;
آرایش و زیباییدنیای مد

نازک شدن مو: موثر ترین نسخه طب سنتی برای درمان نازک شدن مو

نازک شدن مو: نازک شدن موی سر نشانه چیست؟ نازک شدن مو، شکستگی یا ضعیف شدن موها در کودکان، زنان و مردان دلایل مختلفی دارد. موها به تدریج نازک می‌شوند و موهای نازک و کم پشت معمولاً علائمی مانند وز شدن یا خشکی مو را به همراه دارد. برای درمان نازکی موها باید علت نازک بودن موها مشخص شود. در ادامه درباره دلایل نازک شدن موها و روش‌های درمان موهای نازک و شکننده توضیح داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: راز زنان مصری که در ۵۰ سالگی، پوست ۲۵ ساله دارند!

نازک شدن موی سر نشانه چیست؟

نازک شدن مو در واقع یکی از نشانه‌های ریزش مو است که علت ریزش مو توسط بیمار قابل تشخیص نیست و باید در آزمایشگاه تشخیص داده شود حتی پزشک نیز از ظاهر مو متوجه این عارضه نمی‌شود. به یاد داشته باشید که حدود یکصد هزار تار مو در سر وجود دارد که ریزش و رشد آنها هماهنگ نیست، در شرایط طبیعی ریزش روزانه یکصد تار مو طبیعی است اما در زمان استحمام ریزش 200 تار مو نیز طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

نازک شدن مو ممکن است دراثر عادات سبک زندگی، ژنتیک یا هر دو ایجاد شود. همچنین برخی از شرایط پزشکی ممکن است منجر به نازک شدن موها شود. طبق بررسی آکاد‌می‌پوست و پوست آمریکا (AAD)، از دست دادن 50 تا 100 مو در روز طبیعی است. بیشتر از این یعنی شرایط غیرعادی است.

شاید بپسندید: درمان لک قهوه ای پوست با ضد لک های گیاهی و خانگی  + روش

نازک شدن مو، یکی از مهم‌ترین دلایل نازک شدن موها، عادات بد در سبک زندگی است. برخی از مهم‌ترین عادات سبک زندگی که نقش اساسی در نازک شدن موها دارد، عبارتند از:

بیش از حد به موهای خود دست می‌زنید یا به مواد آغشته ‌می‌کنید.مثل رنگ کردن یا اضافه کردن مواد دیگر.

استفاده از برخی محصولات مرافبت از مو، مانند اسپری‌های واکس مو و ژل‌ ها، رنگ مو نیز ‌می‌تواند به مو آسیب برساند.

موهای خود را خیلی محکم ‌می‌بندید. برای عمل زیبایی یا دم اسبی یا کارهایی ازاین قبیل ‌می‌تواند اصطلاحاً موها را خفه کرده وفولیکول‌ها را بشکند، و به مرور آن را لک‌دار کند.

آهن، اسید فولیک و سایر مواد معدنی به مقدار کافی مصرف نمی‌کنید. این مواد به فولیکول‌ها کمک ‌می‌کنند که به طور طبیعی مو تولید کنند.

استرس‌های کنترل نشده دارید. استرس در بروزهورمون‌هایی مانند کورتیزول نقش دارد. هورمون‌های استرس ممکن است موهای جدید فولیکول‌های مو را از بین ببرد.

با این حال با این روش ها می توانید نازک شدن موهای تان را درمان کنید.

بیشتر بخوانید: خانم ها بخوانند: مردها عاشق این ۸ مدل موی زنانه هستند!

نازک شدن مو

۱.ماساژ پوست سر

نازک شدن مو، شاید ارزان‌ترین روش درمان نازکی موها، ماساژ پوست سر باشد. ماسک پوست سر می‌تواند به ضخیم شدن موها کمک کند و هزینه یا عوارض جانبی ندارد. هنگا‌می‌که موها را شستشو ‌می‌دهید، به آرا‌می‌با نوک انگشتان اطراف پوست سر خود فشار وارد کنید تا جریان خون رابیشتر کنید. حتی ‌می‌توانید از ماساژور دستی هم استفاده کنید تا سلول‌‌های مرده پوست را از بین ببرد.

شاید بپسندید: استفاده صحیح از کرم دور چشم: برای نتیجه بهتر چگونه از کرم دور چشم استفاده کنیم!

۲.استفاده از روغن های گیاهی تقویت کننده مو

استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت موها، بهترین جایگزین برای روش‌های دارویی و شیمیایی است. براساس بررسی‌های انجام شده توسط کلینیک، روغن اسطوخودوس برای مراقبت از موها و جلوگیری از طاسی سر بسیار موثر بوده است. این روغن غالباً با انواع دیگر مانند روغن رزماری و آویشن ترکیب ‌می‌شود.

هنوز شواهد کافی وجود ندارد که این روغن‌های گیاهی بتوانند طاسی یا ریزش مو را درمان کنند. اگر تصمیم دارید که این روش درمانی را انجام دهید، حتما مقدار کمی‌روغن را روی بازوی خود آزمایش کرده و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید که آیا واکنشی ایجاد شده است. قرمزی، کهیر یا بثورات ‌می‌تواند نشان دهنده یک واکنش آلرژیک باشد.

احتمالاً بپسندید: ۸ بازیگر معروف که حین ساخت فیلم و سریال ناگهانی فوت کردند!

۳.استفاده از مولتی ویتامین‌ها

موی سالم نشان دهنده سلامت بدن است. سوء‌تغذیه یا برخی اختلالات خوردن، موهای جدید ناشی ازفولیکول‌ها را دچار آسیب ‌می‌کند. برای اینکه بدانید آیا به مولتی ویتامین نیاز دارید، آزمایش خون ‌می‌تواند به شما در تعیین کمبود مواد مغذی کمک کند.

نازک شدن مو، توصیه می‌کنیم اگربه شکلی مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت ‌می‌کنید، ازمصرف ویتامین‌های اضافی خوداری کنید به دلیل اینکه هیچ مدرکی وجود ندارد که انجام این کار باعث تقویت موهای شما شود. علاوه بر این، دریافت بیش از حد از مواد مغذی خاص ممکن است آسیب بیشتری برساند.

بیشتر بخوانید: ۵ مدل موی شیک که موهای نازک را پرپشت و حجیم نشان می دهد + عکس

۴.مکمل‌های اسید فولیک

اسیدفولیک نوعی ویتامین B است که برای تولید سلول‌های جدید مهم است. اسید فولیک به فولیکول‌ها کمک ‌می‌کند تا موهای جدیدی را در نواحی طاسی ایجاد کنند. با این حال، مانند مولتی ویتامین‌ها، شواهد کافی وجود ندارد که نشان ‌می‌دهد اسید فولیک تضمینی برای ضخیم‌تر شدن موهای شما است.

احتمالاً بپسندید: با دمکرده این گیاه ریزش موهای خود را قطع کنید!

۵.مصرف بیوتین

بیوتین یا ویتامین B-7 یک ماده غذایی محلول درآب است که به طور طبیعی درغذاهایی مانند آجیل، عدس و جگر یافت ‌می‌شود. اگر یک رژیم متعادل بخورید، بعید به نظر‌می‌رسد که میزان بیوتین کم باشد. درحالی که بیوتین به تجزیه آنزیم‌ها در بدن کمک ‌می‌کند، شواهد کمی‌وجود دارد مبنی بر اینکه ‌می‌تواند به نازک شدن مو کمک کند.

اگر مکمل‌های ویتامین B-5 مصرف نمی‌کنید، نباید بیوتین مصرف کنید، ترکیب این دو باهم اثر یکدیگر را کاهش ‌می‌دهند.

شاید بپسندید: 20 مهمترین کاربرد وازلین برای زیبایی و سلامت که احتمالاً از آن بی خبرید!

۶.اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 اسیدهای چرب ضروری نامیده ‌می‌شوند. البته این اسید‌ها توسط بدن ساخته ‌می‌شوند. امگا 3 به بدن کمک ‌می‌کند تا با التهاب مبارزه کند. ریزش زودرس مو نیز ممکن است مربوط به التهاب باشد. از طرف دیگر امگا 6 برای سلامت کلی پوست مهم است، که ممکن است به نفع پوست سرهم باشد.

نازک شدن مو، روغن‌های گیاهی منبع اصلی امگا 6 هستند، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی یافت ‌می‌شوند. اگر به طور معمول چنین غذاهایی مصرف نمی‌کنید، در مورد استفاده از مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

شاید بپسندید: طلا و زیورآلات مناسب برای خانم های قد کوتاه

۷.مصرف غذاهایی که به تقویت موها کمک می‌کنند

کمبود برخی از مواد مغذی در برنامه‌ی غذایی به ریزش مو منجر می‌شود؛ در نتیجه، یک رژیم‌غذایی مناسب می‌تواند به افزایش سرعت رشد مو و تقویت مو کمک کند. تخم‌مرغ؛ توت‌ها؛ اسفناج؛ ماهی‌های چرب؛ سیب‌زمینی شیرین؛ آووکادو؛ مغزها؛ دانه‌ها؛ فلفل‌های شیرین؛ میگو؛ لوبیاها؛ سویا؛ گوشت.

چیزهایی که می‌خورید مستقیما با سلامت موهای شما در ارتباط هستند. کمبود مواد مغذی مثل ویتامین A، C، D و E، زینک، ‌ویتامین‌های B، آهن، ‌بیوتین، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری می‌توانند سرعت رشد موها را کاهش دهند یا حتی به ریزش مو منجر شوند.

نازک شدن مو، داشتن موهای نازک باعث بد حالت شدن موها و کاهش اعتماد بنفس افراد می شود این مشکل را می توان با چندین نوع ماسک موی کراتینه طبیعی برطرف کرد.

 شاید بپسندید: ۵ چیزی که در مورد پریود به دخترتان نباید بگویید!

نازک شدن مو

۱. ماسک شیر نارگیل

یک لیوان شیر نارگیل و 6 قاشق روغن زیتون را باهم مخلوط کنید و هم بزنید. این مخلوط را به موهایتان بزنید و سر را ماساژ دهید و بعد از 15-10 دقیقه آبکشی کنید.

احتمالاً بپسندید: با روتین ضد پیری جنیفر لوپز شما هم جوان بمانید!

۲. ماسک آلوئه‌ورا

چند برگ آلوئه‌ورا را نصف کنید تا ژل آن بیرون بیاید و آن را روی موهایتان بزنید و ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس با آب ولرم بشویید. این روش را 1 یا 2 بار در هفته برای داشتن موهای سالم و ضخیم‌تر به کار برید.

احتمالاً بپسندید: مژه های بلند و پرپشت: ۹ خوردنی که مژه ها را دوبرابر می کند!

۳.ماسک تخم‌مرغ و موز

2 زرده تخم‌مرغ، 2 موز رسیده، 2 یا 3 قاشق غذاخوری عسل، نصف پیمانه نرم‌کننده و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید تا پوره‌ای نرم و لطیف به دست بیاید. این مواد را روی موهای خود بریزید و 20 تا 30 دقیقه بگذارید بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید.

۴.ماسک تخم ‌مرغ

تخم ‌مرغ را در کاسه بریزید و خوب هم بزنید. سپس موها را با این مخلوط آغشته کنید و چند دقیقه بعد با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

شاید بپسندید: رازهای زیبایی طبیعی زنان ترکیه فاش شد!

۵.ماسک آووکادو

نازک شدن مو، یک ماسک موی طبیعی و حجم‌دهنده با مخلوط کردن 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون با نصف آووکادو له شده رسیده درست می‌شود. بگذارید این ماسک چند دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

۶.ماسک دانه کتان

دانه کتان یک ماده طبیعی است که به واسطه اسیدهای چربی که در آن وجود دارد، به افزایش ضخامت مو کمک می‌کند. 3 قاشق غذاخوری دانه کتان را در یک کاسه آب بریزید و آن را 5 روز به حال خود بگذارید. سپس هر روز مقداری از آن را به موهای خود بمالید و پس از 10 دقیقه با آب گرم بشویید.

۷. ماسک موی حنا

حنا تازه را با کمی آب ترکیب کنید تا مخلوط نرمی بدست آید. مخلوط را روی موها و پوست از ریشه تا نوک بمالید. زمانی که پوست سر و مو به طور کامل در این مخلوط پوشش داده می‌شود، حدود 3 ساعت آن را روی مو بگذارید.

نازک شدن مو، حنا موها را پرپشت، قوی و نرم می‌کند. اگر مرتب روی موهایتان حنا بگذارید، ریشه موهایتان هم تقویت می‌شود و موهایی قوی و پر خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:  کوچک کردن بینی در خانه با زنجبیل تنها در ۱۰ روز!  

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا