;
تناسب اندام و تغذیه

نوشیدنی های مفید و مضر برای لاغری و تناسب اندام+میزان و نحوه مصرف برای اثرگذاری

نوشیدنی برای لاغری: وقتی در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، در مورد چیزی که می‌خورید وسواس زیادی دارید، اما احتمالا فراموش می‌کنید که آنچه می‌نوشید هم مهم است. نوشابه، قهوه و چای (با شکر یا خامه)، آبمیوه و شیر بخش زیادی از کالری مصرفی روزانه‌ی شما را تشکیل می‌دهند.

اما خوشبختانه، مجبور نیستید تمام نوشیدنی‌ها را برای همیشه کنار بگذارید. بعضی از نوشیدنی‌ها در کنار اصلاح سبک زندگی واقعا می‌توانند از اهداف کاهش وزن شما حمایت کنند. در این مطلب بخش سلامت و تغذیه و تناسب اندام مجله خبری چشمک قصد داریم بهترین نوشیدنی برای لاغری را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: جورجینا همسر رونالدو راز تناسب اندامش را فاش کرد + برنامه غذایی

جالب خواهد بود: با کمک این نوشیدنی معجزه گر، در 10 روز شکم شل و افتاده را سفت کن+نحوه تهیه و مصرف

بهترین نوشیدنی برای لاغری و تناسب اندام

انتخاب نوشیدنی مناسب و توجه به مقدار مصرف آن برای کاهش وزن ضروری است. اگر به‌دنبال راهی برای لاغر شدن می‌گردید و می‌خواهید کالری دریافتی خود را کاهش دهید، توصیه می‌کنیم نوشیدنی‌های زیر را با خیال راحت در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید:

شاید بپسندید: این ادویه و گیاهان دارویی برای کاهش وزن معجزه می کنند+نحوه تهیه و مصرف

احتمالا بپسندید: میوه های چاق کننده: ۱۰ میوه که به شدت باعث چاقی و اضافه وزن می شوند!

نوشیدنی لاغری

آب

باید بدانید که آب یکی از بهترین نوشیدنی‌ها است، به‌خصوص وقتی از هیدراته ماندن و کاهش وزن صحبت به میان می‌آید. چون فاقد کالری است و چیزی به کالری دریافتی شما اضافه نمی‌کند. علاوه بر این، یک مطالعه‌ قدیمی نشان داد که نوشیدن آب قبل از خوردن غذا می‌تواند حجم غذای مصرفی را کاهش دهد.

در این مطالعه، افرادی که رژیم کم‌کالری داشتند به ۲ گروه تقسیم شدند: یک گروه قبل از هر وعده‌ی غذایی ۲ لیوان آب نوشیدند و گروه‌ دیگر این کار را انجام ندادند. پس از ۱۲ هفته، گروه‌ اول در مقایسه با گروه‌ دوم ۴/۵ پوند (۲ کیلوگرم) وزن بیشتری از دست دادند.

احتمالا بپسندید: چاقی بعد از ازدواج: چرا بعد از ازدواج چاق می‌شویم + ۳ راه رهایی از چاقی

بیشتر بخوانید: آیا می دانستید ژاپنی ها با نوشیدن آب، تناسب اندام خود را حفظ می کنند+نحوه انجام

قهوه

قهوه تقریبا عاری از هر گونه کالری است و به همین دلیل می‌توان از آن به‌عنوان بهترین نوشیدنی برای لاغری نام برد. اما این فقط برای قهوه‌ شیرین نشده صدق می‌کند که در هر لیوان حدود ۲ کالری انرژی دارد، نه قهوه‌ای که به آن شیرین‌کننده یا خامه اضافه کرده باشید.

اما آیا قهوه به‌خودی‌خود باعث کاهش وزن می‌شود؟ نتیجه‌ی تحقیقات درباره‌ این موضوع ضد و نقیض است. محققان با انجام یک مطالعه‌ی ۲۴ هفته‌ای به این نتیجه رسیدند که نوشیدن چهار لیوان قهوه در روز باعث می‌شود چربی بیشتری از دست بدهید. اما مشکل اینجا است که چهار لیوان قهوه احتمالا فراتر از حد مجاز کافئین روزانه‌ شما است.

از سوی دیگر، بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که قهوه ممکن است از راه‌های مختلف مانع کاهش وزن شود. برای مثال، اگر در اواخر روز قهوه‌ کافئین‌دار بنوشید، ممکن است چرخه‌ خواب شما مختل شود که این می‌تواند روی وزن تاثیر منفی داشته باشد.

چای سبز

مانند آب و قهوه، چای سبز شیرین نشده هم کالری کمی دارد و می‌تواند بهترین نوشیدنی برای لاغری باشد. در حقیقت، یک لیوان چای سبز اصلا کالری ندارد و اگر جایگزین سایر نوشیدنی‌های شیرین (مثل نوشابه) شود، مطمئنا به کاهش کالری دریافتی شما و کاهش وزنتان کمک می‌کند.

اما آیا چای سبز به‌خودی‌خود برای کاهش وزن مفید است؟ تحقیقات نشان می‌دهد که این نوشیدنی سالم می‌تواند تاثیر کمی روی وزن داشته باشد. بر اساس یک مطالعه‌ کوچک هشت هفته‌ای، افرادی که هر روز چهار لیوان چای سبز می‌نوشیدند یا از عصاره‌ آن استفاده می‌کردند، نسبت به کسانی که فقط آب می‌نوشیدند، وزن بیشتری از دست دادند. از سوی دیگر، در بعضی از تحقیقات مشخص شده است که چای سبز به‌تنهایی تاثیر قابل‌توجهی روی وزن ندارد.

چای سبز فواید ثابت شده‌ زیادی برای سلامتی دارد. بنابراین صرف‌نظر از کاهش وزن، نوشیدن آن می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد.

جالب خواهد بود: مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری از این روغن گیاهی سبب کاهش وزن و لاغری تان می شود+نحوه مصرف

بیشتر بخوانید: با رعایت این نکات ساده، وزن خود را به آسانی کاهش دهید!

نوشیدنی برای لاغری

آب همراه با آب لیموترش

اگر اضافه کردن لیموترش به آب باعث شود مایعات بیشتری بنوشید، راحت‌تر وزن کم می‌کنید. چون گاهی اوقات، تشنگی با احساس گرسنگی اشتباه گرفته می‌شود و نوشیدن آب با هیدراته کردن بدن و رفع عطش باعث می‌شود غذای کمتری مصرف کنید. همین امر در مورد آب گازدار بدون قند هم صدق می‌کند. اگر با نوشیدن آب گازدار بتوانید بدنتان را هیدراته نگه دارید، احتمالا وزن مطلوب‌تری خواهید داشت.

اما آیا افزودن لیموترش به آب به آن قدرت خاصی برای کاهش وزن می‌دهد؟ نه چندان. بر اساس یک مطالعه‌ تحقیقاتی، پلی‌فنول‌های موجود در لیموترش ممکن است به کاهش گرسنگی کمک کنند. با این حال، اطلاعات درباره‌ این موضوع به‌اندازه کافی قانع‌کننده نیست و تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

شاید بپسندید: با قرار دادن این خوراکی ها در وعده صبحانه، کاهش وزن موثر داشته باشید!

شیک‌های پروتئینی

شیک‌های پروتئینی اغلب برای کاهش وزن به بازار عرضه می‌شوند، اما آیا واقعا مفید هستند؟ تحقیقات نشان داده‌اند که پروتئین برای کاهش وزن بسیار مهم است و رژیم‌های لاغری سرشار از پروتئین می‌توانند ضمن کاهش چربی‌های بدن به حفظ توده‌ی بدون چربی یا توده‌ عضلانی کمک کنند. بنابراین، مصرف شیک‌ پروتئینی می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

اما ذکر این نکته ضروری است که نباید روی مصرف این نوشیدنی‌ها بیش از حد تکیه کنید. چون خوردن غذاهای کامل حاوی پروتئین مثل ماهی یا مرغ برای شما بهتر است. از سوی دیگر، توصیه می‌شود از خوردن شیک‌های پروتئینی حاوی قند افزوده، شیرین‌کننده‌ مصنوعی یا رنگ خودداری کنید.

شاید بپسندید: راز لاغری گروه بلک پینک: راز تناسب اندام اعضای گروه بلک پینک فاش شد!

احتمالا بپسندید: این خوراکی های خوشمزه به چربی‌ سوزهای قوی برای لاغری معروف شده اند!

جالب خواهد بود: معجزه دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو + روش استفاده 

نوشیدنی لاغری

نوشیدنی‌هایی که برای کاهش وزن مضرند

اکنون که با بهترین نوشیدنی برای لاغری آشنا شدید، باید نوشیدنی‌های نامناسب را هم بشناسید. این روزها، نوشیدنی‌هایی وجود دارند که ادعا می‌شود به کاهش وزن یا کنترل آن کمک می‌کنند، اما بهتر است از مصرف آن‌ها خودداری کنید. از این نوشیدنی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوشابه‌ی رژیمی

نوشابه‌ رژیمی بدون کالری است، اما این لزوما به این معنی نیست که باید بخشی از برنامه‌ی کاهش وزن شما باشد. بر اساس مطالعه‌‌ انجام شده توسط انجمن قلب آمریکا، بیش از یک سوم نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنیم حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی یا شیرین‌کننده‌های کم‌کالری هستند. این نوشیدنی‌ها ممکن است به کنترل کالری دریافتی کمک کنند، اما طبق این مطالعه اثرات نامطلوبی روی سلامتی دارند. علاوه بر این، نتیجه‌ی تحقیقات علمی در مورد اینکه آیا شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند یا خیر، ضد و نقیض است.

مستر کلینز (رژیم غذایی لیموناد)

مستر کلینز یک رژیم غذایی حاوی مایعات است که حداقل ۱۰ روز طول می‌کشد. نوشیدنی مصرفی در این رژیم غذایی از آب لیموترش تازه، شربت افرای خالص، فلفل کاین و آب تشکیل شده است.

طرفداران این رژیم مدعی هستند که مستر کلینز دستگاه‌ گوارش را سم‌زدایی می‌کند، انرژی را افزایش می‌دهد و با کاهش میل به غذاهای ناسالم باعث لاغری می‌شود. اما این رژیم غذایی با اصول تغذیه‌ سالم فاصله‌ زیادی دارد و نتایج آن ماندگار نیستند. چرا که در نهایت، شما به عادت‌های غذایی قبلی خود برمی‌گردید و دوباره وزنتان بالا می‌رود.

شاید بپسندید: ترفند صاف کردن شکم: اگر این نکات را رعایت کنید در کمتر از 1 ماه شکم صافی خواهید داشت!

احتمالا بپسندید: بدون رفتن به باشگاه و با رعایت این نکات ساده، کاهش وزن را تجربه کنید!

بیشتر بخوانید: راهکارهای کاهش وزن هنگام خواب | با انجام این کارها، هنگام خواب هم وزن خود را کاهش دهید!

سخن پایانی

بعضی از نوشیدنی‌ها مانند آب، چای سبز و قهوه می‌توانند به افزایش متابولیسم، کاهش گرسنگی و افزایش سیری کمک کنند که همگی باعث تسهیل کاهش وزن می‌شوند. جایگزین کردن نوشیدنی‌های پرکالری مانند نوشابه و آبمیوه با نوشیدنی‌های ذکر شده در این مقاله، یک راه‌ هوشمندانه برای کاهش کالری دریافتی است و به شما کمک می‌کند که سریع‌تر به اهداف کاهش وزن خود برسید.

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: کاهش اشتها با این دمنوش خوش طعم گیاهی!

جالب خواهد بود: اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید این مواد غذایی را در صبحانه نخورید!

بیشتر بخوانید: خوردنی هایی که نه چاق کننده هستند و نه شما را لاغر می کنند + وزن ثابت

شاید بپسندید: کاهش وزن 7 کیلویی در ۷ روز با رژیم معروف به جنرال موتورز + واقعی یا کیک!؟

احتمالا بپسندید: با پوست آناناس تمام چربی های بدن را سریع بسوزانید + روش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا