;
تازه ها

همه چیز درباره قهوه: حقایق جالب از نحوه برداشت، پردازش و بو دادن قهوه

فکر می کنم به زودی به این نقطه برسیم که به دانشگاه برویم و در مورد قهوه سخنرانی کنیم. در حالی که عشق خود را به قهوه به روش های مختلف ابراز می کنیم و با مصرف قهوه به یکی از شادترین افراد جهان تبدیل شده ایم. در این مطلب کوتاه حقایق جالب درباره قهوه از نحوه کاشت، برداشت، پردازش، بو دادن و دم کردن را مورد بررسی قرار می دهیم. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: همه آنچه که تاکنون درباره گوجه فرنگی نمی دانستید!

حقایق جالب درباره قهوه

چگونه این قهوه زیبا مانند با آن که میوه بسیار کوچکی است، اما امروز به پرطرفدارترین نوشیدنی دنیا تبدیل شده است. ما تصمیم گرفتیم به هر چیزی که شما ممکن است درباره قهوه کنجکاو باشید، پاسخ دهیم. با بخش تازه ها چشمک همراه باشید.

چگونگی جمع آوری قهوه

درست مانند موز، قهوه نیز تقریباً 5 سال پس از کاشت شروع به تولید میوه می کند. قهوه در واقع یک میوه است. پس از گل دهی، فرآیند رسیدن میوه قهوه به مدت 8 ماه آغاز می شود. برداشت قهوه از درختان به دو روش مختلف انجام می شود: چیدن دستی یا ماشینی. در هنگام چیدن دستی، پوششی زیر درختان قهوه گذاشته و آنهایی که از شاخه ها جمع شده اند روی این روکش ها ریخته می شوند.

گل دهی قهوه

همچنین روکشی وجود دارد که هنگام چیدن ماشین روی زمین گذاشته می شود، اما این بار شاخه ها را با ماشین های دستی شکل می کشند نه با دست.

نکته مهم دیگر در جمع آوری قهوه این است که در دو سبک مختلف انتخاب می شود. در اول، تمام قهوه های روی شاخه ها انتخاب شده و روی جلد ریخته می شود. این شامل قهوه های بالغ یا کمتر بالغ می شود. در سبک دیگر، فقط توت های رسیده قهوه انتخاب می شوند. رنگ این میوه ها تقریبا شرابی است. این بسیار گران تر است زیرا به صورت جداگانه، دستی و با دقت جمع آوری می شود.

جمع آوری قهوه

از حقایق جالب درباره قهوه : چگونگی فرآوری قهوه

پس از چیدن توت های قهوه، نوبت به پردازش قهوه می رسد. این فرآیندی که ما در مورد آن صحبت می کنیم، جدا شدن دانه قهوه از پوسته آن است. پردازش به سه روش مختلف انجام می شود. اولی پردازش مرطوب، دیگری پردازش خشک و آخرین پردازش نیمه خشک است.

بیشتر بخوانید: 10 راه حل سریع و کاربردی برای از بین بردن بوی سیر از روی دستان

روش فرآوری مرطوب

در این فرآیند دانه های قهوه با پوسته خود به داخل آب پرتاب می شوند. قهوه های شکسته و نارس روی آب شناور می شوند. میوه های قهوه که به وضوح رسیده هستند با آب فشار بالا پردازش می شوند تا دانه های آنها باقی بماند. مهم این است که دانه های قهوه که وارد فرآیند تخمیر می شوند را به بهترین نحو تمیز کنند. زیرا طعم قهوه نباید خراب شود.

شستن دانه های قهوه

دانه های قهوه جدا شده از پوسته خود به دو روش مختلف خشک می شوند. یکی از آنها خشک کردن با ماشین آلات در دما و رطوبت معین و دیگری روش سنتی خشک کردن در آفتاب است.

روش فرآوری خشک

در روش فرآوری خشک که یکی از قدیمی ترین روش ها می باشد، ابتدا قهوه را از پوسته آن جدا می کنند و سپس می گذارند تا در مناطق وسیعی خشک شود تا تخمیر شود. دسته بندی قهوه ها نیز به صورت دستی انجام می شود.

مهم است که قهوه هایی که برای حدوداً چهار هفته خشک می شوند، عاری از هرگونه رطوبت باشند. بنابراین، کیفیت قهوه تحت تأثیر قرار نمی گیرد. پوسته های خشک شده با دستگاه قهوه گیر مخصوصی که در تولیدکنندگان قهوه موجود است جدا می شوند. تقریبا تمام قهوه های روبوستا به این شکل تهیه می شوند.

خشک کردن قهوه به شیوه سنتی

روش فرآوری نیمه خشک

در این فرآیند از دو روش تر و خشک استفاده می شود. در حالی که از تمیز کردن مرطوب برای جدا کردن آنها از پوسته آنها استفاده می شود، فرآیند خشک شدن با گذاشتن آنها در آفتاب انجام می شود.

بیشتر بخوانید: 9 جالب ترین حقایق در مورد کوکاکولا که قبلا نمی دانستید!

چگونگی برشته کردن قهوه

قهوه های سبز که مراحل پاکسازی و خشک شدن را طی می کنند پس از توزیع در سراسر جهان یکی از مهمترین فرآیندها را طی می کنند. این فرآیند شامل سفر لوبیا سبز به سمت قهوه ای است.

برشته کردن قهوه

معمولاً فرآیند برشته کردن قهوه در مقادیر زیاد انجام می شود. با این حال، برخی کافی‌شاپ‌ها شروع به خرید مقادیر کمتری قهوه و برشته کردن آن به سبک خود، با نرخی که می‌خواهند، می کنند.

دقیقاً اینجاست که ویژگی های بارز قهوه نمایان می شود. اسیدیته، بدنه و طعم قهوه هنگام برشته کردن قهوه ظاهر می شود. سه نوع مختلف برشته کردن وجود دارد. اولی روشن یعنی کمی بریان دومی متوسط ​​و سومی تیره یعنی خیلی برشته است.

قهوه لایت روست

قهوه هایی هستند که در دمای 196 درجه و 205 درجه برشته می شوند. با توجه به درجه برشته شدن نام های مختلفی می گیرند. تفت دادن در دمای 196 درجه به نام کباب دارچینی و تفت دادن در دمای 205 درجه به عنوان کباب با سبکی متوسط ​​شناخته می شود. ویژگی آن این است که با اولین صدای “ترک” که از قهوه خارج می شود آماده می شود. اولین ترقه همچنین به معنی درجه اول برشته شدن قهوه است. این گریدها میزان اسیدیته بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ حقیقت جالب و باور نکردنی درباره کاکتوس ها که قبلا نمی دانستید!

قهوه متوسط ​​روست

برشته شدن در دمای 210 درجه و 219 درجه. کباب آمریکایی که بر حسب درجه برشته شدن آنها 210 درجه است، کباب شهری می گویند که 219 درجه است. اسیدیته آن کمتر احساس می شود، ویژگی قهوه تشخیص داده نمی شود.

قهوه برشته تیره

225 درجه “رست کامل شهر”، 230 درجه “رست وین”، 240 درجه “رست فرانسوی“، 245 درجه “رست ایتالیایی“. اسیدیته قهوه بسیار کم است. ویژگی ها و عطرهای مشخصه آن آشکار می شود. بدن باریکی دارد. به همین دلیل، توسط توده های بسیار بزرگتر مصرف می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا