;
خانواده و زناشوییزندگی

ویژگی های مرد خودخواه: از مردی با این ۹ ویژگی دوری کنید!

ویژگی های مرد خودخواه: خودخواه بودن یکی از ویژگی های انسان ها است. ممکن است هر کسی به اندازه ای خودخواه باشد. اما در برخی افراد خودخواه بودن بسیار شدید است. به خصوص برخی از مردان به شدت خودخواه هستند و نمی توانند این ویژگی را کنترل کنند. حتی ممکن است قبول نداشته باشند که خودخواه هستند. بزرگ ترین مشکل فرد خودخواه این است که فقط به نیازهای خود اهمیت می دهد و نیازهای دیگران حتی افراد نزدیک خود را نادیده می گیرد. به همین دلیل سازش و زندگی با افراد خودخواه بسیار دشوار است. در بخش خانواده و زناشویی چشمک به ۹ مهم ترین ویژگی های مرد خودخواه پرداخته شده است. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مردان خوب: با این ۷ کار، زنان دیوانه وار عاشق شما می شوند

۹ ویژگی یک مرد خودخواه

اگر بیشتر ویژگی های زیر را در مردی مشاهده کردید، می توانید با خیال راحت به این نتیجه برسید که او بسیار خودخواه است و بهتر است از او دوری کنید.

۱.او همدلی نمی کند

مشخص‌ترین ویژگی مردان خودشیفته و مغرور عدم همدلی است. مردان خودخواه فقط به نیازهای خود اهمیت می دهند و نیازهای دیگران را نادیده می گیرند. آن ها نسبت به تأثیر آنچه که می گویند یا انجام می دهند بر اطرافیانشان بی توجه هستند. به خصوص آن ها قادر نیستند مسائل را از دیدگاه دیگران ببینند و بپذیرند. به عنوان مثال، اگر بخواهید در مورد یک مشکل جدی با یک مرد خودخواه که با او رابطه دارید صحبت کنید، او آن را جدی نخواهد گرفت. او مشکل شما را به یک چیز بی اهمیت تقلیل می دهد و یا به طور کامل نادیده می گیرد زیرا او همدلی ندارد.

۲.او بر نیازهای اساسی تمرکز دارد

ویژگی های مرد خودخواه، یک مرد خودخواه تمایل دارد بر نیازهای اساسی و مادی قوی تمرکز کند. او تمایل بیشتری به ارضای نیازهایی دارد که به سطوح پایین سلسله مراتب مزلو تعلق دارند، مانند غذا، آسایش و دیگر لذت های اساسی. او علاقه ای به توسعه مهارت های اجتماعی و رشد فکری ندارد، چه رسد به این که نیازهای خودشکوفایی را برآورده کند.

ویژگی های مرد خودخواه

۳.او به راه های پنهان متوسل می شود

برخی از مردان خودخواه آنقدر باهوش هستند که درک کنند که خودخواهی آن ها می تواند بار دیگران را سنگین کند. بنابراین آن ها نمی توانند آشکارا خودخواه باشند، به این جهت به راه های پنهان متوسل می شوند. آن ها از نظر احساسی باج گیری می کنند و دیگران را مجبور به اطاعت از خود می کنند. در واقع وقتی یک مرد خودخواه در زندگی شما وجود دارد، احتمالا احساس خواهید کرد که او شما را مجبور به انجام کارهایی برخلاف میل شما می کند.

بیشتر بخوانید: زنان جذب چه مردانی می شوند؟ + ۱۰ ویژگی مردان جذاب

۴.او شکننده است

ویژگی های مرد خودخواه، یک مرد خودخواه تلاش می کند خود را قوی و عاقل نشان دهد اما برعکس بسیار شکننده است. او به تصویر عمومی خود وسواس دارد و می خواهد همیشه خوب به نظر برسد. بنابراین، پذیرش شکست یا انتقاد برای او دشوار است. اگر به اشتباهات او اشاره کنید، احتمالا بیش از حد گارد می گیرد و از شدت عصبانیت دیوانه می شود.

۵.او به شدت رقابتی است

رقابتی بودن لزوما چیز بدی نیست. همه چیز در مورد نگرش شما نسبت به دیگران است. شما می توانید رقابتی باشید و همچنان به دیگران احترام بگذارید. می توانید در رقابتی سرگرم کننده و سالم شرکت کنید. اما مرد خودخواه در رقابت فقط می خواهد خودش برنده باشد و بقیه را در حد خود حساب نمی کند.

در واقع یک مرد خودخواه به شیوه ای ناسالم رقابت می کند. او عادلانه بازی نمی کند و تمام تلاش خود را برای پیروزی انجام می دهد. وقتی می بازد، خیلی به خود سخت می گیرد. او بیش از حد به کسانی که موفق می شوند و از او برتر هستند، حسادت می کند. همان طور که می توانید انتظار داشته باشید، چنین تمایلاتی به ترس از شکست و کمال گرایی منجر می شود.

۶.برای هیچکس ارزش قائل نیست

ویژگی های مرد خودخواه، از آنجا که یک مرد خودخواه حتی برای افراد نزدیک خود ارزشی قائل نیست، روابط او آسیب می بیند. افرادی که به شما نزدیک هستند از شما انتظار دارند که از آنها حمایت کنید. اما یک مرد خودخواه فقط به حمایت از خودش علاقه دارد. او از دیگران حمایت مادی و عاطفی می گیرد و در ازای آن بسیار کم به بقیه می بخشد یا هیچ نمی بخشد. او درست عمل می کند و به سختی از کمکی که دریافت می کند قدردانی می کند. او فقط برای خودش ارزش قائل است و نه هیچ کس دیگری.

بیشتر بخوانید: چگونه شوهر خوبی باشیم؟ + ۱۰ نکته کلیدی

ویژگی های مرد خودخواه

۷.او زمان و منابع خود را به اشتراک نمی گذارد

ویژگی های مرد خودخواه، یک مرد خودخواه هیچ وقت تمایل ندارد چیزی را به اشتراک بگذارد مگر این که مجبور شود. حتی اگر به نحوی او را متقاعد کنید که نیاز مبرم دارید، او همچنان تمایلی به کمک نخواهد داشت. او دوست ندارد زمان و منابع خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

۸.او پشیمان نیست

وقتی یک مرد خودخواه با خودخواهی خود دیگران را آزار می دهد، احساس پشیمانی نمی کند. این نیز از عدم توجه کامل به دیگران ناشی می شود. او وعده‌ها را زیر پا می‌گذارد و برخلاف گفته‌های قبلی‌اش عمل می‌کند تا راه خودش را که راحت می‌بیند، بدون احساس گناه پیش برود.

۹.او بی پروا است

مردان خودخواه اغلب برای پیگیری نیازهای خودخواهانه خود به شیوه های بی پروا رفتار می کنند. آنها به عواقب اعمال خود فکر نمی کنند. در نتیجه، آنها احتمالا به خاطر اعمال نادرست خود دچار مشکلات زیادی می شوند. بخش بزرگی از اندیشیدن به عواقب اعمال تان این است که به این فکر کنید که چگونه اعمال شما ممکن است بر دیگران تأثیر بگذارد. از آنجایی که یک مرد خودخواه فاقد همدلی است، قادر به انجام این کار نیست.

بیشتر بخوانید: ویژگی های مردان بد: مردی با این ۱۴ ویژگی مناسب ازدواج و دوستی نیست!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + یک =

دکمه بازگشت به بالا