی خبره به تاجر گفت که شاید فیل یاد هندوستان کرده و دلش برای جایی که به دنیا آمده است تنگ شده باشد. تاجر که داشت ورشکست می شد و اوضاع مالی خوبی نداشت تصمیم گرفت بار سفر ببندد و به هندوستان سفر کند تا یک فیل دیگر بخرد.

زمانی که تاجر به همراه فیل به هندوستان رسیدند، فیل خیلی محکم پاهایش را به زمین کوبید و با خوشحالی خرطومش را تکان می داد و همین جا بود که تاجر به یاد حرف طبیب افتاد و فهمید که فیل تنها یاد هندوستان کرده بود و هیچ مشکلی نداشت.

شاید بپسندید:اگر تیزبین باشی، اشتباه میز غذاخوری را تو یه نگاه متوجه میشی!

مفهوم ضرب المثل باز فیلش یاد هندوستان کرده

ضرب المثل «باز فیلش یاد هندوستان کرد» زمانی استفاده می شود که انسان یاد خاطرات گذشته اش می افتد و دوست دارد دوباره به آن زمان ها برگردد. در واقع این حکایت می خواهد بگوید که زندگی انسان چقدر کوتاه است و باید از تمامی لحظات آن به خوشی و خوبی استفاده کند تا زیاد حسرت آن را در آینده نخورد.

جالب است بدانید یکی از دلایلی که حیوان فیل در این ضرب المثل به کار برده شده است این می باشد که فیل ها هوش و حافظه بالایی دارند به طوری که فیل ها هرگز کسی را که با او دیدار داشته اند را فراموش نمی کنند.

احتمالاً بپسندید: داستان شنیدنی ملانصرالدین و دزد کفش!

ضرب المثل باز فیلش یاد هندوستان کرده

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: چیستان: آن چیست که هم بچه دارد و هم تفنگ!؟

 

 

 

 

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید:داستان جالب و شنیدنی بی عقل و با عقل !

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: بگو در نگاه اول چی دیدی، تا بعدش تفسیرش رو بگم | نتیجه شگفت زده ات می کنه!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: معمای خطای دید: چه کسی روی صندلی نشسته، مرد یا زن!؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا